سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 3063
  • بازدید: 953
  • 1391/08/03 - 22:09:18

80 درصد تعهدات آموزشی محقق شده است

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از انجام 80 درصد تعهدات آموزشی در حوزه فنی و حرفه‌ای در نیمه اول امسال خبر داد.

به گزارش سبلانه به نقل از فارس ، کلام‌الله صفری عصر امروز در نشست با فرماندار نیر و در بررسی مشکلات آموزش‌های فنی و حرفه‌ای این شهرستان اظهار داشت:‌ ما مهارت‌آموزی را پایه اشتغال و کارآفرینی مولد می‌دانیم و یقین داریم هر کس از این چرخه وارد کار و فعالیت شود شغل و درآمد او پایدار می‌باشد.

وی با بیان اینکه در نیمه اول امسال بخش عظیمی از تعهدات آموزش دولتی و غیردولتی ما محقق شده است، تصریح کرد: قرار بود 17 هزار و 400 نفر روز برنامه آموزشی اجرایی شود که از این میزان بیش از 15 هزار و 380 نفر روز اجرایی شده که 80 درصد تعهدات را شامل می‌شود.

صفری از توسعه آموزش‌های مهارتی در استان اردبیل با تکیه بر نظام جامع مهارتی خبر داد و خاطر نشان کرد: مقرر است سالانه 400 هزار دانشجو که 60 درصد آنها در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند با حرفه‌آموزی و یادگیری مهارت وارد جبهه کار و تلاش شوند.

به گزارش فارس، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل یکی از اهداف آموزش فنی و حرفه‌ای را تقویت روش‌ها و سیستم‌های آموزشی براساس نیاز مخاطب توصیف کرد و یادآور شد: ما در یک تلاش مستمر سعی می‌کنیم نیاز بازار کار و مخاطبان را لحاظ کرده و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خود را تقویت کنیم.

در این جلسه فرماندار شهرستان نیر اشتغال پایدار را در سایه آموزش‌ها و مهارت‌های کاربردی توصیف کرد و بیان داشت: دیگر دوره آموزش‌های تئوری و غیرعملی سپری شده و در این مقطع ما نیازمند یادگیری و مهارت‌آموزی براساس نیاز بازار هستیم تا با گذر از برخی مشکلات بتوانیم به خواسته مردم پاسخ دهیم.

سید حمید عباداللهی گفت: با توجه به محدویت اشتغال اداری و استخدام‌های رسمی در نهادهای دولتی چاره‌ای جز هدایت و حرکت دادن جوانان به سمت آموزش‌های مهارتی و حرفه‌آموزی نداریم.

وی تنها راهکار برون‌رفت از وضعیت موجود و جوابگویی اشتغال جوانان و نوجوانان را حرفه‌آموزی و مشغولیت به اشتغال غیردولتی توصیف کرد و افزود: این امر باید در سطح مدارس و سطوح دبستان پایه‌گذاری شود تا با ارایه آموزش‌های مهارتی بتوان بسیاری از نارسایی‌ها و مشکلات را برطرف کرد.

انتهای پیام/

اشتراک‌گذاری

  • 80 درصد تعهدات آموزشی محقق شده است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
چهارده منهای نه