سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: ورزشی
  • کد خبر: 68111
  • بازدید: 624
  • 1403/07/23 - 07:40:01

رئیس اداره ورزش و جوانان خلخال:

جامعه ورزشی خلخال ۳ هزار نفر است

جامعه ورزشی خلخال ۳ هزار نفر است

رئیس اداره ورزش و جوانان خلخال گفت: در شهرستان خلخال تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته به ۳ هزار ۶۷۸ نفر می‌رسد.

رقیه زادمهر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، به مناسبت هفته تربیت‌بدنی به آمار جامعه ورزشی شهرستان خلخال پرداخت و گفت: در شهرستان خلخال تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته به ۳ هزار ۶۷۸ نفر می‌رسد که از این تعداد یک هزار و ۴۰۰ نفر بانوان و دو هزار ۲۷۸ نفر آقایان در رشته مختلف فوتبال، والیبال، بسکتبال و دیگر رشته‌ها در حال فعالیت هستند.

وی در ادامه به دیگر رشته‌های پرطرف‌دار ورزشی در خلخال پرداخت و گفت: از تمام تعداد ورزشکاران شهرستان خلخال، رشته آمادگی جسمانی ۵۲۴ نفر، فوتبال ۷۹۹ نفر، بومی محلی ۴۱۶ نفر، والیبال ۲۶۷ نفر، کاراته ۲۷۰ نفر، بسکتبال ۲۵۷ نفر، ژیمناستیک ۱۶۹ نفر، کشتی ۱۷۰ نفر و کونگ‌فو ۱۴۹ نفر در طول سال گذشته مشغول به فعالیت در این رشته‌ها بوده‌اند.

 رئیس اداره ورزش و جوانان خلخال به افتخارات ورزشی، ورزشکاران خلخالی در طول سال گذشته و امسال اشاره کرد و گفت: در سال گذشته و در سه ماه چهارم سال در رشته هاکی، ۶ نفر از ورزشکاران این رشته که از این تعداد دو نفر آقایان و چهار نفر بانو بودند، به اردوی تیم ملی هاکی ایران دعوت شدند؛ قنبری در رشته والیبال بزرگسالان به تیم ملی والیبال دعوت شد و همچنین تیم کاراته آقایان و بانوان مقام سوم مسابقات کشوری را کسب کردند.

 وی ادامه داد: در سه ماه سوم سال گذشته نیز سوسن نوروزی در رده سنی نونهالان به تیم ملی بسکتبال ایران دعوت شد و همچنین رئوف به‌عنوان داور در مسابقات کشوری به داوری پرداخت.

زادمهر عملکرد ورزشکاران خلخالی را سه ماه سوم سال گذشته بسیار عالی و پرافتخار دانست و افزود: در سه ماه سوم سال گذشته دو تن از بسکتبالیست‌های زیر ۱۸ سال به اردوی تیم ملی دعوت شدند و  مریم عبدالله‌پور پارا تکواندو در مسابقات آسیایی لبنان مقام اول و همچنین  اسماعیلی در مسابقات کونگ‌فو کشوری در ارمنستان مقام دوم را کسب کردند.

 وی به حمایت‌هایی که در طول سال گذشته از ورزشکاران خلخالی شده است اشاره کرد و افزود: در سال گذشته و مشروط به وجود منابع مالی، به افرادی که دارای مجوز فعالیت و مربیگری در باشگاه‌های ورزشی بوده‌اند تسهیلاتی پرداخت شده است؛ همچنین سالن‌های ورزشی در تمام سطح شهر بالاخص سالن ورزشی حجاب خلخال در جهت حفظ کرامت بانوان و مادران این شهر در قالب سانس‌های رایگان و برای آقایان نیز سالن ورزشی هفت‌تیر که دارای سالن‌های مختلف در رشته‌های رزمی است در اختیار مربیان زحمت‌کش این شهر قرار گرفته شده است.

  رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خلخال به اهمیت ورزش در پیشگیری از مبتلا شدن به مصرف مواد دخانی پرداخت و گفت: مهم‌ترین و راحت‌ترین راه‌هایی که می‌تواند ما را در راه کاهش مصرف مواد مخدر توسط نوجوانان و جوانان یاری کند، تشویق و گرایش این قشر به ورزش و ثبت‌نام در باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی است.

 زادمهر برنامه‌ها و ارائه راهکارهای مهم در حوزه ورزش جهت مقابله با این معضل اجتماعی را امری بسیار مهم تلقی کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها تغییر سبک زندگی در مقابله با این معضل اجتماعی از جمله راهکارها و برنامه‌های اداره ورزش و جوانان خلخال است که می‌توان به در اختیار گذاشتن امکانات ورزشی برای نوجوانان و جوانان، ایجاد کلاس‌های اوقات فراغت و در اختیار گذاشتن اماکن ورزشی اشاره کرد.

 وی به نقش مهم اداره ورزش و جوانان شهرستان خلخال در مقاله با اعتیاد و مصرف دخانیات پرداخت و خاطرنشان کرد: اداره ورزش و جوانان با همگانی کردن ورزش و در دسترس قراردادن اماکن ورزشی در بین جوانان و نوجوانان می‌تواند زمینه‌ساز دوری این قشر جامعه از اعتیاد و مصرف دخانیات شود.

انتهای خبر/ج



اشتراک‌گذاری

  • جامعه ورزشی خلخال ۳ هزار نفر است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یازده منهای هشت