- کد خبر: 5087
- بازدید: 1,460
- 1391/10/03 - 12:10:05
همزمان با روز ملی ثبت احوال انجام شد
رونمایی از سند هویتی آیتالله مروج در اردبیل
همزمان با سوم دی ماه روز ثبت احوال و در مراسمی با حضور استاندار اردبیل از تصویر سند هویتی مرحوم آیتالله مروج نماینده امام در استان و امام جمعه سابق اردبیل رونمایی شد.
به گزارش سبلانه، در این مراسم که صبح امروز و در سالن اجتماعات اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل برگزار شد، از اعضای فعال شورای ثبت وقایع حیاتی استان و زحمتکشان ثبت احوال نیز به عنوان مرزبانان هویت و تابعیت کشور و استان اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
در این مراسم مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل اظهار داشت: سازمان ثبت احوال به عنوان متولی ثبت اطلاعات هویتی مردم ایران عهدهدار ماموریت خطیر پاسداری از مرزهای تابعیتی کشور، ساماندهی ثبت وقایع حیاتی، صدور و اتقان اسناد هویتی است.
عبدالله امینی خاطرنشان کرد: استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان و ارائه خدمات به شهروندان مطابق معیارهای روز دنیا از مهمترین رویکردهای سازمان ثبت احوال است.
وی یادآور شد: با گسترش روزافزون فعالیتهای شهروندان سازمانهای خدمتگزار دولتی، عمومی و خصوصی در فضای مجازی به سبب احساس نیاز ثبت احوال با اجرای طرح کارت هوشمند ملی قصد ارائه خدمات الکترونیکی را دارد تا بتواند در این زمینه به یک تحول اساسی دست پیدا کند. مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل با بیان اینکه ثبت احوال استان نیز در ارائه خدمات همچون مجموعه مرکزی هدفگذاریها و برنامهها را در دستور کار قرار داده است، گفت: ما در قالب سه حوزه شامل معاونت امور اسناد هویتی، فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی و برنامهریزی، مدیریت و توسعه منابع انسانی برنامههای خودمان را در اولویت و اساس پیگیریها قرار دادیم.
امینی تاکید کرد: ما در سالهای اخیر کوشیدیم در تمامی این حوزهها تجهیزات و امکانات را ارتقا داده و روحیه همکاری و تعامل را با تهیه ملزومات ارتقا دهیم.
این مسئول بیان داشت: در کنار حمایتهای مادی و معنوی سعی کردیم ماموریتهای محوله خود را در حد توان و وسع خود پیگیری کرده و به شایستگی به مرحله اجرا برسانیم.
دبیر شورای هماهنگی ثبت احوال استان اردبیل از ارتقای پست سازمانی و چارت اداری ثبت احوال استان از 67 به 206 پست خبر داد و افزود: 17 نفر از نیروهای قراردادی این اداره کل در همین مدت به پیمانی تبدیل شدهاند و با جذب نیروهای قراردادی از سایر دستگاهها به تعداد 26 نفر آنها را نیز تبدیل وضعیت کرده و به پیمانی ارتقا دادیم.
امینی از جذب پنج سرایدار به صورت قراردادی و تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان شاهد از پیمانی به رسمی خبر داد و تصریح کرد: در یک سال گذشته شاهد اجرای آرشیو الکترونیکی پرسنل استان و دستاندرکاران ثبت احوال بودیم.
وی از فعالیتهای اداری اجرا شده در سالهای اخیر با تاکید بر الکترونیکی کردن خدمات خبر داد و گفت: ما اقدام به راهاندازی منطقه یک ثبت احوال اردبیل، تبدیل نمایندگی ارشق به اداره مستقل و راهاندازی نمایندگی در آبیبیگلو، کورائیم، فیروزآباد، عنبران و همچنین خورش رستم کردیم تا خدمات در همان منطقه سکونتی مردم و شهروندان به آنها ارائه شود.
مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل ادامه داد: سعی کردیم در همین مدت سازمان ثبت احوال پیشگام در اجرای طرحهای دولت الکترونیک باشد چرا که اعتقاد داریم ارائه خدمات به مردم باید بدون مانع و مشکل جدی صورت گیرد.
امینی در ادامه گسترش آگاهی، ضرورت تعامل و شفافسازی و همچنین ارائه آمار جدید را از برجستگیهای ثبت احوال نوین اعلام کرد.
مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل ابراز داشت: ثبت احوال ضرورت دولت الکترونیک را به خوبی درک کرده و سعی دارد در عرصه بیرونی برقراری دولت الکترونیک را با دامنه وسیع در فرهنگ اجرایی محقق کند.
منبع: فارس
انتهای پیام/
دیدگاهها