دوشنبه 1403/04/18 23:31 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 14
1403-04-04 07:32 - شماره خبر : 103640 0
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سرعین:

تبلیغ دین مبین اسلام وظیفه همگانی است

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سرعین گفت: تبلیغ وظیفه‌ای حکومتی و یا متعین در یک صنف و قشر خاص یا یک نهاد سازمانی و دولتی نیست و همه آحاد مؤمنین به‌قدر تعلق و بهره‌مندی از معارف دینی در این امر خطیر سهیم بوده و هستند.

 حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی در گفتگو با خبرنگار «سبلان ما»، اظهار داشت: تأسیس و شکل‌دهی نهادهای انقلابی یکی از اقدامات ارزشمند در ابتدای انقلاب اسلامی بود که امام خمینی (ره) اهتمام ویژه‌ای بر آن داشتند و سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) باهدف اعتلای فرهنگ غنی و پربار اسلامی و تبیین و ترویج اسلام ناب محمدی (ص) تأسیس شد.

 وی افزود: دیانت مقدس اسلام، با تبلیغ آغاز شد و در گسترش و نفوذ نیز از عنصر دعوت سود برد و به امداد آن، اقصا نقاط جهان را در بر گرفت و کلمهٔ طیبه الهی و شریعت جاودانهٔ محمدی (ص)، از شرق تا غرب، مؤمن و خاضع یافت و در اطراف‌واکناف جهان، در تیره‌ها و رنگ‌ها و نژادهای گوناگون، درخت پاک‌دین مبین، برگ و بر پیدا کرد.

 رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سرعین افزود: هر چند سازمان تبلیغات اسلامی از ارکان ترویج و توسعه فرهنگ دینی در کشور است؛ اما پر واضح است که همه باید در امر تبلیغ اسلام مشارکت داشته باشیم. تبلیغ وظیفه‌ای حکومتی و یا متعین در یک صنف و قشر خاص یا یک نهاد سازمانی و دولتی نیست و همه آحاد مؤمنین به‌قدر تعلق و بهره‌مندی از معارف دینی در این امر خطیر سهیم بوده و هستند.

موسوی تصریح کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای مدظله‌العالی دراین‌خصوص می‌فرمایند «سازمان تبلیغات اسلامی یکی از مهم‌ترین رویش‌های انقلاب اسلامی است» این سازمان بحمدالله طی حدود ۴ دهه اخیر منشأ خدمات و برکاتی بوده است و امروز ضرورت وجودی آن نه‌تنها کاهش نیافته؛ بلکه ضریبی فزاینده یافته است.

 وی گفت: تلاش داریم این سازمان در عین خدمت‌رسانی و پشتوانه بودن برای حرکت‌های خودجوش مردمی برآمده از روح و جان‌های پاک به جایگاه اصلی خود یعنی تبدیل‌شدن به نهاد راهبری و پشتیبانی جریان مردمی تبلیغ اسلامی نزدیک‌تر شود چه آنکه حرکت‌های مؤمنانه و مجاهدانه‌ای که در مدار افق‌گشایی ولی جامعه و مبتنی بر اندیشه‌ها، بیانات و انتظارات امامین انقلاب اسلامی باشد را پشتیبانی و حمایت نموده و خواهیم کرد.

 انتهای پیام

https://www.sabalanema.ir/short/VwJZQ
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر