چهارشنبه 1403/04/13 11:42 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 8
1403-04-09 12:44 - شماره خبر : 103722 0
رئیس دادگستری خلخال خبرداد:

ساخت‌وساز غیرمجاز و بیکاری اصلی‌ترین معضل خلخال

رئیس دادگستری خلخال گفت: مهم‌ترین آسیب شهرستان خلخال در حال حاضر ساخت ساز غیر مجاز و اشتغال است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، آرش جعفری اظهار کرد: مهم‌ترین آسیب شهرستان خلخال در حال حاضر ساخت ساز غیر مجاز و اشتغال است که شهرداری خلخال و ادارت مربوطه در این زمینه تعلل کرده و باید به این موارد توجه ویژه شود.

 وی ادامه داد: متأسفانه در مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز در خلخال هیچ اقدام مؤثری از سوی شهرداری و شورای شهر خلخال انجام نشده است.

 رئیس دادگستری خلخال به مجموعه اقدامات دادگستری شهرستان خلخال اشاره کرد و گفت: گواهی حصر وراثت، مطالبه وجه، تأمین خواسته، مطالبه خسارت، اعسار از پرداخت هزینه دادرسی، مطالبه نفقه، تأمین دلیل، مطالبه وجه چک، مطالبه مهریه، درخواست صدور اجرائیه نسبت به چک بلامحل و ده اتهام اول شهرستان از اقدامات دادگستری شهرستان خلخال در حوزه قضائی است.


  وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ با بررسی انجام شده بیش از ۵۰ هزار مراجعه به دادگستری ثبت شده که میانگین روزانه ۱۶۴ نفر تا ۲۰۰ نفر برای انجام امورات به دادگستری مراجعه کرده‌اند.

رئیس دادگستری خلخال با تقدیر از فرهنگ والای مردم خلخال در نوع‌دوستی و شرکت در جشن گلریزان اشاره و خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ سهم ابلاغی شهرستان ۲۸۰ میلیون تومان از سوی استان در نظر گرفته شده که بیش از ۳۰۶ میلیون تومان در جشن گلریزان جمع آوری و در سال ۱۴۰۳ سهم ابلاغی شهرستان ۲۸۰ میلیون بوده که ۵۸۰ میلیون تومان جمع آوری شده است که این نشان از نوع‌دوستی این مردم و توجه به مهم‌ترین چهارچوب اجتماعی یعنی خانواده است.


 جعفری با تقدیر از کارکنان دادگستری خلخال افزود: بیش از ۷۰ کارمند و نزدیک به ۸ قاضی و بیش از ۲۰ نفر نیز در شوراهای حل اختلاف در کنار دادگستری در حال فعالیت هستند که پاکدست ترین و سالم ترین نیروها بوده و در نشست‌های مختلف به کارکنان یادآوری شده است که با اخلاق، با سلامت و پاکدستی در خدمت مردم باشند و ذره‌ای در جریان های فساد زا وارد نشوند.

 

 رئیس دادگستری خلخال با تاکید بر حمایت همه‌جانبه از واحدهای اشتغالی در سطح شهر، تصریح کرد: باید کمک به این واحد که اشتغال را به بار خواهد داشت همه جانبه بوده و حمایت از این نوع بسترها که ظرفیت‌های خوب سرمایه گذاری در خلخال است، انجام گیرد.


 وی یکی از اولویت‌های دادگستری خلخال را تسریع در پیگیری اشتغال جوانان تحصیل‌کرده و بیکار عنوان کرد و اظهار کرد: بیکاری و به دنبال آن فقر و در نهایت هزاران آسیب گریبان‌گیر خانواده‌ها است که پرونده‌های عظیمی در دادگستری تشکیل داده شده است.

 

انتهای پیام/

https://www.sabalanema.ir/short/Nj8pb
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر