سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 24 اردیبهشت 1404
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 71131
  • بازدید: 117
  • 1404/02/24 - 08:10:12

مدیر روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان نیر:

نقش روابط‌عمومی‌های در فرهنگ‌سازی جامعه حیاتی است

نقش روابط‌عمومی‌های در فرهنگ‌سازی جامعه حیاتی است

مدیر روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان نیر گفت: روابط‌عمومی به‌عنوان پل ارتباطی میان سازمان‌ها و جامعه، نقش حیاتی در فرهنگ‌سازی ایفا می‌کند.

قادر رنجبر نیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، اظهار داشت: روابط‌عمومی یک شغل چالش‌برانگیز و جذاب است که نیازمند مهارت‌های ارتباطی قوی، خلاقیت، و دانش عمیق از رسانه‌ها و مخاطبان است.

وی افزود: شغل روابط‌عمومی شامل مدیریت و حفظ ارتباط بین یک سازمان با ذی‌نفعان خود است که این ذی‌نفعان می‌توانند شامل مشتریان، سرمایه‌گذاران، کارمندان، رسانه‌ها، عموم مردم و سایر گروه‌های ذی‌نفع باشند.

مدیر روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان نیر گفت: هدف اصلی روابط‌عمومی، ایجاد تصویر مثبت و ایجاد اعتماد و درک متقابل است.

وی در رابطه با وظایف مدیر روابط‌عمومی تصریح کرد: این وظایف شامل برقراری ارتباط با خبرنگاران و رسانه‌ها، ارسال بیانیه‌های مطبوعاتی، پاسخگویی به سؤالات و درخواست‌های رسانه‌ها و مدیریت بحران‌های رسانه‌ای است.

رنجبر گفت: تهیهٔ متن‌های مختلف مانند بیانیه‌های مطبوعاتی، مقالات، مطالب رسانه‌های اجتماعی، نظارت بر رسانه‌های اجتماعی، پاسخگویی به نظرات و پیام‌ها، ایجاد محتوا و اجرای کمپین‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، نظارت بر پوشش رسانه‌ای سازمان، تحلیل روندهای رسانه‌ای و تهیه گزارش‌های مربوطه، برنامه‌ریزی و واکنش به بحران‌های احتمالی که ممکن است بر تصویر سازمان تأثیر منفی بگذارند از وظایف یک مدیر روابط‌عمومی خوب است.

مدیر روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان نیر در رابطه با مهارت‌های لازم برای یک متخصص روابط‌عمومی اظهار داشت: نوشتن، صحبت‌کردن، گوش‌دادن فعال و برقراری ارتباط مؤثر، توانایی نوشتن متن‌های جذاب و واضح، درک نحوه کار رسانه‌ها و توانایی تعامل با آنها مهارت‌های، توانایی مدیریت پروژه‌ها و زمان‌بندی فعالیت‌ها، توانایی حل مشکلات و تصمیم‌گیری در شرایط بحرانی، آشنایی با نرم‌افزارهای مرتبط مانند نرم‌افزارهای ویرایش عکس و فیلم، نرم‌افزارهای طراحی گرافیک، نرم‌افزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی، داشتن دانش کلی از اصول بازاریابی و تبلیغات به روابط‌عمومی کمک زیادی می‌کند.

وی تصریح کرد: روابط‌عمومی به‌عنوان پل ارتباطی میان سازمان‌ها و جامعه، نقش حیاتی در فرهنگ‌سازی ایفا می‌کند؛ با انتقال اطلاعات صحیح و شفاف، ایجاد اعتماد و تعامل مثبت، و ترویج ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی، می‌تواند به بهبود درک عمومی از مسائل مختلف کمک کند و آگاهی اجتماعی را افزایش دهد که در نهایت منجر به ارتقاء همبستگی و انسجام اجتماعی می‌شود.

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • نقش روابط‌عمومی‌های در فرهنگ‌سازی جامعه حیاتی است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وشش منهای چهار