سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 178
  • بازدید: 783
  • 1403/06/29 - 20:17:34

استاد الهیات دانشگاه فرهنگیان اردبیل:

امروز اتفاقات غزه می‌تواند محور وحدت مسلمانان باشد

امروز اتفاقات غزه می‌تواند محور وحدت مسلمانان باشد

استاد الهیات دانشگاه فرهنگیان اردبیل گفت: اگر اسرائیل ببیند همه مسلمانان با آن ظرفیت عظیمی که دارند در کنار هم حامی غزه هستند، جرأت نمی‌کند چنین فجایعی به بار بیاورد.

 سید مهدی حسینی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، اظهار داشت: تمسک به قرآن محور وحدت مسلمانان است چه اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید: «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَی الکفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» به مصداق این آیه شریفه مسلمانان باید با همدیگر کنار بیایند و عیب و ایراد همدیگر را در راستای وحدت ندیده بگیرند و صف محکمی در مقابل دشمنان ایجاد کنند.

 وی با اشاره به اینکه لازمه تمسک به قرآن کریم این است که با مسلمانان دوست و بامحبت باشیم و با دشمن مسلمانان مقابله کنیم، بیان داشت: امروز اتفاقات غزه می‌تواند محور وحدت مسلمانان قرار گیرد، چراکه اگر اسرائیل ببیند همه مسلمانان با آن ظرفیت عظیمی که دارند در کنار هم حامی غزه هستند، جرأت نمی‌کند چنین فجایعی به بار بیاورد فجایعی که دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

 استاد الهیات دانشگاه فرهنگیان اردبیل تصریح کرد: اینکه در قرآن کریم پیامبر اکرم (ص) به‌عنوان اسوه و الگو معرفی شده است موضوع بسیار مهمی است؛ چراکه اگر همه پیامبر اکرم (ص) را الگو قرار دهند بر اساس این الگو باید با سایر مسلمانان با هر سلیقه و گرایشی دوست و با دشمنان اسلام، دشمن باشند و با جان و مال خود با آنها جهاد کنند.

 وی ادامه داد: این را هم باید توجه کنیم که رفتار اسرائیل نمایانگر خوی وحشیگری خود اسرائیل و حامیان آن است و همین می‌تواند حق و باطل را به نمایش بگذارد.

 حسینی تصریح کرد: اگر مسلمانان به این نکته واقف شوند که دشمنان اسلام با روباه‌صفتی سعی دارند بین امت اسلام تفرقه ایجاد کنند و دوست را دشمن و دشمن را دوست جلوه دهند، بی‌شک به دام آنان نخواهند افتاد.
 

وی تأکید کرد: در هر صورت خداوند سنت‌هایی دارد که ترک نخواهد شد پیروزی حق بر باطل به ثمر خواهد نشست و این وعده قطعی خداوند است.

انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • امروز اتفاقات غزه می‌تواند محور وحدت مسلمانان باشد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
چهارده منهای دو