چهارشنبه 1403/04/13 10:58 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 8
1403-03-24 03:38 - شماره خبر : 103502 0
اینجا امید جاری است؛

جام صفوی مرهمی برای گردشگری ورزشی اردبیل

اینجا دیار سبلان با جام صفوی امیدوارانه به آینده چشم دوخته است تا با برنامه‌ریزی و ترسیم چشم انداز دقیق گردشگری ورزشی و رونق تولید به معنای واقعی اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری و تحلیلی «سبلان ما»، گردشگری ورزشی اردبیل ظرفیت مغفول مانده‌ای است که در سال گذشته و با تدوین اطلس تخصصی گردشگری، ورزشی این استان وارد مرحله جدیدی شد.

در این اطلس ورزشی با طراحی آمایش سرزمینی و ایجاد بسترهای مناسب قرار شد تا از ظرفیت ورزشی تمامی شهرستان‌های استان اردبیل استفاده شود و به‌صورت تخصصی و باهدف معرفی ظرفیت‌های ورزشی استان، مسابقات ورزشی به میزبانی از تیم‌های ملی و باشگاهی در رشته‌های مختلف ورزشی برگزار شود.

و بدین ترتیب با تدوین و اجرای اطلس تخصصی گردشگری اردبیل گام‌های جدیدی برای رونق ورزش، گردشگری ورزشی و در نتیجه توسعه پایداری این خطه از دیار ایران برداشته شد و در ادامه این روند جام صفوی باهدف رونق ورزش و اعتلای استان اردبیل پایه‌گذاری شد.

در مرحله اول از برگزاری جام صفوی اردبیل در اولین روزهای اردیبهشت امسال سالن ۶ هزارنفری رضازاده میزبان رقابت‌های کشتی بود؛ در این رقابت‌ها که تحت عنوان گرامیداشت «رحیم علی‌آبادی» کشتی‌گیر نامی اردبیلی، عضو اسبق گروه مجهز ملی کشورمان و قهرمان المپیک و جهان برگزار شد ۳۳ کشتی‌گیر از سه کشور ارمنستان، قزاقستان و عراق و ۱۹۲ کشتی‌گیر از سراسر کشور در اوزان ۴۵، ۴۸، ۵۱، ۵۵، ۶۰، ۶۵، ۷۱، ۸۰، ۹۲ و ۱۱۰ کیلوگرم با یکدیگر به رقابت پرداختند تا تماشاگران اردبیلی دو روز ورزشی نفس‌گیر را تجربه کنند.

و البته پخش سراسر مسابقات کشتی جام صفوی در اردیبهشت‌ماه امسال از شبکه استانی و ملی، خود معرفی ظرفیت‌های ورزشی و گردشگری اردبیل به دنیا بود؛ اما با وجود این اتفاق خوش‌یمن به اعتقاد برخی کارشناسان، نتایج این مسابقات برای اردبیل با اهداف مدنظر هنوز فاصله داشت؛ بااین‌وجود اما مسئولین استانی بر تداوم برگزاری جام صفوی به‌عنوان زنجیره‌ای برای توسعه ورزش و اقتصاد اردبیل، تأکید کردند.

جام صفوی مرهمی برای گردشگری ورزشی اردبیل

جام صفوی، پل ترقی رونق گردشگری ورزشی

 پس از برگزاری موفق جام صفوی در رشته کشتی به میزبانی اردبیل، طبق اعلام مسئولان محلی، علاقه رؤسای فدراسیون‌های ورزشی برای برگزاری جام صفوی افزایش یافت و هشت فدراسیون کشتی، فوتسال، وزنه‌برداری، بسکتبال، شمشیربازی، مینی گلف، اسب‌سواری (سوارکاری نمایشی) و دارت برای شرکت در مسابقات بعدی جام صفوی اعلام آمادگی کردند و البته دراین‌بین، این دومین ورزش پرطرف‌دار استان اردبیل بود که شانس بیشتری برای برگزاری مسابقات بین‌المللی جام صفوی را از آن خود کرد و قرار است در پاییز امسال مسابقات بین‌المللی جام صفوی تکواندو به میزبانی اردبیل برگزار شود.

