سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 47170
  • بازدید: 71
  • 1403/06/08 - 09:13:11

مدیر ستاد دیه استان اردبیل:

۱۳۸ نفر زندانی جرائم غیرعمد آزاد می‌شوند

مدیر ستاد دیه استان اردبیل گفت: امسال زمینه آزادی ۱۳۸ زندانی جرائم غیرعمد و مالی، فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، کریم الله محبوبی اُناری امروز در جمع خبرنگاران گفت: امسال زمینه آزادی ۱۳۸ زندانی جرائم غیرعمد و مالی، شامل هفت خانم و ۱۳۱ آقا با تلاش ستاد دیه فراهم شده که محکومیت ۹۱ نفر آنها مالی، ۴۶ نفر مهریه و یک نفر صدمه جانی و قتل غیرعمد بوده است.

وی اظهار داشت: بدهی ۱۳۸ زندانی آزاد شده در سال جاری بیش از ۳۲۶ میلیارد تومان بوده که از ناحیه ستاد دیه استان و کشور، گذشت شکات، آورده و تأمین خانواده مددجو، اعسار مقامات قضایی، تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض ستاد دیه تأمین شده است.

محبوبی افزود: در مدت مشابه سال گذشته ۹۶ نفر زندانی جرایم غیرعمد مالی آزاد شده بود که در سال ۱۴۰۳ آزادسازی این زندانیان با افزایش ۴۳ درصد همراه بوده است.

مدیر ستاد دیه استان اردبیل یادآور شد: ۹۵درصد بدهی محکومین جرائم مالی از ناحیه آورده زندانیان، اعسار مقامات قضایی و گذشت شکات تأمین می‌شود و همینطور ستاد دیه استان برای تأمین نظر و جلب رضایت از شکات تلاش کرده و تعداد زیادی هم از این طریق بخشوده شدند.

وی خطر‌نشان کرد: نزدیک سه میلیارد تومان از طریق تسهیلات قرض‌الحسنه بابت آزادی زندانیان غیرعمد مالی  پرداخت شده و نزدیک چهار میلیارد تومان نیز از طریق تهران جذب شده است.

یوسف خدادادی، نقش رسانه‌ها و خبرنگاران را مهم دانست و گفت: نقش بی‌نظیر و بی‌بدیل اصحاب رسانه در بحث آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی، تبیین موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی مبرهن و مشخص است.

معاون دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه رسانه نقش اساسی در جذب خیرین برای آزادی زندانیان غیر‌عمد دارداظهار داشت: اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه سبب فرهنگ‌سازی خوبی شده و نذر آزادسازی زندانیان در استان اردبیل رواج یافته است.

خدادادی گفت: مردم، برای آزادی زندانیان غیرعمد و مالی هزینه ختم اموات، فیش حج و ثلث اموال خود را اختصاص می‌دهند و این رفتارهای نیک با کوشش خبرنگاران محقق شده است.

در پایان نشست خبری از خبرنگاران تجلیل شد و خواهر مرحوم پرفسور خدابخش هزینه سالگرد وفات همسرشان برای آزادی ۵ زندانی اخصاص دادند.

انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • ۱۳۸ نفر زندانی جرائم غیرعمد آزاد می‌شوند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سه منهای دو