سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 107
  • بازدید: 892
  • 1403/06/25 - 14:00:00

نماینده پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس:

انتقال آب ارس بحران‌ساز است

انتقال آب ارس بحران‌ساز است

نماینده پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب ارس به استان‌های همسایه اشتباه بوده و هر حیث زیان‌بار و بحران‌ساز است.

 به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، ابراهیم فهیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تذکر به وزیر نیرو در مورد انتقال حقابه مغان از ارس به شهرهای دیگر اظهار داشت: منطقه مغان قطب کشاورزی در سطح استان و مغان است و این منطقه نقش عمده‌ای در تأمین امنیت غذایی کشور دارد و انتقال آب از این حوزه به حوزه‌های دیگر نه از نظر علمی و نه از حیث اقتصادی قابل‌توجیه نیست و عدم اختصاص حقابه استان اردبیل و مغان از رودخانه ارس و انتقال آن به شهرستان‌های دیگر تبعات شدید اجتماعی را دارد و این کار باعث خسارات غیرقابل‌جبران به عشایر غیور و کشاورزان منطقه می‌شود.

 وی به اجرای چنین طرح‌هایی در کشور و منطقه اشاره کرد و گفت: ضمن اینکه تجربه دنیا و کشور نشان می‌دهد که این اقدام نه‌تنها مشکلات آبی در یک حوزه را حل نخواهد کرد؛ بلکه دامن به مشکلات دیگر می‌زند و این مسئله برای محیط‌زیست کشور و مردم هزینه برخواهد شد.

 نماینده پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی گفت: به‌عنوان نمونه مطالعات بسیار پرهزینه و گسترده‌ای در خصوص انتقال آب خزر به سمنان در سال‌های گذشته انجام گرفت و در نهایت این مسئله منتفی شد و در خصوص انتقال آب ارس به استان‌های همسایه نیز نباید این تجربه اشتباه دوباره تکرار شود چرا که این‌گونه موارد از هر حیث زیان‌بار و بحران‌ساز بوده و از توجیه اقتصادی مناسبی برخوردار نیست.

 فهیمی ادامه داد: به‌عنوان خادم مردم شریف مغان در مجلس شورای اسلامی قاطعانه عرض می‌کنم؛ تا هستم و نفسی می‌آید و می‌رود اجازه لم‌یزرع کردن مغان را به حول قوه الهی به احدی نخواهم داد و تا پای جان از حق‌وحقوق موکلانم کوتاه نخواهم آمد.

انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • انتقال آب ارس بحران‌ساز است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ونه منهای شش