دوشنبه 1403/04/11 12:27 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 9
1403-03-26 07:00 - شماره خبر : 103532 0
کارشناس روان‌شناسی:

گل‌وگیاه روحیه انسان را تازه می‌کند

کارشناس روان‌شناسی گفت: ارتباط روزمره و مستمر با گل‌وگیاه رفتار و حال انسان را به‌شدت دگرگون کرده به‌طوری‌که افرادی که در اطرافشان گلو گیاه وجود دارد دو تا چهار برابر آرام‌تر، شادتر، مهربان‌تر و باگذشت‌تر هستند .

رباب لطفی کارشناس روان‌شناسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما» به ۲۵ خرداد روز ملی گل‌وگیاه اشاره کرد و گفت: ارتباط با گیاهان می‌تواند تأثیرات مثبتی بر روح و روان انسان داشته باشد. گل‌ها قدرتی دارند که با ایجاد احساسات شادی و هیجانی، انسان‌ها را به شادی و نشاط دعوت کنند.

وی وجود گل در ایجاد شادی و آرامش را از تأثیرات مهم این نعمات و زیبایی‌های خالق هستی دانست و گفت: به‌طورکلی نگاه به گل‌وگیاه باعث برانگیخته‌شدن، احساس شادی، آرامش و طراوت، مثبت‌اندیشی و دوری از هر غم و اندوه، نیز پرورش‌دادن و نگاه‌کردن به گل‌وگیاه می‌تواند روی حالت روانی فرد تأثیر بگذارد.

روان‌شناس خلخالی با پرداخت به دگرگونی و آرامش خاطر دو برابری افرادی که در طول روز ارتباطشان با گل‌وگیاه به‌اندازه زیاد است اظهار کرد: ارتباط روزمره و مستمر با گل‌وگیاه رفتار و حال انسان را به‌شدت دگرگون کرده به‌طوری‌که افرادی که در اطرافشان گلو گیاه وجود دارد دو تا چهار برابر آرام‌تر، شادتر، مهربان‌تر و باگذشت‌تر هستند و می‌توانند این حس را با رفتار مثبت به دیگران منتقل کنند.

وی در ادامه به تأثیر گل‌وگیاه در تقویت خلاقیت اشاره کرد و گفت: گیاهان و نظم طبیعت می‌توانند خلاقیت و تفکر خلاقانه افراد را تقویت کنند. مشاهده طرح‌ها و رنگ‌های مختلف گیاهان ممکن است به افراد کمک کند تا بهترین ایده‌ها و راه‌حل‌ها را پیدا کنند.

لطفی ادامه داد: گیاهان بر احساسات و روان اثر می‌گذارد این اثرگذاری موجب می‌شود جزء ضروری و ناگزیری زندگی ما تبدیل شوند و همچنین گل‌وگیاه در محیط خانه یا محل کار می‌تواند ترشح هورمون آندروفین را افزایش داده و احساس شادی لذت و کاهش درد را تسهیل دهند.

وی در پایان افزود: کاهش دی اکسید کربن از دیگر تاثیرات مهم گیاهان بوده به طوری که این گیاهان هستند که می‌توانند دی اکسید کربن را در محیط تصفیه کرده و کیفیت هوای داخلی را بهبود بخشند و استفاده از گیاهان در منزل یا محل کار می‌تواند به بهبود سلامت عمومی کمک کند.

انتهای خبر/ج

https://www.sabalanema.ir/short/4XlQq
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر