سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 175
  • بازدید: 665
  • 1403/06/29 - 15:18:45

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس (ع) خبر داد:

اجری ۸۰۰ ویژه‌برنامه هفته دفاع مقدس در اردبیل

اجری ۸۰۰ ویژه‌برنامه هفته دفاع مقدس در اردبیل

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از برگزاری ۸۰۰ برنامه در هفته گرامیداشت دفاع مقدس در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، جهان‌بخش عطایی معاون ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس در استان اردبیل پرداخت و گفت: سی و چهارمین سال گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور فرماندهان، رزمندگان، پیشکسوتان ایثار و شهادت و بسیجیان همیشه حاضر در صحنه‌های انقلاب اسلامی پرفروغ‌تر از سال‌های گذشته با شعار «در راه فتح قله‌ایم» در همه حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت در دورافتاده‌ترین نقاط استان تا روستاها، بخش‌ها، شهرستان‌ها و مرکز استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی به تعابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد هفته دفاع مقدس و اهمیت راهیان نور اشاره کرد و گفت: همان‌گونه که ایشان فرمودند دفاع مقدس ما گنج است و این ما هستیم که باید گنجینه‌های ماندگار این دوران پرفروغ را استخراج و نسل‌های آینده منتقل کنیم تا با صیانت از ارزش‌های دفاع مقدس کشور به اوج پیشرفت‌ها و عزت و اقتدار برسد.

رسانه نقش مهمی در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس دارد

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به نقش مهم و اثرگذار رسانه‌ها در دفاع از کشور در میادین مختلف اشاره کرد و گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در کنار بسیجیان از دفاع مقدس سخت که ۸ سال به طول انجامید تا در برهه کنونی که در دفاع مقدس نرم واقع هستیم با حضور در میدان، ضمن تبیین حقایق و انعکاس ایثار و فداکاری‌های رزمندگان اسلام خنثی‌کننده توطئه‌های دشمن در جنگ روانی و تبلیغاتی هستند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه نقش مهمی در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس دارند گفت: امروز باید تلاش کنیم تا با فراهم‌کردن زمینه‌های لازم قهرمانان دفاع مقدس به جنگ نرم نیز توجه کنند و در این میدان نیز با انتقال تجربیات گران‌بهای خود فرهنگ‌سازی کنند تا جوانان این مرزوبوم در تبیین، نشر و تعمیق ارزش‌های دفاع مقدس بکوشند.

دفاع مقدس باعث تحرک و ابداع‌های بی‌شمار در کشور شد

عطایی به اهمیت تبین قدرت دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: به مدد توان علمی نخبگان جوان خودمان امروز با عبور از سیم‌خاردار به موشک‌های نقطه زن رسیدیم.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس حقیقتاً نقطه درخشان کشور بعد از انقلاب اسلامی است گفت: دفاع مقدس باعث تحرک، اختراع و ابداع‌های بی‌شماری در کشور شد.

همه مردم ایران برای تأمین امنیت پایدار کشور تلاش کردند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تصریح کرد: وحدت نیروهای مسلح در کنار ادیان و اقوام مختلف در طول دفاع مقدس و تاکنون ستودنی است .

وی به شهدای گرانقدر پیروان ادیان و اقوام در طول دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همه مردم از همه گرایش‌ها و سلیقه‌ها در تأمین امنیت پایدار کشور کوشیده و می‌کوشند.
عطایی در ادامه سخنان خود به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و ایستادگی اشاره کرد و گفت: تکرار صحنه‌های ماندگار در گرو کادرسازی و فرهنگ‌سازی است.

  ۸۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود
عطایی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: امسال بیش از ۸۰۰ برنامه از ۳۱ شهریور الی ۷ مهرماه در طول هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی به برنامه‌های شاخص ایام هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: روز شنبه ۳۱ شهریورماه به‌عنوان پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، وحدت ملی و معنویت نام‌گذاری شده است که مراسم رژه نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته وحدت در این روز خبر داد و گفت: در کنار دیدار بسیجیان و پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت یادواره‌های شهدا در قالب برنامه آبروی محله و افتخار کوچه‌ها در سراسر استان اردبیل برگزار خواهد شد.

افتتاح نمایشگاه بیت‌المقدس در دومین روز از هفته دفاع مقدس

وی از افتتاح نمایشگاه رزمی فرهنگی بیت‌المقدس در دومین روز از هفته گرامیداشت دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این روز که به نام جوانان، علم و دانش‌پژوهی نام‌گذاری شده است، برنامه‌هایی همچون تبیین نقش علم و فناوری در تقویت اقتدار ملی، زنگ ایثار و مقاومت، بازدید از کارخانه‌ها و مراکز علمی پیش‌بینی‌شده است.
عطایی به برنامه‌های سومین روز از هفته دفاع مقدس در استان اردبیل اشاره کرد و گفت:  در این روز که به نام زنان، خانواده و سلامت نام‌گذاری شده است برنامه‌هایی همچون بزرگداشت شهدای سلامت و ویزیت رایگان مردم مناطق کم‌برخوردار پیش‌بینی‌شده است.

وی به برنامه‌های چهارمین روز از هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در این روز که به نام شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی نام‌گذاری شده است برنامه‌هایی چون دیدار از خانواده‌های معظم شهدا، دیدار از آسایشگاه جانبازان و افتتاح کارگاه‌های اشتغال‌زایی پیش‌بینی‌شده است.

سربازان نمونه تجلیل می‌شوند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به برنامه‌های پنجمین روز از هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در این روز که به نام دفاع همه‌جانبه، پشتیبانی مردمی، اصناف و سرباز نام‌گذاری شده است، برنامه‌هایی در راستای تکریم سربازان پیش‌بینی‌شده است.

وی گفت: برنامه‌های روز سرباز در دو بخش ویژه سربازان مجرد و سربازان متأهل به همراه خانواده برگزار و از سربازان نمونه تجلیل خواهد شد.

عطایی به برنامه‌های ششمین روز از هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در این روز که به نام ولایت‌مداری، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی نام‌گذاری شده است، برنامه‌هایی همچون محفل انس با قران کریم، عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری همایش تبیین ولایت و رهبری در دفاع مقدس و حماسه شکست حصر آبادان پیش‌بینی شده است.

وی به برنامه‌های هفتمین روز از هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این روز که به نام نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت، عشایر، روستائیان و پیشمرگان کرد مسلمان نام‌گذاری شده است، برنامه‌هایی همچون میز خدمت، پیاده‌روی خانوادگی، میقات صالحین و پویش یاوران ولایت برگزار خواهد شد.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به برنامه‌های هشتمین روز از هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:برای این روز که به نام فرماندهان، عزتمردان و حماسه‌آفرینان نام‌گذاری شده است، برنامه‌هایی چون مراسم نکوداشت فرماندهان شهید، اردوی راهیان پیشرفت، سفیران مهر هدایت پیش‌بینی‌شده است.

اجرای برنامه لاله‌های روشن در مدارس اردبیل

وی به برنامه لاله‌های روشن اشاره کرد و گفت: این برنامه مهم در طول هفته دفاع مقدس. با شعار «در مسیر لاله‌ها برای فتح قله‌ها» در مدارس استان اردبیل برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • اجری ۸۰۰ ویژه‌برنامه هفته دفاع مقدس در اردبیل

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ویک منهای پنج