سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 204
  • بازدید: 779
  • 1403/07/01 - 13:58:46

فرمانده تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) استان اردبیل:

دفاع مقدس به ایران عزت داد

دفاع مقدس به ایران عزت داد

فرمانده تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: کارهای خارق‌العاده بی‌شماری توسط جوانان و پیش‌کسوتان در دفاع مقدس انجام گرفت که در نوع خود کم‌نظیر بود و به کشور ما عزت داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، سردار سید علی تدین ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه رزمی و فرهنگی بیت‌المقدس که در محل موزه دفاع مقدس استان اردبیل برگزار شد به تبیین علت و چگونگی آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس پرداخت و گفت: رزمندگان ما با بهره‌مندی از آموزه‌های مکتب عاشورا پا به میدان ایثار و جهاد گذاشته و با حماسه‌آفرینی‌های خود ضمن عزت‌آفرینی برای ایران اسلامی اقتدار آفریدند.

وی به شاخصه‌های مهم دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس سرشار از ایثار و از خودگذشتگی جوانان برای کسب رضایت الهی بود.

ابداعات و نوآوری‌های دفاع مقدس در دنیا بی‌نظیر است

فرمانده تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه جوانان ما برای رسیدن به شهادت از یکدیگر سبقت می‌گرفتند خاطرنشان کرد: دعا و راز و نیاز با خداوند متعال مهم‌ترین ابزار جوانان برای سبقت در استقبال از شهادت بود.

وی با بیان اینکه جبهه سرشار از دوستی و محبت بود، گفت: ابداعات و نوآوری‌ها در خط مقدم جبهه و برای رسیدن به هدف از دیگر ویژگی‌های دفاع مقدس است.

تدین به نبوغ فرماندهان دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: کارهای خارق‌العاده بی‌شماری توسط جوانان و پیش‌کسوتان در دفاع مقدس انجام گرفت که در نوع خود کم‌نظیر بود و به کشور ما عزت داد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس و رزمندگان به ما عزت دادند گفت: امروز ما وظیفه داریم تا برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، این میراث گران‌قدر شهدای ایران اسلامی تلاش کنیم که در این راستا تاکنون قدم‌های ارزشمندی برداشته شود و جوانان با بهره‌مندی از تجربیات نسل‌های افتخارآفرین این مرزوبوم، تداوم‌بخش راه شهدا برای عزت و اقتدار کشور هستند.

بازسازی عملیات بیت‌المقدس در نمایشگاه دفاع مقدس اردبیل

فرمانده تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس اشاره کرد و گفت: امسال در نمایشگاه رزمی فرهنگی عملیات بیت‌المقدس درصدد هستیم ضمن بازسازی این عملیات بزرگ و غرورآفرین با انتقال تجربیات گران‌قیمت آن دوران ماندگار در برهه فعلی که جنگ نرم و ترکیبی است ایفای نقش کنیم.

وی به تشریح عملیات بیت‌المقدس پرداخت و گفت: در این عملیات بزرگ که در ۱۰ اردیبهشت سال ۶۱ آغاز و ۲۴ روز به طول انجامید خرمشهر آزاد و پاک‌سازی شد.

سردار تدین تلفات دشمن در عملیات بیت‌المقدس را یادآور شد و گفت: در این عملیات علاوه بر اینکه بیش از ۱۶ هزار نفر از نیروهای بعثی کشته شدند بیش از ۱۹ هزار عراقی به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند. ۵۳ بالگَرد دشمن به همراه ۵۰۰ دستگاه تانک و ۵۰ خودروی زرهی و ۶۰ توپ منهدم شدند.

وی گفت: مهم‌ترین ویژگی عملیات بیت‌المقدس این بود که جوانان وطن از همان نقطه‌ای که دشمنان بعثی وارد خرمشهر شده و آن را به اشغال خود درآوردند حمله کرده و خونین‌شهر را آزاد کردند، کاری که بیش از این دشمنان حتی فکر این نبوغ و کار خارق‌العاده را به اذهان خود نمی‌دادند.

  بازدید از نمایشگاه فرهنگی و رزمی عملیات بیت‌المقدس اردبیل برای عموم آزاد است

فرمانده تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های نمایشگاه رزمی فرهنگی بیت‌المقدس پرداخت و گفت: این نمایشگاه با ۷۰ غرفه فرهنگی شامل تبیین دستاوردها و عملکردهای دستگاه‌های اجرایی طی یک سال گذشته، غرفه‌های اسوه ویژه عملکردهای پایگاه‌های مقاومت در بسیج محلات، غرفه ورزش و جوانان، روایتگری و خاطره‌گویی از جمله بخش‌های متنوع نمایشگاه فرهنگی و رزمی عملیات بیت‌المقدس است.

وی افزود: برنامه قایق‌سواری به همت یگان دریایی لشکر ۳۱ عاشورا، بازسازی عملیات بیت‌المقدس، و نمایش ادوات و تجهیزات نظامی از جمله برنامه‌های این نمایشگاه رزمی فرهنگی بیت‌المقدس اردبیل خواهد بود.

 تدین از عموم هم‌وطنان دعوت کرد تا همه‌روزه از ساعت ۹ صبح الی ۲۱ شب با حضور در موزه دفاع مقدس ضمن بازدید از نمایشگاه هفته دفاع مقدس با ایثار و فداکاری فرزندان این مرزوبوم بیشتر آشنا شده و در صیانت از خون شهدا در برقراری امنیت و آرامش کنونی بیش‌ازپیش بکوشند.


انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • دفاع مقدس به ایران عزت داد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
شش منهای هفت