سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اقتصادی
  • کد خبر: 451
  • بازدید: 952
  • 1403/07/16 - 11:07:15

معاون دادستان عمومی و انقلاب اردبیل خبر داد:

ساماندهی وانت‌بارهای اردبیل در ۴۴ نقطه

ساماندهی وانت‌بارهای اردبیل در ۴۴ نقطه

معاون دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: برای طرح ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروشی در سطح شهر اردبیل ۴۴ محل تعیین شده است و وانت‌بارها ملزم به استقرار در آن محل‌ها هستند.

 اکبر مرادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، اظهار داشت: در چند سال اخیر بحث ساماندهی وانت‌بارها در جلسات مختلف دستگاه‌های اجرایی مطرح شد و در طول سه ماه اخیر نیز با تشکیل کارگروه ویژه و حضور تمام مسئولین ارشد استانی با بررسی همه جوانب امر طرح ساماندهی وانت‌بارهای سطح شهر اردبیل از ۲۰ مهر آغاز خواهد شد وز این تاریخ به بعد دیگر هیچ میوه‌فروشی حق عرضه میوه را به‌صورت دست‌فروشی و یا وانت‌بار و نیسان ندارد.

 وی افزود: طبق قانون شهرداری‌ها و همچنین مصوبه هیئت وزیران رفع هر گونه مشاغل مزاحم شهری و ساماندهی دست‌فروشان در اقصی‌نقاط کشور مورد تأکید است و باتوجه‌به اینکه در استان ما نیز این امر تا به امروز بنا به دلایلی محقق نشده بود که دستگاه قضا باتوجه‌به حقوق عامه و تضمین حقوق شهروندی و همچنین ملاحظه این صنف اقدام به ساماندهی به‌جای جمع‌آوری می‌کند.

 معاون دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تصریح کرد: با اشاره به اینکه ۴۴ مکان برای وانت‌بارها تعیین شده است ادامه داد: در بلندمدت برنامه‌ای که شهرداری و فرمانداری انجام خواهد داد ایجاد بازارگاه‌های فصلی عرضه میوه و تره‌بار است که با راه‌اندازی زی آن وانت‌بارها از این مکان‌ها به این بازارچه‌ها انتقال خواهند یافت.

 مرادی تأکید کرد: از بیست مهرماه این طرح اجرا خواهند خواهد شد و از تمامی وانت‌بارها می‌خواهیم با این طرح همکاری لازم را داشته باشند؛ چراکه حضور وانت‌بارها در خیابان‌ها و جاهت قانونی ندارد و قوانین متعددی بر حقوق عامه و آرامش شهروندان تأکید می‌کند و ارگان‌های مختلف نیز در این کار عظیم دخیل هستند تا هم آرامش مردم تأمین شود وهم این قشر بتوانند به کسب‌وکار خود ادامه دهند.
وی بیان کرد: دادستانی اردبیل برای دفاع از حقوق مردم بر روند اجرای این طرح نظارت خواهد کرد و امیدواریم از هفته آینده دیگر شاهد فعالیت وانت‌بارها و میوه‌فروشی‌های سیار در سطح شهر نباشیم و این امر با همکاری شهرداری و پلیس راهور کنترل شده و آسیب‌ها و دغدغه‌های آن نیز رفع شود.

انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • ساماندهی وانت‌بارهای اردبیل در ۴۴ نقطه

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سه منهای نه