تفاهم‌نامه برگزاری جام صفوی در رشته تکواندو در سفر هادی ساعی، رئیس فدراسیون والیبال به اردبیل به امضا رسید.

جام صفوی مرهمی برای گردشگری ورزشی اردبیل

 جام صفوی راهی برای معرفی و اعتلای اردبیل

 سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در حاشیه دیدارش با رئیس فدراسیون تکواندو در استانداری اردبیل به خبرنگار «سبلان ما» با تأکید بر برگزاری مسابقات ورزشی جام صفوی و تأثیرات مثبت آن بر اقتصاد و گردشگری استان گفت: این مسابقات که باهدف تبیین نقش تاریخی اردبیل به‌ویژه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و همچنین ارتقای ورزش و رونق استان اردبیل راه‌اندازی شد، با برگزاری مسابقات کشتی آغاز و با تکواندو تداوم می‌یابد.

 برگزاری جام صفوی تکواندو به میزبانی اردبیل

 وی گفت: طبق توافق صورت‌گرفته با فدراسیون تکواندو، جام صفوی در رشته تخصصی تکواندو در فصل پاییز برگزار خواهد شد.

 استاندار دولت سیزدهم در اردبیل با تأکید بر پیام و بار معنایی جام صفوی، تصریح کرد: نباید برای اجرای جام صفوی موقتی فکر شود و باید برنامه بلندمدتی باهدف برندسازی و ارتقای جایگاه استان اردبیل در سطح ملی و بین‌المللی تنظیم شود.

 وی گفت: از دل این مسابقات می‌توان استعدادهای برتری را نیز شناسایی و در سطح ملی و منطقه‌ای معرفی کرد.

 عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با میزبانی مسابقات ورزشی مختلف و همچنین تأمین زیرساخت‌های موردنیاز برای برگزاری رویدادهای متعدد ورزشی جایگاه این استان را در رشته‌های مختلف اعتلا دهیم.

وی خواستار تجهیز مراکز تکواندو در سطح استان اردبیل شد و گفت: خانه تخصصی و مستقل تکواندو اردبیل تا شهریورماه راه‌اندازی می‌شود که رئیس فدراسیون تکواندو نیز قول مساعد برای تجهیز این خانه را داده است.

 وی ابراز امیدواری کرد: باتوجه‌به همکاری فدراسیون تکواندو و استانداری اردبیل قدم‌های خوبی برای توسعه این ورزش محبوب در اردبیل برداشته شود.

جام صفوی مرهمی برای گردشگری ورزشی اردبیل

 تکواندو می‌تواند سفیر معرفی دارالارشاد باشد

هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو در حاشیه دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار «سبلان ما»، با اشاره به برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی در اردبیل و تأثیر آن در رونق استان گردشگری ورزشی گفت: برگزاری مسابقاتی چون جام صفویه علاوه بر تکمیل زیرساخت‌های ورزشی استان موجب رونق گردشگری ورزشی استان اردبیل می‌شود.

 وی افزود: تکواندو می‌تواند سفیر دارالارشاد اردبیل شود
 ساعی از پیش‌کسوتان تکواندو به‌عنوان گنجینه‌های این رشته ورزشی نام برد و گفت: بهنام ابرار استاد بزرگ تکواندو جزو اولین‌های تکواندو ایران، دارنده اولین کوکی وان کشور افتخار اردبیل و اردبیلی‌ها است و شایسته است تکواندوی اردبیل از داشته‌های خود به‌اندازه کافی بهره‌مند شود.

جام صفوی مرهمی برای گردشگری ورزشی اردبیل

زمینه حضور مردم در میادین ورزشی فراهم شود

 آیت‌الله عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل نیز در حاشیه دیدار رئیس فدراسیون و مسئولان ورزشی استان با تأکید بر اهمیت برگزاری مسابقات بین‌المللی از جمله جام صفوی به خبرنگار «سبلان ما» گفت: علاوه بر اینکه مسابقات ورزشی عاملی برای تحرک بیشتر مردم و نشاط جامعه است، از طرف دیگر راهی برای معرفی استان خواهد بود.

