سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 68134
  • بازدید: 6,654
  • 1403/07/24 - 12:28:12

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نیر:

جمعیت نیر رو به پیری می‌رود

جمعیت نیر رو به پیری می‌رود

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نیر گفت: نیر یکی از مناطقی است که نرخ میانگین سنی آن متأسفانه رو به پیری جمعیت می‌رود و این شهرستان جزو پیرترین شهرستان‌های استان اردبیل است.

رضا علی یعقوبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، اظهار داشت: شهرستان نیر یکی از مناطقی است که نرخ میانگین سنی آن متأسفانه رو به پیری جمعیت می‌رود و این شهرستان جزو پیرترین شهرستان‌های استان اردبیل شناخته می‌شود.

وی با تکیه بر آمار ارائه بر اتاق رصد اداره کل ثبت‌احوال استان اردبیل اظهار داشت: جمعیت سال ۱۴۰۲ شهرستان نیر ۲۰ هزار و ۱۳ نفر ثبت شده است که بر اساس تفکیک جنسی، ۱۰ هزار ۵۵۵ نفر آقا و ۹ هزار ۷۵۸ نفر زن جمعیت این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

 رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان نیر افزود: از طریق سامانه هدا که سرواژه هویت دیجیتال ایرانیان است ادارات می‌توانند هویت مراجعه‌کنندگان خود را کنترل کنند و سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان که با نام سهیم شناخته می‌شود برای افراد ساکن هر شهرستان است که اطلاعات خود را در باید در آن ثبت کنند.

 وی اظهار داشت: از طریق سامانه سهیم می‌توان به نرخ درست مرگ‌ومیر، ولادت و ازدواج و طلاق هر شهرستان پی برد و می‌توان برای آمار درست به این سامانه استناد کرد.

 یعقوبی اضافه کرد: طبق آخرین سرشماری که مربوط به سال ۹۵ است جمعیت شهرستان نیر ۲۰ هزار و ۸۶۴ نفر اعلام شده است که از این آمار ۱۴ هزار و ۱۶۰ نفر ساکن روستا و ۶ هزار و ۷۰۴ نفر ساکن شهر هستند؛ همچنین بر حسب تعداد خانوار این شهرستان یک هزار و ۹۴۷ خانوار شهری و ۶ هزار و ۲۶۴ خانوار روستایی دارد.


انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • جمعیت نیر رو به پیری می‌رود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هیجده منهای دو