سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 47087
  • بازدید: 75
  • 1403/05/31 - 10:54:14

مدیر پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی خبر داد:

نمایش آثار نگارگری در نگارخانه خطایی اردبیل

مدیر پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی از نمایش آثار نگارگری هنرمند اردبیلی با موضوع شاهنامه شاه‌طهماسب در نگارخانه خطایی این مجموعه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما» به نقل از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، فردین عینی گفت: نمایشگاه جلوه نگار با نمایش آثار نگارگری حسین عباسی هنرمند اردبیلی در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی دایر است.

مدیر پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی افزود: این آثار فاخر که تعدادی از صفحات بازآفرینی‌شده اثر مشهور مربوط به دوره صفویه یعنی شاهنامه شاه‌طهماسب است به‌عنوان آثاری مرتبط با دوره صفویه در این مجموعه در حال نمایش عمومی قرار دارند.

حسین عباسی هنرمند تولیدکننده این آثار نیز گفت: شاهنامه شاه‌طهماسب را در طول هشت سال و در قالب ۲۰۰ صفحه نگارگری بازآفرینی کرده‌ایم که در نمایشگاه حاضر ۶۰ برگ از این آثار به نمایش گذاشته شده است.

این هنرمند نگارگر افزود: نهایت تلاش در تولید این اثر، تحقیق درمورد اثر اصلی و استفاده از مواد اولیه مانند کاغذهای کهنه، آب‌طلا و رنگ‌های طبیعی اتفاق افتاده است تا اثر بازآفرینی شده حداکثر شباهت ممکن را به نسخه اصلی داشته باشد.

او تأکید کرد: این اثر به‌صورت کامل اجرا شده و آماده تبدیل به کتاب است که پیش از آن و باتوجه‌به خواستگاه اثر تعدادی از برگ‌های آن را برای مردم اردبیل و گردشگران حاضر در استان به نمایش گذاشتیم.

عموم علاقه‌مندان می‌توانند هرروزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ برای بازدید از نمایشگاه جلوه نگار به نگارخانه خطایی در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی مراجعه کنند.

انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • نمایش آثار نگارگری در نگارخانه خطایی اردبیل

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هیجده منهای پنج