سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 156
  • بازدید: 826
  • 1403/06/27 - 19:50:50

مدیر امور مساجد استان اردبیل:

وحدت اسلامی مرهم دردهای مسلمانان است

وحدت اسلامی مرهم دردهای مسلمانان است

مدیر امور مساجد استان اردبیل گفت: وحدت اسلامی می‌تواند برای دردهای مسلمانان در هر نقطه‌ای از دنیا مرهم باشد.

حجت‌الاسلام محمدباقر غلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) به مسلمانان و آزاد اندیشان جهان، به اهمیت اتحاد میان مسلمین اشاره کرد و گفت: این اتحاد یکی از اساسی‌ترین شاهکارهای امام خمینی (ره) بود و دشمن دقیقاً در مقابل این اتحاد قرار گرفته است و هدف دشمن ایجاد اختلاف و تفرقه در این عرصه است تا مانع تحقق وحدت میان مسلمانان شود.

وی اضافه کرد: در این راستا، قومیت‌ها نقش بسزایی دارند؛ زیرا اگر مسئله قومیت وارد دنیای اسلام شود، بزرگ‌ترین اختلاف‌ها و تفرقه‌ها به وجود می‌آید.

مدیر امور مساجد استان اردبیل تأکید کرد: دشمنان اسلام سعی دارند از این موضوع برای ایجاد شکاف و تفرقه بین امت اسلامی استفاده کنند.

وی با اشاره به اهمیت حرکت امت اسلامی زیر پرچم وحدت اسلامی اظهار کرد: امت اسلامی زمانی بیدار می‌شود که زیر پرچم وحدت اسلامی حرکت کند.

حجت‌الاسلام غلامی به اهمیت همبستگی میان مسلمانان در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: وحدت اسلامی می‌تواند برای دردهای مسلمانان در هر نقطه‌ای از دنیا مرهمی باشد.

وی با تأکید بر اینکه وحدت اسلامی تنها یک حرکت سیاسی نیست؛ بلکه باور عمیق دینی مسلمانان است تصریح کرد: قضیه مردم غزه، مردم یمن، لیبی، تونس و یا هر مسلمانی که در هر جای این دنیا زندگی می‌کند، نمونه‌هایی هستند که وحدت اسلامی می‌تواند مرهمی برای دردهای آنها باشد.

مدیر امور مساجد استان اردبیل بیان کرد: وحدت به‌عنوان یک تکنیک و یا یک حرکت سیاسی مطرح نمی‌شود؛ بلکه عمق باور دینی ما مسلمانان است و اگر بتوانیم این اعتقاد و ایمان قلبی را به‌صورت دقیق در جامعه گسترش دهیم بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در عالم به‌ویژه در مواجهه با تروریسم و توطئه‌هایی که قدرتمندان و سیاستمداران علیه جوامع اسلامی دارند خودبه‌خود حل خواهد شد.

وی تأکید کرد: یکی از بزرگ‌ترین دردهای ما اختلافات درونی است که درمان آن تنها تحت پرچم وحدت اسلامی میسر خواهد شد.

مدیر امور مساجد استان اردبیل از تمامی مسلمانان و اندیشمندان اسلامی خواست تا با تلاش و فعالیت در این حیطه به تبیین وحدت اسلامی و نشان‌دادن حقیقت و ثمرات آن به جهانیان بپردازند.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: با همبستگی و تقویت وحدت اسلامی می‌توانیم در مقابل تمامی توطئه‌ها و تلاش‌های دشمنان اسلام ایستادگی کنیم و به آینده‌ای روشن‌تر برای امت اسلامی دست یابیم.

انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • وحدت اسلامی مرهم دردهای مسلمانان است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ودو به‌اضافه هشت