دوشنبه 1403/04/11 12:17 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 7
1403-03-18 14:02 - شماره خبر : 103434 0

ائمه جمعه استان اردبیل چه گفتند؟

ائمه جمعه استان اردبیل بر حضور گسترده در انتخابات و رعایت اخلاق انتخاباتی تأکید کردند.

به گزاش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی «سبلان ما»،  انتخاب رئیس‌جمهوری در تراز انقلاب، حضور حداکثری در انتخابات برای نمایش اقتدار و غیرت ملی، مسائل غزه  و تحولات جهانی و تاکید بر ضرورت رفع مشکلات شهرستان‌ها و ازدواج آسان از جمله موارد مهمی بودند که ائمه جمعه استان اردبیل، این هفته در تریبون نماز جمعه مطرح کردند. 

 امام جمعه سرعین: گوهر وجودی امام جواد(ع) را نتوانستیم معرفی کنیم

  حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی ستوده در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان سرعین، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مصادیق تقوا شناخت امام است.

وی با تسلیت شهادت امام جواد علیه‌السلام گفت: ما امام جواد (ع) را نتوانستیم خوب معرفی کنیم؛ اولین ویژگی امام جواد علیه‌السلام این بود که ایشان مولود بابرکت بودند، چراکه امام رضا علیه‌السلام تا ۴۷ سالگی بچه‌دار نمی‌شدند و به همین دلیل همه می‌گفتند؛ چون فرزندی ندارید نسل امام از شما ادامه نخواهد داشت.

امام‌جمعه موقت سرعین با بیان اینکه چرا به امام رضا علیه‌السلام غریب‌وغربا می‌گویند، گفت: وقتی امام جواد چهارساله بودند دشمنان شبهه انداختند که امام جواد (ع) فرزند امام رضا (ع) نیست و برای تشخیص هویت امام جواد (ع) چهره‌شناسی دعوت کردند که بعد از بررسی چهره شناس ثابت شد که امام جواد علیه‌السلام فرزند اصلی امام رضا است.

وی با اشاره به تأیید صلاحیت و شروع انتخابات ریاست‌جمهوری، بیان داشت: شورای نگهبان از بعدهای مختلف کاندیدها رو بررسی می‌کند و پس از تأیید صلاحیت کاندیدها معرفی شده، انتخابات و رأی‌گیری شروع خواهد شد. 

ستوده ضمن دعوت داوطلبان ریاست‌جمهوری به رعایت تقوای الهی و اخلاق انتخاباتی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ویژگی شهید رئیسی تقوای سیاسی بود که در سال ۸۶ ثابت شد؛ این شهید با حاشیه پراکنی و تخریب دیگران کاری نداشت و بعد از اینکه به ریاست‌جمهوری انتخاب شد به نحوه احسن فعالیت خود را شروع کرد.

  امام جمعه نیر:  جوانان به سمت ازدواج بدون تجملات بروند

حجت‌الاسلام آیت‌الله نعمتی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان نیر با اشاره به اینکه سردار سلیمانی به گفته مسعود بارزانی بدون درنظرگرفتن دین به کمک کردهای عراقی شتافت، اظهار داشت: سردار سلمانی زمانی به کمک بارزانی رفت که آمریکا و دیگر متحدان او به او کمک نکرده بودند.

 وی گفت: باید در جامعه فرهنگ کمک‌کردن را نهادینه کنیم و با نهادینه‌کردن این موضوع است که جامعه پیشرفت می‌کند.

امام‌جمعه نیر افزود: چه خوب است که مهدویت پایه زندگی انسان باشد.

 وی باتوجه‌به بیانات رهبری در مرقد امام (ره) اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانات خود چندین بار تکرار کرد که دلم برای شهید رئیسی می‌سوزد و کسانی که در زمان حیات ایشان زحمات این شهید را ندیدند بعد از شهادت او لب به سخن گشودند و از خدمات و اقدامات شهید رئیسی گفتند که این افراد در روز قیامت بسیار افسوس خواهند خورد.

 نعمتی در مورد نقش جهاد تبیین در جامعه بیان داشت: تبیین به معنای انصاف داشتن و ایجاد اتحاد در جامعه است و اگر تبیین در جامعه‌ای نباشد دوقطبی کاذب در آن رخ می‌دهد.

 وی به تشیع شهید رئیسی پرداخت و گفت: تشیع این شهید بزرگوار رفراندوم ملی بود و مردم رفراندوم را در چند روز به جهانیان نشان دادند.

 امام‌جمعه نیر در مورد شرکت در انتخابات افزود: مردم در انتخابات فردی اصلح را که ویژگی‌های انقلابی و خصلت‌های شهدای خدمت را داشته باشد، انتخاب کنند.

 وی داوطلبان ریاست‌جمهوری را به رعایت اخلاق در زمان تبلیغات دعوت کرد و گفت: نشود مثل زمانی که برای تخریب همدیگر اخلاقیات را رعایت نکردند و تهمت و افترا به یکدیگر زدند.

 خطیب نمازجمعه نیر اقدامات زمان شهید رئیسی پرداخت و اظهار داشت: دولت رئیسی به فکر سفره مردم بود و در دوران این شهید پول بدون پشتوانه چاپ نشد و وی ۸۰۰۰ کارخانه را احیا کرد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود شهادت امام جواد (ع) را تسلیت گفت و بیان کرد: ایشان در زمان خود معدن علم و خدمت بود و اولین کسی بود که مناظرات علمی و عینی را به راه انداخت.

