سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 68250
  • بازدید: 137
  • 1403/08/02 - 21:03:09

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان خلخال:

برف راه 40 روستای خلخال را بست

برف راه 40 روستای خلخال را بست

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان خلخال گفت: برف سنگین اخیر راه ارتباطی بیش از ۴۰ روستای این شهرستان را مسدود کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس حقی در بازدید از عملیات بازگشایی و برف‌روبی جاده ارتباطی خلخال به اسالم گفت: بارش برف سنگین که از اواخر روز سه‌شنبه در تمام راه‌های ارتباطی این شهرستان آغاز شده امروز با شدت بیشتر ادامه یافت و به علت بارش برف سنگین راه ارتباطی بیش از ۴۰ روستای این شهرستان مسدود شده و تردد خودروها در راه‌های بین شهری نیز به کندی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: از بامداد امروز راهداران با به‌کارگیری از دستگاه‌های سنگین برف‌روبی در حال برف‌روبی و بازگشایی محورهای بین شهری این شهرستان هستند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان خلخال اضافه کرد:  ارتفاع برف در گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال به اسالم به بیش از ۵۰ سانتی‌متر رسید که  با توجه به ادامه شدت بارش برف انتظار می‌رود در طول روز ارتفاع برف از مقدار فعلی بالاتر برود.

وی گفت: در حال حاضر تردد در تمام جاده‌های ارتباطی بین‌شهری خلخال تنها با استفاده و کمک زنجیر چرخ صورت گرفته و در تمام مسیرها به خصوص محور ارتباطی خلخال به اسالم که ارتفاع برف در آن بیش از سایر محورها است، به همراه داشتن زنجیر چرخ و سایر تجهیزات زمستانی برای رانندگان عبوری ضروری است.

حقی ادامه داد: به رانندگان وسایط نقلیه موتوری توصیه می‌شود از سفرهای غیر ضروری اجتناب و قبل از حرکت به سمت مسیر مقصد از آخرین وضعیت راه از طریق شماره تلفن‌های ارتباطی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اطلاع حاصل کنند.

بارش برف همچنین موجب وارد شدن خسارات سنگین به باغداران شهرستان خلخال شده است، طوری که هنوز اغلب باغداران سیب خلخال موفق به برداشت سیب پاییزه خود از درختان نشده‌اند و سردرختی باغات سیب خلخال در زیر برف سنگین مانده است.

به گفته غلامرضا گلمرادی، رئیس اداره هواشناسی خلخال ارتفاع برف که از اواخر روز سه‌شنبه در شهر خلخال آغاز شده هم‌اکنون به بیش از ۱۷ سانتی‌متر رسیده و بارش برف با شدت بیشتر همچنان ادامه دارد.



انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • برف راه 40 روستای خلخال را بست

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هفده منهای نه