سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 181
  • بازدید: 695
  • 1403/06/30 - 14:37:28

امام جمعه اردبیل:

حادثه لبنان چهره خبیث اسرائیل را آشکار ساخت

حادثه لبنان چهره خبیث اسرائیل را آشکار ساخت

 امام‌جمعه اردبیل گفت: حادثه لبنان چهره شوم و خبیث اسرائیل را هرچه بیشتر آشکار ساخت و معلوم شد این رژیم سفاک به هیچ قانونی احترام قائل نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اردبیل ضمن گرامی‌داشت ولادت حضرت ختمی‌مرتبت و رئیس مذهب حضرت امام صادق (ع) اظهار داشت: ولادت عصاره کائنات و مفاخر مخلوقات و صادق آل محمد را تبریک عرض می‌کنم در این مناسبت‌ها به همدیگر تبریک می‌گوییم معنای آن این است که از خداوند می‌خواهم برکتی از این ولادت به شما برسد.

وی افزود: وصول برکت با لفظ که اضعف الوجودات است مقدور نیست باید آستین بالا زد و سنخیت درست کرد در این مناسبت‌ها شایسته است یک وصف معصوم را گرفته و روی آن کار کنیم؛ رسول خدا (ص) در چهل سال یک دروغ نگفت و به محمدامین مشهور گشت.

امام‌جمعه اردبیل ادامه داد: امروز تصمیم بگیریم در صدق و امانت‌داری به حضرت شباهت برسانیم خدای متعال قلب پیامبر را آن قدر از علم پُر کرد که از عرش بالاتر شد ما پیامبری داریم که از جهت علمی بالاتر از عرش است خداوند این علم را به‌خاطر امت به رسول خدا (ص) داد آیا از این علم و از سنت نبوی بهره برده‌ایم؟

۲۲۰ هزار جوان در جنگ تحمیلی از دست دادیم  

وی ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم و برای شهدای عزیز علو درجات از حضرت حق مسئلت داریم و با آنها پیمان می‌بندیم که پرچم آنها را که پرچم عزت و اقتدار ایران عزیز است زمین نگذاریم.

عاملی گفت: در جنگ تحمیلی ۲۲۰ هزار نفر از بهترین جوانان این کشور را از دست دادیم؛ یعنی کشور از ۲۲۰ هزار نسل محروم شد و ما هزینه بسیار سنگینی برای عزت و اقتدار کشور پرداخت کرده‌ایم. 

حادثه لبنان چهره خبیث اسرائیل را هرچه بیشتر آشکار ساخت

خطیب جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حادثه لبنان چهره شوم و خبیث اسرائیل را هرچه بیشتر آشکار ساخت و معلوم شد؛ این رژیم سفاک به هیچ قانونی و حرمتی و شرفی احترام قائل نیست و از یک پشتیبانی بسیار قوی در هتک حرمت به قوانین بین‌المللی برخوردار است و برای بقای خود حاضر است کل اهل دنیا را با فجیع‌ترین شکل به قتل برساند و آه هم نکشد.

وی تصریح کرد: اسرائیل تماماً حاکمیت‌های ملی را نقض می‌کند و هیچ ابایی و ترسی از آن ندارد؛ چون به حق وتوی آمریکا اطمینان دارد آن زمان که آمریکا اعلام کرد که دولت‌ها و ملت‌ها باید از این به بعد از حاکمیت ملی خداحافظی کنند و دنیا مثل قطاری است که ما مسیر آن را تعیین می‌کنیم کسی باور نمی‌کرد که آمریکا این ایده خود را در بدترین شکل خود و با کشتار هزاران انسان بی‌گناه عملیاتی بکند.

عاملی اضافه کرد: هر روز که می‌گذرد اسرائیل هرچه بیشتر آبروی آمریکا و اروپا را می‌ریزد؛ چون تمام جنایات این جرثومه فساد و خون‌ریزی به‌پای آمریکا و اروپا نوشته می‌شود؛ چون اسرائیل با حمایت آنها روی پای خود ایستاده است بااین‌همه جنایاتی که اسرائیل این روزها انجام داد آمریکا دیروز اعلام کرد کاملاً از اسرائیل در برابر مخالفینش حمایت می‌کند تا این لحظه آمریکا حاضر نشده اقدام تروریستی اسرائیل در لبنان و یا ترور هنیه را در خاک ایران محکوم کند و این شنیع‌ترین ضربه بر پیکرهٔ حقوق بشر و استقلال دولت‌ها و ملت‌هاست.

طلب پیمانکاران جاده مغان داده نشود امیدی به پیشرفت کار نیست 

امام‌جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصادفات اخیر در جاده مغان تصریح کرد: جاده مغان دوباره فاجعه آفرید در عرض یک ماه چند خانواده داغدار شد از یک خانواده ۴ نفر فوت و یک طفل بدون خانواده ماند. این برای ما بسیار سخت است طلب پیمانکاران اگر داده نشود امیدی به پیشرفت کار نیست.

نمایندگان اجازه فروش نفت را به‌صورت موردی از رئیس‌جمهور بگیرند 

وی خاطرنشان کرد:  یک پیمانکار خارجی باسابقه و مقتدر می‌گوید اگر نفت به ما داده شود هم جاده مغان، هم راه‌آهن مغان، هم انتقال آب شرب از خزر، هم جاده مواصلاتی جنوب استان و هم هزاران مسکن ملی را بدون پول و فقط با تحویل نفت دراسرع‌وقت انجام می‌دهیم دولت ایران درگذشته با نفت پیمانکاران را در پروژه‌های بسیار بزرگ فعال کرده بود که بعداً ممنوع شد.

عاملی تصریح کرد: اگر نمایندگان اجازه فروش نفت را به‌صورت موردی از آقای پزشکیان بگیرند تمام پروژه‌ها به اتمام می‌رسد؛ استان اردبیل بالاترین رأی را به وی داده است طبعاً انتظار از رئیس‌جمهور، انتظار خاصی است اگر با فروش نفت موافقت نمی‌شود تأمین هزینه ۱۸۰ کیلومتر جاده استاندارد آن‌چنان برای دولت سخت نخواهد بود.

انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • حادثه لبنان چهره خبیث اسرائیل را آشکار ساخت

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هیجده منهای هفت