 امام‌جمعه نیر ضمن اشاره به سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و زندگی به‌دوراز تجمل ایشان، به جوانان توصیه کرد: در زمان ازدواج مهریه سبک در نظر بگیرند و از تجملات و چشم و هم چشمی. دور باشند.

وی یادآور شد: در روستای ویرثق از توابع بخش مرکزی شهرستان نیر مهریه ۵۰ میلیون تومان است که مطابق با الگوهای اسلامی است.

 نعمتی با اشاره به اقدامات ارزشمند صورت‌گرفته برای ازدواج آسان جوانان در شهرستان نیر گفت: سالن تربیت‌بدنی در روز عروسی جوانان در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا هزینه اضافی برای تالار عروسی پرداخت نکنند

 وی ادامه داد: همچنین در دانشگاه فرهنگیان شهرستان نیر آشپزخانه رایگان برای پخت‌وپز در اختیار جوانان قرار می‌گیرد در جلسه شهردار و شورای شهر و فرهنگ عمومی مصوبه شده است تا در بازارچه شهرداری یک اتاق عقد برای جوانان به طور رایگان دایر شود.

امام جمعه خلخال: «خدمت به مردم» را با وحدت و آرامش پیش ببریم 

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضا قدسی در خطبه‌های نمازجمعه امروز خلخال خطاب به تمام اقشار مردم و مسئولین حفظ وحدت و آرامش برای پیشبرد برنامه‌های شهرستان را مسئله‌ای مهم دانست و گفت: همه با حفظ آرامش و وحدت هدف اصلی را که خدمت به مردم است را پیش ببریم. 
وی در ادامه به نامه مقام معظم رهبری به جوانان و دانشجویان آمریکایی اشاره کرد و گفت: بینش حکیمانه و اقتدار مقام معظم رهبری در این پیام برای تمام جوامع و سردمداران غربی بسیار عمیق بود به‌طوری که شخصیت‌های بزرگ غربی به این نکته اعتراف کردند که رهبر انقلاب جوانان ما را از تمام ما بیشتر می‌شناسند و این نشان از اقتدار و صلابت مقام معظم رهبری در تمام عرصه جهان است.
امام‌جمعه شهر خلخال به تکثیر و چاپ این نامه و پخش آن در تمام اقصا نقاط کشور آمریکا و جوامع غربی را یک دستاورد و پیامی بزرگ تلقی کرد و گفت: این نامه یک برنامه عمیقی که رهبر عزیزمان با نگاهی پدرانه خود به جوانان امریکایی ارائه داد و آن‌ها را به‌عنوان جریانی پویا در مقابله و مبارزه با استکبار معرفی کرد. 
وی به دستاوردهای و افتخارات شهید آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و گفت: جایگاه شهید رئیسی بی شک جایگاهی بسیار پر عظمت بوده و باید رئیس‌جمهور جدید نیز با الگوپذیری از این شهید و شهدای خدمت مسیر خود را با جدیت ادامه دهد. 
خطیب نمازجمعه خلخال به‌روز ۱۹ خرداد که مصادف با روز ازدواج است اشاره کرد و افزود: باید خانواده‌ها بحث ازدواج را برای جوانان خود آسان کرده و ترس را به خود راه ندهند و این را بدانند که با ازدواج بسیاری از مشکلات حل شده و به این قضیه نگاه جدی داشته باشند.

امام‌جمعه پارس‌آباد؛ رئیس‌جمهوری شبیه رئیسی انتخاب کنید

حجت‌الاسلام علی‌اکبر باقری بنابی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان پارس‌آباد ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی تسلیت روز شهادت امام جواد (ع) اظهار داشت: انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که یکی از آنها بحث مصیبت‌زدگی مردم در عزای رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و مصیبت مضاعف برای ما آذربایجانی‌ها به‌خاطر ازدست‌دادن امام‌جمعه محبوب و استاندار جوان و انقلابی شهر تبریز است. 
وی با اشاره به حماسه تشییع میلیونی شهدای خدمت در شهرهای مختلف کشور گفت: اظهار همدردی سران کشورهای مختلف در پی شهادت رئیس‌جمهور بی‌نظیر و حاکی از قدرت نظام جمهوری اسلامی است. 
باقری بنابی ادامه داد: ثبت‌نام و پا به میدان گذاشتن نامزدهای مختلف از طیف‌های متعدد که ان‌شاءالله حساب شده تعدادی احراز صلاحیت خواهند شد.
وی به شرایط حساس و سرنوشت‌ساز جبهه مقاومت و غزه اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی دوست و دشمن چشم به انتخاب ریاست‌جمهوری در ایران دارند.
رئیس فرهنگ عمومی شهرستان پارس‌آباد معادلات نظام بین‌الملل را در حساس‌ترین زمان خود دانست و گفت: باید مشارکت حداکثری، پرشور و اخلاق‌مدارانه و انتخاب هوشمندانه با تبیین شاخصه‌های انتخاب اصلح بینش سیاسی خود را به نمایش بگذاریم. 
باقری افزود: مصداق ضرب‌المثل، مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود، کاندیداهای که عملکرد و کارنامه مشخص دارند، حتی در صورت احراز صلاحیت برخی کاندیداها نباید انتخاب اشتباه داشته باشیم. 
امام‌جمعه پارس‌آباد ضمن تبریک اول ذی‌الحجه و روز ازدواج بیان کرد: اول جوانی بهترین زمان برای ازدواج است، آرزو داریم که جوان‌های ما بخصوص دختران زود ازدواج کنند.

انتهای خبر/ 

  

 

https://www.sabalanema.ir/short/4kRzz
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر