سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 176
  • بازدید: 2,329
  • 1403/06/29 - 17:21:07

استاد الهیات دانشگاه جامع علمی‌کاربردی اردبیل:

نجات غزه در گرو وحدت مسلمانان است

نجات غزه در گرو وحدت مسلمانان است

استاد الهیات دانشگاه جامع علمی‌کاربردی اردبیل گفت: رژیم غاصب اسرائیل، دشمن قسم‌خورده و مشترک جهان اسلام و به دنبال تجزیه کشورها و امت اسلامی است، بنابراین مسلمانان باید از وحدت خود برای حل مشکل غزه استفاده کنند.

اکبر غاربی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، با بیان اینکه نجات غزه در گرو وحدت مسلمانان شیعه و سنی است، اظهار داشت: با اینکه در ایام فرخنده خجسته میلاد مسعود پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت قرار داریم، اما این روزها شاهد جنایت‌های ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه هستیم؛ پیکرهای بی‌جان، زیرآوارمانده و خون‌آلود زنان و کودکان بی‌دفاع و مظلوم دل هر انسانی را به درد می‌آورد؛ ولی قوم صهیونیستی یهود همچنان در مقابل چشمان خیره مدعیان حقوق بشر یکه‌تازی می‌کند.

وی ادامه داد: دشمنی کینه‌توزانه رژیم اشغالگر قدس موضوعی که نمی‌توان به‌سادگی از کنارش گذشت؛ دشمنان قسم‌خورده اسلام، قرآن و مسلمانان، بخصوص قوم لجوج یهود، از بدو پیدایش دین مبین اسلام و حتی قبل از ظهور حضرت پیامبر گرامی اسلام (ص) و در طول تاریخ، همواره به هر بهانه‌ای به دنبال ازبین‌بردن این دین جهان‌شمول، مسلمانان و نیز ایجاد درگیری و نزاع در میان جوامع اسلامی بوده و هستند و مخصوصاً از طریق ایجاد فرقه‌های انحرافی که نمونه‌های آن در جامعه شیعه و سنی قابل‌ملاحظه است، درصدد رسیدن به هدف خود هستند.

 کارشناس علوم قرانی و مدرس الهیات دانشگاه جامع علمی‌کاربردی اردبیل با اشاره به اینکه فرقه‌های انحرافی از یک منبع یعنی فتنه صهیونیسم سرچشمه می‌گیرند، تصریح کرد: در عصر کنونی با دو نوع صهیونیستم رودررو هستیم؛ یکی صهیونیسم رژیم اشغالگر قدس در اسرائیل و دیگری صهیونیسم مسیحی لائیک (بی‌دین) در آمریکا که پشتیبان همدیگر هم هستند.

وی ادامه داد: خداوند متعال جامعه اسلامی را امت واحده نام نهاده و یکی از موضوعاتی که در مجموعه معارف اسلامی بر آن تأکید می‌شود، بحث وحدت اسلامی، هویت اسلامی و غیرت دینی است که این را در جای‌جای معارف اسلامی، دستورات قرآنی و احادیث نورانی ملاحظه می‌کنیم؛ از طرفی بنا به تعبیر مقام معظم رهبری، فلسطین و مردم این کشور اسلامی، در حال حاضر مسئله اول جهان اسلام است؛ مردمی که شبانه‌روز با جنایات رژیم غاصب صهیونیستی مواجه هستند و رنج‌های آن‌ها برای هیچ‌کس قابل‌تصور نیست و نکته عجیب ایمان قوی و صبوری و مقاومت آن‌هاست.

غاربی خاطرنشان کرد: جبهه اسلامی تبدیل به مرکز همکاری جبهه مقاومت و در حال حاضر غزه نماد اسلام و مقاومت اسلامی است که مظلومانه و مقتدرانه در حال مقاومت هستند و جبهه مقاومت و جای‌جای جوامع اسلامی همچون حزب‌الله، سوریه، عراق و یمن و هر کس که بتواند کمکی داشته باشد، در حال حاضر وارد میدان شده و به حمایت از مردم فلسطین برخاسته است،

وی گفت: هم‌اکنون فلسطین یک محور تعامل، همکاری و وحدت قرار گرفته و طبق بیانات مقام معظم رهبری، انسان نمی‌تواند دراین‌خصوص بی‌تفاوت باشد و باید هر کس به هر مقدار که می‌تواند در این جهت کمک کند و حداقل با سخن، صدای مردم مظلوم فلسطین باشیم و آن را به گوش سایرین برسانیم.

این استاد دانشگاه اردبیلی تأکید کرد: امروز اسرائیل یک خطر بزرگ است و با وحدت امت اسلام می‌توان مانع از ارتکاب جنایت توسط رژیم صهیونیستی شد.
وی گفت: امروز یکی از بزرگ‌ترین مسائلی که مسلمانان به آن نیاز دارند، مسئله وحدت میان امت اسلامی است؛ این وحدت ازآن‌جهت حائز اهمیت است که می‌تواند از ظرفیت‌های زیاد مسلمانان در جهت رشد، توسعه، فقرزدایی و ارتقای مسائل علمی، فرهنگی و اقتصادی جوامع اسلامی و  امت اسلامی بهره بگیرد.

غاربی تأکید کرد: دشمنی به نام رژیم غاصب اسرائیل، دشمن قسم‌خورده و مشترک جهان اسلام است، و به دنبال تجزیه کشورها و امت اسلامی است. امروزه شاهد هستیم که این رژیم غاصب بخشی از سرزمین‌های اسلامی را نیز تصرف کرده است؛ بنابراین مسلمانان باید از وحدت خود برای حل مشکل غزه استفاده کنند.



انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • نجات غزه در گرو وحدت مسلمانان است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وهفت منهای پنج