سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 47215
  • بازدید: 139
  • 1403/06/11 - 10:54:14

استاندار اردبیل:

ظرفیت نفت مغان روزانه ۷۰۰ بشکه است

استاندار اردبیل گفت: میدان نفتی «اورتا داغ» مغان در فهرست میادین نفتی کشور ثبت شد و بر اساس مطالعات انجام‌گرفته ۵۰۰ الی ۷۰۰ بشکه می‌توان روزانه نفت از آن استخراج کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، حامد عاملی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مطالعات نفت مغان انجام گرفت و در فهرست میادین نفتی کشور ثبت شد.

 وی افزود: اکتشاف نفت مغان با جنوب کشور تفاوت‌های عمده‌ای از نظر فنّاوری دارد و بر اساس مطالعات انجام‌گرفته روزانه ۵۰۰ الی ۷۰۰ بشکه نفت می‌توان از منابع نفتی «اورتا داغ» استخراج کرد.

 استاندار اردبیل با اشاره به اینکه دولت وظیفه دارد درآمد سالانه مردم را افزایش دهد، گفت: اصلی‌ترین دغدغه و مسئله استان اردبیل در حوزه اقتصاد است که برای رشد اقتصادی باید زیرساخت‌هایی همچون آب، برق، گاز و ارتباطات تأمین و مهیا شود.

 وی با بیان اینکه ۳۴ کیلومتر ریل‌گذاری تا اتمام راه‌آهن اردبیل باقی است، تصریح کرد: راه‌آهن اردبیل به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم ارتباطی اردبیل برای رونق اقتصادی استان حائز اهمیت است و با ۱۴۴ کیلومتر ریل‌گذاری گلوگاه‌های سخت به اتمام رسیده و روزانه ۳۰۰ متر ریل‌گذاری در حال انجام است.

 عاملی گفت: برای اولین‌بار در طول تاریخ استان نظم پروازی شکل گرفت از ۱۲۶ کنسلی به ۱۵ مورد رسیده‌ایم و اکنون ۵۴ پرواز انجام می‌شود که به‌واسطه تأمین زیرساخت‌های موردنیاز این حوزه است.

 وی اضافه کرد: برای افزایش تولیدات کشاورزی به ۵ میلیون تُن نیازمندی شدید برای آب کشاورزی داشتیم که با بهره‌برداری از سه سد مهم استان این امر محقق می‌شود.

 استاندار اردبیل گفت: ۹۰ هزار مستأجر در سطح استان اردبیل داریم که برای کاستن فشار از دوش این عده، ۳۰ هزار مسکن در حال ساخت است و امسال ۱۵ هزار مسکن تحویل داده می‌شود.

 وی ادامه داد: شهر اردبیل تراکم جمعیت بالایی نسبت به سایر شهرها دارد به صورتی که در هر یک هکتار ۹۰ نفر ساکن است و این رقم در تهران ۵۷ و در تبریز ۵۵ نفر بوده و باید برای حل این مشکل افزایش محدوده تا ۲۰ هکتار را در نظر می‌گرفتیم که با مخالفت‌های شدید روبه‌رو شد و یکی از افرادی که مخالف این اتفاق بود همین وزیر خانم جدیدی است که قبلاً معاون بود.

 استاندار اردبیل با بیان ۱۷۰ هکتار کمبود فضای سبز در شهر اردبیل داریم گفت: ترافیک از هسته مرکزی شهر به هسته‌های خارجی نیز کشیده شده است که یکی از نشانه‌های عدم افزایش محدوده است.

 عاملی در پایان گفت: استان اردبیل کمبود ۲ هزار کلاس درس داشت که توانستیم این عدد را به نصف برسانیم و امسال شاهد افزایش ۱ هزار کلاس درس خواهیم بود.

انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • ظرفیت نفت مغان روزانه ۷۰۰ بشکه است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سیزده منهای ده