سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 46292
  • بازدید: 119
  • 1403/03/28 - 15:42:22

رئیس دامپزشکی پارس‌آباد:

قصابی‌های متخلف پارس‌آباد نقره‌داغ می‌شوند

رئیس دامپزشکی پارس‌آباد گفت : با پیگیری نهادهای نظارتی و با گشت‌های مختلف در صورت ادامه تخلف مراکز فروش گوشت پنج تا شش روز مهروموم می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خبر مغان حسین فرزانه رئیس اداره دامپزشکی شهرستان پارس‌آباد در گفتگویی درخصوص نظارت و شرایط بهداشتی کشتار دام در روز عید قربان گفت: طی نامه‌نگاری که با شهرداری پارس‌آباد شد، دو مکان عمده‌فروشی دام، فلکه اجیر و فلکه جانبازان تعیین شد که اکیپ‌های نظارتی ما در هر دو محل حضور و نظارت ویژه داشتند.

وی همکاری مردم با اداره بهداشت را مهم و ضروری دانست و گفت: فرهنگ عمومی جامعه ما نسبت به عید قربان و باور به این نکته که قربانی در حیاط خودشان ذبح شود کار نظارتی ما را سخت‌تر کرده است؛ ولی تاحدامکان سعی شد نسبت به این ذبح‌های غیراصولی هم نظارت و موارد مشکوک مثل وجود کیست در ریه یا کبد و گوشت ناسالم در همان محل معدود می‌شد.

رئیس اداره دامپزشکی پارس‌آباد گفت: توصیه ما به هم‌وطنان خرید گوشت دارای مهر بهداشتی است که اگر این فرهنگ‌سازی انجام شود، ما نیز در انجام رسالت خود کار راحت‌تری پیشرو داریم.

وی اظهار داشت: اگر مردم از مراکز فروش گوشت که ذبح غیراصولی انجام می‌دهند همکاری نکنند و ذبح قانونی و دارای مهر بهداشت فرهنگ‌سازی شود، بزرگ‌ترین گام دز راه تحقق شعار رهبر معظم انقلاب، جهش تولید با مشارکت مردم را برداشته‌ایم.

فرزانه در خصوص ثبت مواردی از بیماری کلید جهش کریمه کنگو در استان اردبیل گفت: با نصب بنر توصیه‌های بهداشتی در سطح شهر و همچنین پخش بروشورهای بهداشتی در نمازجمعه، سعی کردیم این آگاه‌سازی را که از تماس و کشتار غیرمجاز دام دوری کنند.

وی ادامه داد: چندین ارگان دولتی نظیر اداره بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، اتاق اصناف، اداره بهداشت، در راستای مقابله با کشتار غیرمجاز دام فعالیت می‌کنند که اداره دامپزشکی به‌عنوان کارشناس و ناظرموارد تخلف را به دادگاه گزارش می‌دهد.

حسین فرزانه افزود: با پیگیری نهادهای نظارتی و با گشت‌های مختلف در صورت ادامه تخلف مغازه پنج تا شش روز مهروموم می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان پارس‌آباد، با درخواست از اصحاب رسانه نسبت به آگاه‌سازی در بین مردم در خصوص ذبح‌های غیراصولی گفت: از اصحاب رسانه درخواست داریم با یادآوری خطرات گوشت بدون مهر فرهنگ خرید از کشتارگاه‌ها و همکاری با اداره بهداشت و درمان را در بین مردم جا بیندازند.

انتهای پیام/

اشتراک‌گذاری

  • قصابی‌های متخلف پارس‌آباد نقره‌داغ می‌شوند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وهشت به‌اضافه نه