سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 33
  • بازدید: 1,726
  • 1403/06/19 - 08:21:21

فرماندار اردبیل مطرح کرد:

سرانه فضای آموزشی اردبیل کمتر از میانگین کشوری

سرانه فضای آموزشی اردبیل کمتر از میانگین کشوری

فرماندار اردبیل گفت: میانگین فضای آموزشی کشور حدود ۵.۲ مترمربع و استاندارد پیش‌بینی‌شده در قانون برنامه حدود هشت مترمربع است؛ اما این میزان در اردبیل حدود ۲/۲ دهم مترمربع است.

سید محمد اعتماد اعجازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، در خصوص وضعیت سرانه آموزشی شهر اردبیل اظهار داشت: میانگین فضای آموزشی کشور حدود ۵.۲ مترمربع  و استاندارد پیش‌بینی‌شده در قانون برنامه حدود هشت مترمربع است؛ اما این میزان در اردبیل حدود ۲/۲ دهم مترمربع و کمتر از ۵/۲ مترمربع  است.

وی تصریح کرد: حتی برخی از مدارس اردبیل مستلزم تخریب و بازسازی مجدد است و بر اساس آئین مامه ۲۰۰۸ برنامه این بود که ما باید بتوانیم یک هزار  کلاس درس  تعریف و شروع عملیات آنها  را داشته باشیم  که در صورت تحقق این یک هزار کلاس درس، آن موقع سرانه فضای آموزشی اردبیل به میانگین کشوری حدود ۵.۲ مترمربع  خواهد رسید.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه اگر به میانگین سرانه فضای آموزشی کشور هم برسیم، هنوز با استانداردها فاصله خواهیم داشت. گفت: برای رسیدن میانگین سرانه فضای آموزشی اردبیل به میانگین کشوری ایجاد یک هزار کلاس برای این شهر برنامه‌ریزی‌شدکه تعداد ۳۰۰  مورد از آن با برنامه‌ریزی  شده و با تعیین مکان  به دست خیرین احداث می‌شود.

 وی اضافه کرد:  در مورد ۲۰۰ کلاس درس از یک هزار کلاس درس برنامه‌ریزی شده در اردبیل نیز ، پروژه‌ها تعریف و کلنگ‌زنی شده و در دست تکمیل است.

  اعتماد اعجازی ادامه داد: ۵۰۰ کلاس از یک هزار کلاس نیز برای ایجادنیاز به استفاده از ظرفیت قانونی از جمله ظرفیت تهاتر  دارد.

وی خاطر نشان کرد: با استفاده از ظرفیت تبصره‌هایی که در قانون بودجه آمده است می‌توان ۵۰۰ کلاس باقیمانده از یک هزار کلاس درس موردنیاز در اردبیل  را ایجاد کرد.

 انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • سرانه فضای آموزشی اردبیل کمتر از میانگین کشوری

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سه به‌اضافه شش