پنج‌شنبه 1403/04/14 12:47 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 9
1403-03-22 07:01 - شماره خبر : 103486 0
رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز خلخال:

رئیس‌جمهور باید مقابل سلطه‌گران مقتدر باشد

رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز خلخال گفت: اقتدار در مقابل قدرت‌های سلطه‌گر از ویژگی‌های رئیس‌جمهور در تراز انقلاب است و این ویژگی با ساده‌زیستی محقق می‌شود.

  داوود تاروردی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، به تأکید اسلام برمردم‌محورر بودن نظام اشاره کرد و گفت: اسلام ذاتاً دینی مردمی است؛ به‌طوری‌که مطابق آیه ۲۵ سوره حدید در موضوع ارسال پیامبران، ورود مردم و اقامه عدل توسط خودشان بیان شده است و تأکید شده که مردم باید بخواهند و خودشان بخواهند تا عدل و قسط را اقامه کنند.

ویژگی‌ها و شاخصه‌های رئیس‌جمهور تراز از نگاه امام و رهبری

وی در ادامه به ویژگی‌ها و شاخصه‌های رئیس‌جمهور تراز از نگاه امام و رهبری و در مقایسه با شهید رئیسی، شهید رجایی و دیگر شهدای خدمت اشاره کرد و افزود: در وهله اول تکلیف‌گرایی از مهم‌ترین عناصر یک رئیس‌جمهور مکتبی است، و همچنین قانون‌مداری، دومین عنصر مهم مکتبی بودن است، اساساً پایبندی به قوانین ریشه در مبانی اسلامی دارد، زیرا حکومت اسلامی، حکومتِ قانون است و حتی پیامبر اکرم (ص) و امیرالمؤمنین (ع) نیز خودشان بر مبنای قوانین جامعه عمل می‌کردند و به آن پایبند بودند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز خلخال به دیگر شاخصه‌های رئیس‌جمهور تراز از نگاه امام و رهبری پرداخت و گفت: برتری در عقلانیت و حکمت نسبت به علم و دانش ظاهری از دیگر این ویژگی‌ها است به‌طوری‌که امام (ره) در مورد شهید رجایی فرمودند: «نروید دنبال اینکه رجایی علم ندارد! این، عقلش بیشتر از علمش است و بعضی از شما علمتان بیشتر از عقلتان است.»؛ و به‌عنوان‌مثال در روایات معصومین (ع)، مدارا با مردم، سرآمدِ حکمت و مهربانی با آنان نیمی از خرد بیان شده است.

وی ادامه داد: نترسیدن از قدرت‌های سلطه‌گر از دیگر ویژگی‌های رئیس‌جمهور در تراز انقلاب است و این ویژگی در صورتی محقق می‌شود که رئیس‌جمهور در عین مکتبی بودن ساده‌زیستی را مبنای خود قرار دهد، همان‌گونه که امام (ره) پس از اشاره به زندگی ساده شهید رجایی فرمودند: «وقتی بنا شد که یک نفر رئیس‌جمهور شده یا یک نفر نخست‌وزیر است، آقا منزلش آن طوری است و وضع عادی‌اش این‌طوری است، این دیگر نمی‌شود که از یک قدرت بزرگی بترسد. برای چه بترسد؟ این را که از او نمی‌گیرند. آن باید بترسد که می‌خواهد چپاول کند و می‌خواهد یک حکومت کذایی بکند، آن باید بترسد.»

 

 اصل مردمی‌بودن رئیس‌جمهور از منظر امام خمینی (ره)

تاروردی‌زاده از متن مردم بودن را اصلی مهم تلقی کرد و افزود: در بیانات امام (ره) اینکه رئیس‌جمهور کشور اسلامی از بین مردم عادی و نه از میان اشراف‌زادگان بیاید، جزء افتخارات این نظام است؛ ایشان در مورد شهیدان رجایی و باهنر این گونه بیان داشتند: «این یک عنایتی است که خدای تبارک‌وتعالی به این ملت کرد، و از خود مردم، از خود این توده‌ها، از بازار، از کوچه‌ها و خانه‌ها، افراد منبعث شدند و حکومت تشکیل دادند. وقتی از بازار، مردم حکومت را تشکیل دادند، می‌دانند که بازار وضعش چه جوری است. وقتی که از بین خود مردمی که مرفه نیستند، اینها آمدند و خودشان هم نظیر آنها هستند، اینها به درد دل مردم می‌توانند برسند.»

وی به ساده‌زیستی و شباهت به مردم عادی بودن را تأکید امام (ره) بر این مطلب دانست و افزود: وجود الگوی عملی در مقام معظم رهبری (مدظله) چه در دوره ریاست‌جمهوری و چه در زمان حاضر، نشان از ملاک و معیاری مهم برای یک رئیس‌جمهور تراز در مکتب امام (ره) است.

 

 خدمات شهید رئیسی در سطح استان اردبیل

رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز خلخال با بیان اینکه خدمات و دستاوردهای دولت شهید رئیسی مایه برکت، آبادانی، توسعه و پیشرفت در استان اردبیل و شهر خلخال شده است گفت: خدمت صادقانه و خالصانه، اخلاص در عمل، خدمت خستگی‌ناپذیر، تلاش برای رفاه و آسایش ملت ایران اسلامی از خصوصیات منحصربه‌فرد و بارز رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی است.

تارودی‌زاده در ادامه به برخی از خدمات رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سطح استان اردبیل پرداخت و افزود: احیا کشت و صنعت مغان یادگارهای ماندگار آیت‌الله رئیسی است؛ همچنین در آغاز دولت سیزدهم در استان اردبیل، مسئله تأسف‌برانگیز رتبه نخست استان در مرگ‌ومیر نوزادان توسط مسئولان مربوط مطرح شد که با توجه ویژه به این موضوع، تجهیزات لازم بیمارستانی برای استان اعم از شهرستان پارس‌آباد تأمین و راه‌اندازی شد و در حال حاضر رتبه اردبیل به استان‌های میانی رسیده است و قطعاً این رتبه باید بیش از این هم بهبود یابد.

وی در ادامه به تجهیزسازی واحدهای درمانی در دولت شهید رئیسی پرداخت و افزود: تا پیش از دولت شهید آیت‌الله رئیسی، در سطح استان اردبیل فقط یک دستگاه ام.آر.آی دولتی در مرکز استان فعال بود که مردم سراسر استان اردبیل برای استفاده از آن با مشکلات متعددی روبه‌رو بودند؛ ولی در حال حاضر فقط در بخش دولتی ۳ دستگاه ام.آر.آی به تجهیزات درمانی افزوده شده و همچنین تجهیزات مختلف دیگر درمانی هم در سطح استان فعال شده است.

 رئیس دانشگاه پیام‌نور خلخال گفت: در ابتدای دولت سیزدهم، موضوع کمبود ۱۷۰۰ تخت درمانی در استان اردبیل به‌عنوان مسئله مهم و اساسی استان در حوزه بهداشت و درمان قلمداد شد و در همین راستا ۲ برنامه مهم تدوین شد که یکی شتاب در احداث پروژه چندین ساله و با پیشرفت فیزیکی حداقلی بیمارستان نجف‌زاده و دیگری ساخت بیمارستان ۱۰۴۰ تختخوابی در مرکز استان بود.

حفظ وحدت و عدم دامن‌زدن به اختلافات کاندیداها

رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز خلخال خطاب به مردم بر لزوم حفظ وحدت، عدم دامن‌زدن به اختلافات کاندیداها و حضور حداکثری در انتخابات به‌عنوان مشی شهید رئیسی اشاره و تصریح کرد: برای تحقق هدف مشارکت همگانی و حداکثری مردم در انتخابات و رسیدن به راهکارهای افزایش مشارکت، لازم است تصویر روشنی از وضعیت انتخابات در ایران داشته باشیم تا بتوانیم با هدف‌گذاری صحیح و شناخت موانع مشارکت، به هدف اصلی نایل شویم.

 وی تصریح کرد: انتخابات مجلس در همه‌سال‌های بعد از انقلاب یکی از اصلی‌ترین عرصه‌های کنش سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و بین‌المللی نظام جمهوری اسلامی بوده است.

 انتهای خبر/ج

https://www.sabalanema.ir/short/eGy8K
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر