سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اقتصادی
  • کد خبر: 196
  • بازدید: 621
  • 1403/07/01 - 07:21:29

امام جمعه پارس‌آباد:

بهبود اقتصاد در گرو اصلاح بانک‌ها است

بهبود اقتصاد در گرو اصلاح بانک‌ها است

امام جمعه پارس‌آباد گفت: درحالی‌که اقتصاد جامعه در رکود است، تعداد بانک‌ها به طور قابل‌توجهی افزایش‌یافته است و بااین‌حال اصلاح بانک‌ها می‌تواند به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک کند.

حجت‌الاسلام‌ علی‌اکبر باقری بنابی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، گفت: دین اسلام به‌عنوان یک دین کامل و جامع می‌پردازد که در تمام ابعاد زندگی انسان برنامه دارد و دین اسلام، به‌ویژه در زمینه اقتصادی، دارای احکام مشخصی است و یکی از مهم‌ترین مسائل مطرح شده در قرآن، موضوع ربا است که در زمان پیامبر اسلام در جزیره العرب رواج داشت. پیامبر اسلام به‌شدت از ربا نهی کرده و آن را حرام اعلام کرده است.

وی با اشاره به وضعیت بانکداری در جمهوری اسلامی ایران گفت: سؤال این است که آیا بانک‌ها به موازین شرع عمل می‌کنند یا خیر؟ بعضی قراردادها و آیین‌نامه‌هایی در بانک‌ها وجود دارد که ممکن است به شکل صحیحی اجرا نشوند و برخی بانک‌ها به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شده‌اند که به‌جای حمایت از اقتصاد، به دلالی و سودجویی می‌پردازند.

باقری بنابی در ادامه به مشکلات اقتصادی و رکود در دهه ۹۰ اشاره کرد و گفت: درحالی‌که اقتصاد جامعه در رکود است، تعداد بانک‌ها به طور قابل‌توجهی افزایش‌یافته است و بااین‌حال اصلاح بانک‌ها می‌تواند به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک کند و ما خواستار تغییرات در سیستم بانکداری به سمت بانکداری اسلامی و بدون ربا هستیم.

امام‌جمعه  پارس‌آباد در پایان امیدوار شد که مسئولان کشور اقدامات لازم را برای اصلاح نظام بانکداری انجام دهند تا اقتصاد کشور به سامان برسد.

انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • بهبود اقتصاد در گرو اصلاح بانک‌ها است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وشش به‌اضافه هفت