دوشنبه 1403/04/18 14:22 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 8
1403-04-14 18:52 - شماره خبر : 103781 0
در روز انتخاب همه هستیم؛

اردبیل آماده برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری

درحالی‌که کمتر از ۱۵ ساعت دیگر به برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری باقی است، مردم استان اردبیل خود را برای خلق حماسه‌ای دیگر آماده کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، درحالی‌که کمتر از ۱۵ ساعت دیگر به برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری باقی است، مردم در جای‌جای استان اردبیل خود را برای خلق حماسه‌ای دیگر آماده کرده‌اند.

 گزارش‌های خبرنگاران ما از نقاط مختلف استان حاکی از این است که مردم با قاطعیت کاندیدای مدنظر را انتخاب کرده و برای خلق حماسه‌ای دیگر در ۱۵ تیرماه خود را آماده می‌کنند؛ در فضای مجازی اما فضای انتخاباتی داغ‌تر است و طرف‌داران هر یک از دو کاندیدای راه‌یافته به دورم دوم انتخابات ریاست‌جمهوری سعی در جلب رأی بیشتر دارند.

وجود یک هزار و ۳۷۵ شعبه اخذ رأی در استان اردبیل

 بهروز زلالی، دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل، امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: شرایط مطلوبی را برای مرحله دوم انتخابات فراهم کردیم و فردا در یک هزار و ۳۷۵ شعبه اخذ رأی در استان اردبیل فعال خواهند بود.

 وی اضافه کرد: ۳۱ هزار نفر فردا در استان اردبیل به‌عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، پشتیبانی و انتظامی برای برگزاری انتخابات دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری همکاری خواهند داشت.

 زلالی تصریح کرد ما از هر نامزد انتخابات خواسته‌ایم تا به‌ازای هر صندوق یک نماینده معرفی کرده تا بر فرایند برگزاری انتخابات و شمارش آرا نظارتی دقیق داشته باشند.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل تأکید کرد: برخلاف برخی جوسازی‌های کاذب، هیچ محدودیت مکانی برای اخذ رأی وجود ندارد و رأی‌دهندگان می‌توانند در هر شعبه‌ای رأی خود را به صندوق‌ها بریزند.

 وی تصریح کرد: در مرحله دوم انتخابات از ساعت هشت صبح تا موعد اعلام شده هم‌وطنان می‌توانند آرای خود را به صندوق‌ها ریخته و در ارتقای مشارکت مرحله دوم انتخابات دخیل باشند.

 زلالی یادآور شد: بر اساس اعلام ستاد انتخابات افراد بدون محدودیت شرکت در مرحله اول، می‌توانند در مرحله دوم رأی داده و نیاز به رأی‌دادن در همان شعبه مرحله اول وجود ندارد.

 افراد فاقد کد ملی، این کد را از ثبت و احوال دریافت کنند

 وحید خلوتی، مدیرکل ثبت‌احوال استان اردبیل از ارائه خدمات شبانه‌روزی به هم‌وطنان طی ۲ روز باقیمانده به‌روز انتخابات خبر داد و گفت: خدمات شبانه‌روزی به هم‌وطنان ارائه می‌شود تا با احراز کد ملی بتوانند در انتخابات حضور پیدا کنند.

 وی اضافه کرد: امکان رأی‌دادن با کارت ملی قدیمی وجود ندارد و باید در کنار این کارت، شماره ملی و یا شناسنامه به همراه شرکت‌کنندگان باشد تا احراز هویت با کد ملی در سریع‌ترین زمان انجام شود.

 مدیرکل ثبت‌احوال استان اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: اخذ رأی با شناسنامه قدیمی یا جدید و یا کارت ملی هوشمند انجام می‌شود و ما آمادگی داریم تا به افرادی که دارای کد ملی هوشمند نیستند، برای آنها کد ملی را اعلام کرده تا در روز رأی‌گیری مشکلی از لحاظ احراز هویت نداشته باشند.

اردبیل آماده برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری

 دعوت چهره‌های استان از مردم برای شرکت در انتخابات

 درحالی‌که کمتر از ۱۵ ساعت به برگزاری انتخابات باقی است شخصیت‌ها، چهره‌های استان اردبیل، مدم را به شرکت فراگیر در پای صندوق رأی دعوت می‌کنند.

 آیت‌الله سید حسن عاملی در گفتگویی زنده با شبکه استانی سبلان در خصوص ضرورت‌های شرکت در انتخابات، توصیه‌هایی برای انتخاب اصلح و اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخابات داشت.

 امام‌جمعه اردبیل تأکید کرد: امروز شاهد هستیم که دشمن از زمین‌وزمان می‌گوید در انتخابات شرکت نکنید چرا باید در اردوگاهی قرار بگیریم که سردمداران آن دشمن ملت ایران بوده‌اند.

 امام‌جمعه اردبیل: حضور حداکثری در انتخابات، ایران را قوی‎تر می‎کند

 وی گفت: رئیس‌جمهوری که با رأی کم به قدرت رسیده باشد قدرت لازم را در عرصه‌های بین‌المللی نخواهد داشت؛ اما حضور در انتخابات مانور قدرت، اقتدار ما است و البته که در مقطع کنونی هیچ‌کس حق ندارد اختلاف قومی، زبانی، دینی، مذهبی و سیاسی درست کند چرا که اینها سم مهلک است.

 عاملی به بیان اینکه مسئله حضور در انتخابات صرفاً تنها به معنای انتخاب یک فرد نیست گفت: بلکه نمایش اقتدار و عزت کشور، مانور قدرت و مأیوس کردن دشمنان است.

وی با بیان اینکه دشمن خود را برای ضربه‌زدن به کشور ما آماده است، بیان داشت: حضور در پای صندوق رأی مانور قدرت است، به‌گونه‌ای که هروقت ضعف از خود نشان دهیم آنگاه دشمن به سمت ما حمله خواهد کرد؛ ولی اگر قدرتمند ظاهر شویم، قطعاً دشمن پا پس‌کشیده و عقب می‌رود.

امام‌جمعه اردبیل تصریح کرد: امنیت و سرنوشت ما، حتی سرنوشت نسل‌های آینده نیز بستگی به حضور و شرکت ما در انتخابات دارد و شرکت‌نکردن در انتخابات مشابه کسی است که می‌بیند که خانه‌اش در خطر است؛ ولی مقابل دشمن غدار بی‌رحم که به هیچ‌چیزو هیچ‌کس رحم نمی‌کند و حرمت‌ها را نگه نمی‌دارد از خود ضعف نشان دهد؛ این فرد با این ضعف خیانت بزرگی هم در حق خود و هم در حق خانواده‌اش انجام داده است، اینجا در چنین شرایطی است که اگر فردی بگوید رأی‌دادن مثل نماز واجب است حرف بعیدی نزده است.

وی اضافه کرد: اگر بگویند اهمیت رأی‌دادن حتی در مواقعی از نمازخواندن هم بیشتر است بی‌راه نگفته‌اند، چراکه در نماز ارتباط باخدا مطرح است که به ارتباط شخص باخدا مربوط است؛ اما رأی، تعیین‌کننده خون و سرنوشت انسان‌ها و مقدرات کشور را رقم می‌زند.

 اگر کسی رأی ندهد فردا مدیون یک ملت است

  عاملی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن بارها ثابت کرده‌اند که به هیچ پیمانی پایبند نیست و در برجام چقدر ما التزام یک‌طرفه انجام دادیم و چقدر به خودمان ضرر زدیم؛ اما دشمن حاضر نشد حتی به یک‌بند از برجام عمل کند اگر چنین موجودی به کشور ما دست پیدا کند با سرنوشت مملکت ما بازی خواهد کرد.

  وی گفت: هرکسی صدای مرا می‌شنود بداند که در طول عمر کمتر فرصت این چنینی برای ادای دِین به کشور و مملکت به دست می‌آید اصلاً در مسئله شرکت در انتخابات مسئله جناحی و سیاسی مطرح نیست اگر کسی در شرکت در انتخابات کوتاهی کند، در دِین ملی و دینی کوتاهی کرده است معلوم می‌شود که این فرد اصلاً عِرق ملی و بصیرت ندارد و برای همین است که با بی‌اعتنایی فقط تماشا می‌کند چه بر سر کشور می‌آید.

 امام‌جمعه اردبیل تصریح کرد: اگر امروز از امپراطوری بزرگ ایران فقط ۴۰ درصد باقی‌مانده است دلایل اصلی این اتفاق به حاضر نبودن مردم در صحنه، نداشتن یک رهبر توانا و سهیم نبودن ایران در تحولات علمی دنیا برمی‌گردد؛ اما جمهوری اسلامی در تحولات علمی شاهکار کرده است در همه عرصه‌ها، سنگرهای علمی را فتح کرده است.

 وی اضافه کرد: من به‌عنوان کارشناس دینی می‌گویم هر کسی که صدای مرا می‌شنود اگر کسی در شرکت در انتخابات کوتاهی کند و از این طریق به کشور صدمه بخورد خطری پیش آید فردا روز مدیون یک ملت است .

 باید از داشته‌هایمان صیانت کنیم

 عاملی ادامه داد: دشمن از زمین‌وزمان می‌گوید که در این انتخابات شرکت نکنید، مبادا از روی هوا هوس به حرف دشمن گوش کنید .

 نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل با یادآوری قتل و عام نصف ایرانیان توسط قحطی ایجاد شده توسط بریتانیا، اظهار داشت: بروید تاریخ را ببینید از جمعیت ۲۰ میلیونی ایران، ۱۰ میلیون نفر قتل و عام شدند، آیا گوش‌کردن به حرف باعث و بانیان این قتل و عام خجالت‌آور نیست؟ گوش‌کردن به حرف دشمن غداری که از دستانش خون جوانان ما می‌چکد یک مصیبت بزرگ است

 وی گفت: همیشه این فرصت برای کشور پیش نمی‌آید؛ فرصت پیشرفت ایران در همه عرصه‌ها که اکنون توسط جمهوری اسلامی پدیده آمده و ملت خود با رأی، سرنوشت خود را تعیین می‌کند به‌سادگی به دست نیامده است و باید با حضور حداکثری از داشته‌هایمان صیانت کنیم.

 

اردبیل آماده برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری

مشارکت بالا در دور دوم انتخابات؛ کار نیمه‌تمام را کامل کنیم

 

 احد بیوته در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»،  گفت: مشارکت ملت عزیزمان در انتخابات پشتوانه قوی برای کشور است و مردم با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رأی کار نیمه‌تمام را تمام خواهند کرد. 

وی گفت: مردم اردبیل با حضور خود در پای صندوق‌های رأی در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری نشان دادند که همواره در صحنه هستند و از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند و نخواهند گذاشت نظام و انقلاب به دست نااهلان بیفتد.

 نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشورهای بدخواه نظام مقدس جمهوری اسلامی در سطح دنیا علاوه بر اینکه می‌خواهند کشورمان شکست بخورد؛ بلکه خودشان هم تمام تلاششان را می‌کنند تا این نظام شکست بخورد ولی نمی‌دانند که مردم پشتوانه این نظام هستند و نخواهند گذاشت خون شهیدان پایمال شود.

 بیوته ادامه داد: آرای مردم میزان ارادت آنها به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در دور دوم انتخابات نیز مردم ما با حضوری پررنگ‌تر از دور اول کار ناتمام هشت تیر را تمام کرده و علاوه بر تعیین رئیس‌جمهور خود، نشان خواهند داد پای آرمان‌های این انقلاب ایستاده‌اند.

 وی با شاره به اینکه مسئولین در قبال مردم وظیفه دارند مشکلات آنها را حل کنند افزود: ما یک خانواده‌ایم و باید با اتحاد و کنار هم بود مشکلات کشور را حل کرده و ثابت کنیم وطن‌دوست هستیم و به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایبند هستیم.

 نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس بیان کرد: ضروری است در مقطع حساس کنونی باهم در راستای اعتلای کشورمان تلاش کنیم نگذاریم دیگران برای ما تصمیم بگیرند و با اشتیاق و حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی ثابت کنیم به دنیا ایرانی‌ها وطن‌فروش نیستند و در راه وطن و توسعه ایرانی بااقتدار از جان خویش هم می‌گذرند همان‌گونه که شهیدان والامقام این کارا انجام دادند.

 دلخوری‌های معیشتی را نباید به انتخابات گره زد

محمد خوش‌سیما، نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، اظهار داشت: انتخابات فرصتی مغتنم برای تعین سرنوشت ملت توسط خود مردم است و همه اقشار جامعه باید از این فرصت استفاده کنند تا در اداره کشورشان نقش ایفا کنند.

 وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ویژگی‌های فرد اصلح اشاره کرد و گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید شخصی را انتخاب کنیم که ویژگی‌هایی از قبیل دارای مدیریت و کفایت، باایمان بودن، ضدفساد بودن، عدالت‌خواه بودن، انقلابی بودن، جهادی بودن، امیدوار بودن به آینده و معتقد بودن به جوانان را شامل باشد.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به برکت خون شهیدان و وجود رهبری مدبر چشم دنیا به انتخابات ایران است و دنیا روی ما حساب ویژه‌ای بازکرده است و هرچه مردم بیشتر در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند، اقتدار کشور بالاتر خواهد رفت.

 وی با اشاره به اهمیت حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی گفت: مردم ما مردم فهیمی هستند و همواره در صحنه‌های حساس انقلاب حاضر شده و از انقلاب پشتیبانی کرده‌اند و در حال حاضر نیز با حضور در پای صندوق رأی پیام خود را به دنیا مخابره خواهند کرد.

 خوش‌سیما بیان کرد: مسئولین باید قدر مردم را بدانند و مردم باید اصل محور حرکت و برنامه‌های ما در سطح کشور باشند؛ چون هرچه داریم از این مردم داریم.

 نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه من از مردم تقاضا می‌کنم برای اینکه در مقابل دشمنان نظام اثبات کنند که نظام خود را دوست دارند پای صندوق‌های رأی حاضر شده و واقعاً به فرد اصلح رأی دهند، افزود: مردم باید بسنجند که معیارهای مقام معظم رهبری و معیارهای انقلاب چیست و بر اساس این معیارها به فرد اصلح رأی دهند.

 وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی در دنیا کشور مقتدری است و عملیات وعده صادق سبب شد تا دنیا روی ما حساب ویژه‌ای باز کند. هرچه مردم بیشتر در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند، اقتدار ما بیشتر خواهد بود.

 خوش‌سیما گفت: درست است که در متن مردم دلخوری‌هایی وجود دارد؛ اما این دلخوری‌های معیشتی را نباید با انتخابات گره زد و مردم هیچ‌وقت به‌خاطر کم‌کاری‌های مسئولان از نظام انتقام نمی‌گیرند و در انتخابات مشارکت و مطالبه‌گری می‌کنند تا قدرت جمهوری اسلامی در سطح دنیا به نمایش گذاشته شود.

 دعوت قهرمان ووشو جهان برای حضور حداکثری پای صندوق رأی

 یوسف صبری قهرمان مسابقات جهانی و آسیایی ووشو از مردم دعوت کرد تا در دوم انتخابات ریاست‌جمهوری حضور پرشور داشته باشند.

این قهرمان جهانی ووشو تصریح کرد: قطعاً شرکت در انتخابات باعث اقتدار بیشتر نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

 اساتید دانشگاه‌ها، تولیدکنندگان، دانشجویان و هنرمندان استان اردبیل از دیگر افرادی بودند که برای بیان صدور پیام و یا بیانیه ضمن تأکید بر حضور پر شور در انتخابات از مردم نیز برای حضور در پای صندوق رأی در روز انتخاب دعوت کردند.

متولدان ۱۵ تیر ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند در انتخابات شرکت کنند

فردا در ۱۵ تیرماه، دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور و رئیس دولت چهاردهم در ایران اسلامی و از ساعت ۸ صبح آغاز خواهد شد و همه متولدان ۱۵ تیر ۱۳۸۵ و قبل از آن، می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند خود در انتخابات شرکت کنند.

انتهای خبر/ 

 

https://www.sabalanema.ir/short/Vbpry
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر