سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 55
  • بازدید: 2,801
  • 1403/06/21 - 07:16:59

فرماندار گرمی خبر داد:

مهاجرت ۴۰ هزار نفری جمعیت گرمی

مهاجرت ۴۰ هزار نفری جمعیت گرمی

فرماندار شهرستان گرمی گفت: کاهش ۴۰ هزار نفری جمعیت دو شهرستان گرمی و انگوت و مهاجرت مردم از این منطقه زنگ خطری بزرگ است.

حسین مولایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، گفت: توزیع نامناسب اعتبارات، ثروت و عدم جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی طی سال‌های گذشته علت اصلی عقب‌ماندگی شهرستان گرمی شده است.

وی با بیان علت مهاجرت مردم گرمی از این شهرستان افزود: کمبود امکانات در حوزه‌های مختلف رفاهی و تفریحی، امکانات شهری، مراکز درمانی و عدم توسعه شهری و نبود شغل پایدار باعث گلایه‌مندی و کوچ از این شهرستان شده است.

فرماندار شهرستان گرمی گفت: قبل از جداشدن انگوت از شهرستان گرمی و در دو دهه پیش، این دو شهرستان حدود ۱۱۵ هزار نفر جمعیت داشت؛ ولی به علت نبود شرایط زندگی و تنگناهای معیشتی و اشتغال، منطقه با مهاجرت بسیار زیاد و با کاهش شدید جمعیت مواجه شده است.

وی افزود: جمعیت این دو شهرستان روی‌هم طی دو دهه اخیر، به‌جای افزایش، از ۱۱۵ هزار نفر به کمتر از ۷۵ هزار نفر کنونی کاهش‌یافته است.

مولایی اظهار داشت: کاهش ۴۰ هزار نفری جمعیت دو شهرستان گرمی و انگوت و مهاجرت مردم از این منطقه زنگ خطری بزرگ است و باید با سرازیرشدن امکانات و زیرساخت‌های اشتغال‌زایی این رویه را کاهش داد.

فرماندار شهرستان گرمی گفت: اکثر این جمعیت به مرکز استان اردبیل، تهران و سایر مناطق مهاجرپذیر کوچ کرده و بیش از ۹۰ درصد آنها در مناطق حاشیه شهرها سکونت یافته‌اند.

حسین مولایی گفت: برای حل ریشه‌ای مسائل و مشکلات زیرساختی و معیشتی مردم در شهرستان گرمی اقدامات خوبی در دولت سیزدهم صورت‌گرفته است امیدواریم با بهبود شرایط فعلی و با تداوم جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف و تقویت امکانات در حوزه‌های مختلف خدماتی و رفاهی، بهداشت و درمان، فضای ورزشی و تفریحی روند مهاجرت کاهشی بشود.

وی تصریح کرد: شهرستان گرمی در حوزه گردشگری می‌تواند با جذب سرمایه گذران و ایجاد جاذبه‌های گردشگری انسان‌ساخت در کنار طبیعت بکر و بی‌نظیری که دارد شاهد ثروت‌آفرینی برای مردم این منطقه باشد.

انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • مهاجرت ۴۰ هزار نفری جمعیت گرمی

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سیزده منهای هشت