سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 47153
  • بازدید: 78
  • 1403/06/06 - 21:32:30

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

استان اردبیل نیازمند ۸۴۰ کیلومتر بزرگراه است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:استان اردبیل نیازمند ۸۴۰ کیلومتر بزرگراه است که ۵۰۰ کیلومتر از آنها یا تکمیل شده یا در مرحله اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، محبوب حیدری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان اردبیل قبل از دولت سیزدهم ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه داشت که در دولت سیزدهم و در طول سه سال نزدیک ۹۰ کیلومتر بزرگراه تکمیل و به بزرگراه‌های استان افزوده شده است.

وی افزود: طی روزهای آتی آخرین قطعه اتوبان اردبیل سرچم به طول ۱۴ کیلومتر با اعتبار بالای ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار بازگشایی خواهد شد.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: ۹۰ کیلومتر از بزرگراه‌های استان در مرحله آسفالت‌ریزی، نصب ایمنی تجهیزات و روسازی قرار دارد و در صورت تأمین اعتبار تا عید به اتمام خواهد رسید و بزرگراه‌های استان به ۳۶۰ کیلومتر خواهد رسید.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به اهمیت بزرگراه‌ها در توسعه استان اشاره کرد و گفت: استان اردبیل نیازمند ۸۴۰ کیلومتر بزرگراه است که ۱۸۰ کیلومتر زیر بار ترافیک رفته است و ۱۸۰ کیلومتر هم در مرحله اتمام است و ۲۲۰ کیلومتر هم در مرحله اجرا است جمعاً نزدیک ۵۰۰ کیلومتر از بزرگراه‌های استان تکلیفشان مشخص است.

 حیدری ادامه داد: نزدیک ۳۴۰ کیلومتر بزرگراه نیاز است احداث شود تا بتوانیم از نظر بزرگراه در سطح استان به نقطه مطلوب برسیم.

 وی ادامه داد: حدود هزار سیصد میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی داریم و از مسئولین استانی و نمایندگان استان درخواست داریم در پرداخت این مطالبات ما را یاری کنند تا تکمیل بزرگراه‌های استان سرعت بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان است اعتبار نیاز است تا در طول سه تا چهار سال آینده بزرگراه‌های استان تکمیل و به میانگین کشوری برسد.

 حیدری ادامه داد: بعد از ابلاغ نهضت ملی مسکن اولین چالش که روبرو شدیم تهیه زمین برای شهرستان‌های استان بود و شهر اردبیل جز ۴ شهر حاد و بحرانی از بابت تأمین زمین بود.

 وی اظهار داشت: بعد از اینکه ۸۰ درصد زمین تهیه شد با فراخوان ثبت‌نام، نزدیک ۱۲۴ هزار نفر برای نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند و ۱۰۲ نفر حائز شرایط تشخیص داده و ۳۷ هزار نفر از این تعداد نزد بانک افتتاح حساب کرده و تا امروز نزدیک ۲۹ هزار نفر واریز وجه انجام داده‌اند که ۲۴ هزار نفر از شهر اردبیل بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تأکید کرد: در این طرح ۸۵ درصد واجدین شرایط واریز وجه انجام دادند و علت اساسی آن موقعیت و مکان‌سنجی قابل‌توجه زمین برای طرح مسکن نهضت ملی بود که ارزش‌افزوده برای مالکان داشت.

وی بیان کرد: برای ۲۶ هزار نفر تأمین زمین شده و عملیات اجرایی آن شروع شده و زمین ۳ هزار نفر ثبت نامی نیز تا آخر مهرماه تأمین خواهد شد.



انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • استان اردبیل نیازمند ۸۴۰ کیلومتر بزرگراه است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یازده به‌اضافه ده