سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 3260
  • بازدید: 1,428
  • 1391/08/09 - 11:13:09

تذكري براي مشاركت حد‌اكثري و انتخابي آگاهانه

يكي از تذكرات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در مورد انتخابات، ورود زود‌هنگام به فضاي انتخاباتي است كه معظم‌له با عنايت به واقعيت‌هاي جامعه سياسي ما تاكنون چند بار آن را تكرار فر‌موده‌اند.

 به گزارش سبلانه به نقل از جوان آنلاین، مورد اخير هم در فرمايشات ايشان در سفر به خراسان شمالي بود كه از تعبير عدم تأييد ورود زود‌هنگام انتخاباتي براي اين تذكر استفاده كردند. به نظر مي‌رسد اين هشدار يا تذكر خير‌خواهانه ايشان معطوف به برخي پيامد‌هاي آفت‌گونه اين پديده در جامعه ما باشد كه مهم‌ترين آنها عبارتند از:
۱- كشيده شدن انگيزه‌ها و انرژي‌هاي لازم براي كار، خدمت و پيشرفت و سازندگي كشور به سمت دغدغه‌ها و فعاليت‌هاي سياسي- انتخاباتي از ماه‌ها مانده به زمان بر‌گزاري انتخابات كه در واقع نوعي لطمه به توان ملي بدون دستاورد لازم است.
۲- باز شدن فضاي رقابت زود‌هنگام كه گرچه براي شناخت نامزد‌هاي احتمالي، برنامه‌ها و ديدگاه‌هاي آن مفيد تلقي مي‌شود، اما طولاني شدن اين فضا به دلزدگي و خستگي مردم انجاميده و فضاي رقابتي را لوث مي‌كند.
۳- سر‌گرم شدن به انتخابات و غفلت از مسائل اساسي كه با توجه به كانديداتوري احتمالي برخي از مسئولان و مديران كشور و نگراني آنها از عقب ماندن در رقابت‌ها ابعاد پيچيده‌تر و خسار‌ت‌بار‌تري هم پيدا مي‌كند.
۴- پديد آمدن چالش‌ها و تنش‌هاي ناشي از رقابت‌ در مدتي طولاني و شرايطي به دور از ضوابط و موازين تبليغاتي و تأثير‌گذاري بر فضاي كشور و ايجاد ناپايداري كه گاه با ميدان داري برخي حاميان احساساتي مي‌تواند ابعاد خطر‌ناكي به خود بگيرد. بنابر‌اين چنين پيامد‌هايي موجب شده تا امام خامنه‌اي از ورود زود‌هنگام انتخاباتي ابراز ناخرسندي فرموده و نامزد‌ها و حاميان جناحي و حزبي آنان را از چنين ورودي بر حذر دارند، چرا كه علاوه بر پيامد‌هاي فوق، چنانچه برخي بد‌اخلاقي‌هاي سياسي هم چاشني اين رقابت‌هاي زود‌هنگام شود مي‌تواند به تخريب نامزد‌هاي رقيب منتهي شود كه خود مولد اختلافات بيهوده و عداوت‌هاي احتمالي مي‌شود. حال آنكه بعضي از افراد كه در مظان كانديداتوري قرار مي‌گيرند بعداً شرايط حضور در انتخابات را نيافته و فقط متحمل هزينه‌اي براي گمانه‌زني‌ها مي‌شوند. ضمن اينكه برخي از فعاليت‌ها و اقدامات اساسي هم تحت‌تأثير اين فضاي سنگين با احتياط صورت مي‌گيرد كه انگ سياسي اقدامي براي تبليغ انتخاباتي و جلب رأي نباشد.
با توجه به موارد فوق، عمل به تذكر رهبر معظم انقلاب واجد منافع شخصي و گروهي براي نامزد‌ها و همچنين منافع ملي و مصالحي براي كشور و همچنين تدبيري براي تمركز توان و امكان لازم براي بازه زماني تبليغات رسمي و قانوني است كه مي‌تواند شور و نشاط همراه با شناخت را توليد كند كه پشتوانه براي مشاركت حد‌اكثري و گزينش هوشمندانه باشد.

اشتراک‌گذاری

  • تذكري براي مشاركت حد‌اكثري و انتخابي آگاهانه

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وشش منهای دو