سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اقتصادی
  • کد خبر: 492
  • بازدید: 726
  • 1403/07/19 - 08:34:05

فرماندار مشگین‌شهر:

خسارت سال گذشته برنج‌کاران مشگین‌شهر جبران شد

خسارت سال گذشته برنج‌کاران مشگین‌شهر جبران شد

فرماندار مشگین‌شهر گفت:امسال علی‌رغم محدودیت‌های شدیدی که در تأمین آب کشاورزی داشتیم و محدودیت‌هایی که در کشت برنج داریم برای جبران بخشی از خسارت‌هایی که کشاورزان سال گذشته دیده بودند، منابع آبی کشاورزان افزایش یافت.

شهرام محمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، اظهار داشت: برداشت برنج از شالیزارهای شهرستان مشکین‌شهر آغاز شد امسال به‌رغم محدودیت برای کشت برنج حدود ۷۲۵ هکتار از اراضی شهرستان به کشت برنج اختصاص‌یافته بود.

 وی افزود: با توجه‌ به خسارت وارده در سال گذشته به شالی‌کاران در سال زراعی جاری دولت جهت جبران بخشی از این خسارت کمک‌حال اهالی شد و علی‌رغم محدودیت‌های شدیدی که در تأمین آب کشاورزی داشتیم و محدودیت‌هایی که در کشت برنج داریم برای جبران بخشی از خسارت‌هایی که کشاورزان سال گذشته دیده بودند هم از منابع آبی شهرستان هم از منابع آبی که با هماهنگی استان آذربایجان شرقی انجام شد به شالیزارهای مشکین شهری تخصیص یافت.

 فرماندار مشگین‌شهر تصریح کرد: منابع آبی که در اختیار کشاورزان قرار گرفت محصولی که امسال برداشت کردند بخشی خسارت‌های سال قبل را هم جبران کرد و نیازهای امسال نیز برداشت شد.

 محمدی ادامه داد: در این شهرستان علاوه بر کشت ارقام محلی برنج سایر ارقام ازجمله هاشمی، دم‌سیاه نیز کشت می‌شود و با احداث کارخانه‌های برنج‌کوبی بسیاری هزینه‌های جانبی شالی‌کاران صرفه‌جوی می‌شود.

 فرماندار مشکین‌شهر گفت: باتوجه‌به اینکه مشکین‌شهر در حاشیه رودخانه‌های مشکین چای و اهر چای واقع شده و امسال وضعیت محصول برنج بسیار خوب است پیش‌بینی می‌شود بیش از یک هزار تن انواع برنج مرغوب از شالیزارهای مشگین‌شهر برداشت شود.

بستر لازم برای توسعه همه‌جانبه بخش کشاورزی و دامپروری در مشکین‌شهر فراهم شود

 وی با اشاره به نقش تولیدات کشاورزی در تأمین امنیت غذایی کشور تأکید کرد: بخش کشاورزی بخش مهمی در اقتصاد شهرستان مشگین‌شهر است و همه ساله نیز کشاورزان و باغداران برتر استانی و کشوری نیز از این شهرستان انتخاب می‌شود و ضروری است زمینه‌سازی بستر لازم برای توسعه همه‌جانبه بخش کشاورزی و دامپروری که منجر به اشتغال‌آفرینی نیروهای قوی و فعال شده و رونق اقتصادی را به همراه دارد در این شهرستان فراهم شود.


انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • خسارت سال گذشته برنج‌کاران مشگین‌شهر جبران شد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سه منهای ده