سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 28 مرداد 1404
  • کد خبر: 14060
  • بازدید: 2,088
  • 1393/10/07 - 10:13:04

کارشناس ارشد حقوق؛

در گزینش حق یا باطل اعتدالگرایی بی معناست!

کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی معتقد است: اعتدال گرایی در انتخاب حق از باطل بی معناست.

به گزارش سبلانه به نقل از آذرسلام، سکوت معنی دار برخی از خواص در خصوص برنامه های گرامیداشت هفته بصیرت وسالروز حماسه 9 دی قابل تامل است.

 در اینکه فتنه 88 یکی از حوادث مهم تاریخ انقلاب اسلامی و حماسه مردمی 9 دی نقطه عطف و ماندگار می باشد گرامیداشت این هفته می تواند مسیر حرکت انقلابی مردم برای دستیابی به ارزش های اسلامی را برای همگان روشن و راه نفوذ ایادی غربی و معاندان نظام اسلامی را سد نماید .

 

سیاست سکوت در این خصوص که برخی خواص به آن دست زده اند، یادآور حکایت عبرت آموز تاریخ صدر اسلام است که در آن در کشمکش و نزاع بین علی (ع) و معاویه سیاست سکوت را انتخاب و از دور بر این نزاع تماشا گر شدند ، شخصیت مثال زدنی این موضوع ،ابوموسی اشعری است .

 

شخصی که در جریان جنگ جمل حاکم کوفه است و سعی دارد با سکوت و اعلان بی طرفی از اعزام نیروی نظامی به جبهه و یاری رساندن علی (ع) خود داری نماید -که با تدبیر مالک اشتر نخعی ناکام می ماند، اشعری و همفکران او در جریان جنگ صفین هم بی طرف ماند و همان موضوع باعث شد که از طرف منافقان و خوارج بعنوان نماینده اهل عراق در جریان حکمیت در مقابل عمرعاص مکارو حیله گر قرار گیرد و از ناحیه همان سادگی و بی طرفی وی ضربه جبران ناپذیری به حکومت اسلامی وارد شود .

 

در حوادث امروزی انقلاب اسلامی اگر چه امثال ابوموسی اشعری کم نیستند لکن مسئولانی که نان و نمک این نظام اسلامی را را می خورند و ازبیت المال ارتزاق دارند در مقابل بزرگترین حماسه مردمی سال های اخیر انقلاب اسلامی سیاست سکوت وبی تفاوتی ، را انتخاب می نمایند ،که حقیقتا" تعجب آور است!.

 

در مقابل شخصیت ابوموسی اشعری در تاریخ اسلامی ، فردی بنام عمار بن یاسر وجود دارد بندۀ با بصیرت خداوند از که سابقون و پیشتازان قبول دین مبین اسلام در عصر جاهلیت است کسی که از شیر شیرزنی چون "سمیه" پرورش یافته و اولین شهیده اسلام شد و اگر چه سنی از این صحابه گذشته و پیرمردی است همچون جوانان شجاع لباس رزم پوشیده و در صفین در کنار علی بن ابی طالب مشغول رزم با شامیان شد و علاوه بر حضور تبیین کننده حقانیت امام علی (ع) در مقابل شبهه افکنی و تزویر معاویه و عمر وعاص بود.

 

 مردی که بخاطر شخصیت والایش مورد توجه عده ای بودند تا ببیند که چه وقت فرمایش رسول اکرم (ص) تحقق خواهد یافت بر اینکه {عمار بدست  گروه شقی کشته می شود} تا معیار حق و باطل بودن طرفین جنگ برای آنان روشن شود و بودند کسا نیکه وقتی دیدند عمار بدست سپاه معاویه کشته شد دست به شمشیر برده و در صف مومنان و یاران علی (ع) قرار گرفتند . و بدینسان عمار،معیار حق و باطل بودن را پیدا کرد و نام نیکی از خود در تاریخ بر جای گذاشت ، این {کجاست عمار}واژه آشنای مردان با بصیرت است.

 

در اینکه اهل خواص آنانکه دانسته گام در راهی می گذارند، تصمیم می گیرند عمار با شند یا ابوموسی از آن جهت مهم است که مسیر زندگی آنان را مشخص و یاد و نامشان را در تاریخ انقلاب ثبت و ضبط خواهد کرد و همانگونه که ما اکنون نسبت به عملکرد ابوموسی اشعری قضاوت می نماییم آیندگان نیز در مورد ما به قضاوت خواهند نشسته هر چند که میان حق ، باطل ظلم و مظلوم ، خط  وسط و نقطه اعتدالی وجود ندارد و گاهی سکوت در مقابل ظلم خود ظلم دیگری است و گاه یک فریاد اعتراض در مقابل باطل و ظلم ظالم ادای تکلیف می باشد.

 

 حال این ماییم که تصمیم بگیریم عمار باشیم یا ابوموسی اشعری هرچند که یاد آوری این نکته ضروری که کسی ناز این ساکتین را نخواهد کشید و ملت بزرگ ایران اسلامی ثابت کرد که در حماسه 9 دی این مردم بودند که درس بزرگی به برخی خواص دادند و این خواص بودند که دنبال مردم افتادند تا از قافله عقب نمانند .

 

لذا بسی افتخار است که اکنون تمام مردم یار انقلاب وعمار زمانند و همگی طلبه مکتب انقلاب اسلامی هستیم  و چه خوش می فرماید مولانا: طفل جان در مکتبش استاد استادان شده. ای خدا این طفل را در مکتبش پاینده دار

انتهای پیام/

اشتراک‌گذاری

  • در گزینش حق یا باطل اعتدالگرایی بی معناست!

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دوازده به‌اضافه پنج