سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 46714
  • بازدید: 223
  • 1403/05/02 - 05:06:00

در تابستان داغ میهمان اردبیل خُنک شوید؛

ییلاق ایران برای مسافران آغوش گشوده است

این روزها که هوای گرم سراسر کشور را فرا گرفته، استان اردبیل با آب‌وهوای خنک خود میزبان خیل عظیمی از مسافران از سراسر ایران عزیزمان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، اردبیل یکی از خنک‌ترین شهرهای ایران است که در تابستان داغ ایران همچون ییلاقی خنک با جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بی‌مثال و طبیعت زیبا،مردم خونگرم و مهمان‌نواز آغوش خود را برای مردم ایران و حتی گردشگران خارجی گشوده است.

این شهر زیبا که در ارتفاع یک هزار ۵۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و از زمستانی سرد و تابستانی معتدل برخوردار است و سفر تابستانی به آن، لذتی به‌یادماندنی را دارد و طبیعت بکر و سرسبز آن، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. علاوه بر جاذبه‌های دیدنی اردبیل، این شهر دارای تاریخ و فرهنگ غنی است.


۸۵ هزار مسافر وارد اردبیل شدند/ پیش‌بینی ورود ۴ میلیون گردشگر

 نجار قابل،معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار اجتماعی  «سبلان ما»، گفت: از 21 تیرماه تا به امروز ۸۵ هزار نفر مسافران در اقامتگاه‌های رسمی و ۱۵ هزار نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی اسکان یافتند.

 وی افزود: استان اردبیل به‌واسطه وجود آب‌وهوای خنک خود این روزها میزبان مسافران زیادی از سراسر کشور است که در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد ورود مسافران به اردبیل افزایش پیدا کرده است و این آمار هم در تردد جاده‌ای و هم در اقامتگاه‌ها مشخص است.

معاون میراث‌فرهنگی اردبیل تصریح کرد: بیش از ۸۵ درصد هتل‌ها ظرفیتشان تکمیل شده است وبا توجه به وجود تأسیسات نوین گردشگری وجود ۴۰ آب‌درمانی مدرن، در استان، بقعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، پل‌های معلق در سطح استان و سرعین سومین هتل شهر ایران پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده صددرصد ظرفیت‌های مراکز اقامتگاهی استان پر شود.

وی با اشاره به اینکه شهرهای سرعین، مشکین‌شهر، خلخال و اردبیل بیشترین مسافر را به خود اختصاص داده‌اند افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان بیش از چهار میلیون گردشگر وارد اردبیل شود.

اشتراک‌گذاری

  • ییلاق ایران برای مسافران آغوش گشوده است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
پنج به‌اضافه هشت