سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 2825
  • بازدید: 1,132
  • 1391/07/26 - 12:47:41

اردبیل در نمایشگاه بازرگانی باکو شرکت می‌کند

معاون توسعه بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل از حضور تولید‌کنندگان و صنعتگران اردبیل در نمایشگاه بازرگانی کشور آذربایجان در باکو خبر داد.

به گزارش سبلانه به نقل از فارس ، صدیف بیگ‌زاده صبح امروز در نشست با جمعی از صادر‌کنندگان محصولات تولیدی اردبیل اظهار داشت: ما حضور در این نمایشگاه را یک فرصت استثنایی در معرفی توانمندی‌های تولیدی استان می‌دانیم و یقین داریم در سال تولید ملی و با وجود فشارها و تهدیدهای نظام استکباری حضور در این نمایشگاه‌ها می‌تواند به تقویت خودباوری و تولید کیفی کمک کند.

وی با بیان اینکه تاکنون برای حضور در این نمایشگاه شرکت‌ها و کارخانه‌دارهای معتبر و ده‌ها گروه تجاری و بازرگانی اعلام آمادگی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ما در سال‌های اخیر علاوه بر حضور در نمایشگاه کشور آذربایجان سعی کردیم در نمایشگاه‌های عراق و روسیه نیز حضور پر‌باری داشته باشیم.

معاون توسعه بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل یادآور شد: این نمایشگاه ماه آینده در کشور آذربایجان و شهر باکو برگزار می‌شود که انتظار می‌رود حضور موثر ایران به ویژه استان اردبیل در این رویداد منطقه‌ای زمینه پویایی بیشتر را فراهم آورد.

بیگ‌زاده آذربایجان را جزو چهار کشور اصلی صادرات این استان اعلام کرد و گفت: ما در کنار آذربایجان؛ گرجستان،‌ عراق و روسیه را نیز جزو هدف‌گذاری‌های اصلی قرار داده‌ایم به طوری که در تلاش هستیم تقویت و توسعه روز‌افزون روابط دو جانبه را داشته باشیم.

این مسئول عنوان کرد:‌ زمینه‌های مساعدی برای ایجاد شهرک‌ها و پاویو‌ن‌های تخصصی با محوریت محصولات کشاورزی در شهر باکو و باتومی گرجستان فراهم شده است.

معاون توسعه بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی را توسعه صادرات و تجارت خارجی توصیف کرد و افزود:‌ ما در این استان از توانمندی خوبی برای صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا برخوردار هستیم به طوری که یک حرکت رو به جلو را در امر صادرات در آینده‌ نزدیک به همت تجار و بازرگانان مشاهده خواهیم کرد.

 

کاهش 11 درصدی صادرات چمدانی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بیگ‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش صادرات چمدانی در این استان خبر داد و بیان داشت: در نیمه اول امسال ارزش صادرات چمدانی این استان 11 درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد:‌ این کاهش به دلیل برخی از محدودیت‌ها در صدور کالاهای چمدانی است که به نظر می‌رسد همین روند کاهشی را در نیمه دوم سال نیز شاهد باشیم.

دبیر کارگروه توسعه تجارت خارجی استان اردبیل ادامه داد: ما ضمن بالا بردن صادرات ترانزیتی در کاهش واردات نیز موفق بودیم و عمده کالاهای وارداتی این استان مواد اولیه برخی کارخانجات بوده است.

بیگ‌زاده گفت:‌ 454 میلیون دلار ترانزیت کالا از گمرکات استان را شاهد بودیم که در این زمینه نسبت به سال گذشته با رقم 358 میلیون دلار رشد 27 درصدی را شاهد هستیم.

این مسئول در پایان سخنان خود از صدور و تمدید کارت بازرگانی تجار و بازرگانان این استان خبر داد و تاکید کرد: در این زمینه فعالیت‌های خوبی را شاهد بودیم به طوری که 250 صادر‌کننده شناسنامه معتبر دریافت کردند.

انتهای پیام/

اشتراک‌گذاری

  • اردبیل در نمایشگاه بازرگانی باکو شرکت می‌کند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ودو به‌اضافه چهار