 وی از مسئولین کشوری و استانی و رؤسای فدراسیون‌ها خواست با برنامه‌ریزی‌های خوب و منسجم زمینه حضور مردم در میادین ورزشی را فراهم کنند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل از برگزاری همایش‌های ورزشی همراه با جایزه مادی و معنوی به‌عنوان یکی از راهکارهای تحرک‌بخشی در جامعه نام برد و گفت: جوان برای شادابی نیازمند دو رکن مساجد شاداب و میادین ورزشی پرطراوت دارد تا ضمن استفاده از فرصت جوانی به تعالی همه‌جانبه برسد.

 عاملی از ورزش به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی نام برد و گفت: امروز ورزش ما در گرو تدبیر و درایت مدیران ما است.

 وی به تورهای دوچرخه‌سواری اشاره کرد و گفت: این تورها علاوه بر برگزاری جشن ورزشی در واقع معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشورها است که اردبیل علی‌رغم داشتن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهم گردشگری از این ظرفیت مغفول مانده است.

 امام‌جمعه اردبیل خواستار برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی تکواندو در اردبیل شد و گفت برنامه‌های ورزشی عافیتی هستند؛ بنابراین همه باید در راستای اعتلای ورزش استان اردبیل تلاش کنند.

 

 

 

 

جام صفوی مرهمی برای گردشگری ورزشی اردبیل

بستر ترویج رونق گردشگری ورزشی در خطه سبلان فراهم است 

 محمدعلی پهناور مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز با اشاره به ثمرات برگزاری جام صفوی در اردبیل گفت: جام صفوی کشتی ۱۱ ساعت پخش زنده داشتیم و این یعنی با این مسابقات ورزشی زمینه معرفی اردبیل را برای ۱۱ ساعت فراهم کردیم.

 
 وی تأکید کرد: برگزاری مسابقات ورزشی هویت استانی و ملی را تقویت می‌کند و پیوست گردشگری ورزشی به همراه دارد که امیدواریم در تداوم جام صفوی این اهداف محقق شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل اضافه کرد: برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی، لیگ‌های استانی در اولویت هستند تا از تک‌ستاره‌ها عبور کنیم و بین‌المللی شویم.

 وی به تعاملات با مقامات استانی اشاره کرد و گفت: استاندار و نمایندگان اردبیل در مجلس ظرفیت‌های خوبی برای ارتقای ورزش استان هستند
 
 پهناور به همدلی و هم‌افزایی اشاره کرد و گفت: آرامش شرط مهم همدلی است که در این میان نباید از پیش‌کسوتان ورزشی فراموش شوند.

 وی گفت: مسابقات کشتی فرنگی بین‌المللی در قالب جام صفوی در اردبیل نشان داد که بستر برگزاری رقابت‌های جهانی و ملی برای ترویج رونق گردشگری ورزشی در خطه سبلان فراهم است و مسابقات مهم ورزشی در سطوح ملی، بین‌المللی و جهانی در قالب «جام صفوی» به میزبانی اردبیل ادامه خواهد یافت.

 

جام صفوی مرهمی برای گردشگری ورزشی اردبیل

 اردبیل با جام صفوی امیدوارانه به آینده چشم دوخته است

 باتوجه‌به با اشتیاق حاصل از جام صفوی در جمعیت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزارنفری استان اردبیل و مسئولان آن و البته عدم تحقق اهداف مدنظر در جام صفوی کشتی این امر دور از انتظار نیست که با تداوم جام صفوی از این طریق استان مرزی و کم‌برخوردار اردبیل سهم بیشتر و قابل‌توجهی از درآمد گردشگری ورزشی را نصیب خود کند.

 گردشگری ورزشی، صنعتی پاک و ارزآور است و قطعاً جام صفوی با برنامه‌ریزی و ترسیم چشم‌انداز دقیق، می‌تواند در تقویم جهانی ثبت شده و ورزشکاران مختلفی را از اقصا نقاط جهان از دور و نزدیک با خود همراه سازد و بدین ترتیب استان اردبیل هم امیدوارانه چشم به روزهای روشن آینده بدوزد.

انتهای خبر/ 

https://www.sabalanema.ir/short/Vd0pw
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر