دوشنبه 1403/04/11 12:37 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 9
1403-03-23 19:34 - شماره خبر : 103509 0
معاون عمرانی استاندار اردبیل اعلام کرد:

پیشرفت ۹۲ درصدی راه‌آهن اردبیل در دولت سیزدهم

معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: با اولویت قرارگرفتن پروژه راه‌آهن اردبیل در دولت سیزدهم، در حال حاضر این پروژه به پیشرفت ۹۲ درصدی رسیده است که سانت به سانت این پیشرفت در کف میدان قابل‌لمس است.

 به گزارش خبرنگار سیاسی «سبلان ما»، سید کمال‌الدین میرجعفریان امروز در جمع مهندسان عضو سازمان نظام‌مهندسی اردبیل اظهار داشت: جهاد تبیین همان بیان واقعیت‌ها است؛ بنابراین کاستی‌ها باید به‌صورت شفاف برای مردم بیان شود تا بین مردم فاصله‌ای نباشد.

 وی با بیان اینکه جهاد تبیین در شاکله نظام تعریف شده است، گفت: جهاد تبیین باعث می‌شود کاستی‌ها به دردی ناعلاج برای کشور و ملعبه‌ای برای بدخواهان ملت در داخل و خارج کشور تبدیل نشود، ازاین‌رو همه اقدامات در همه دولت‌ها باید به نحو مطلوب به مردم بیان شود.

 معاون عمرانی استاندار اردبیل به سه موضوع مهم استان اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم استان راه‌آهن اردبیل به میانه است که در این پروژه تا مردم همراهی و کمک نکنند، شبهه ناکارآمدی برطرف نخواهد شد درحالی‌که اکنون پیشرفت راه‌آهن اردبیل به ۹۲ درصد رسیده است و این سانتیمتر به سانتی‌متر در کف میدان قابل‌لمس است.

وی گفت: در سه سال گذشته ۲۲ درصد پروژه راه‌آهن پیموده شده است، به‌گونه‌ای که بعد از قرارگرفتن این پروژه مهم در اولویت دولت سیزدهم پیشرفت این پروژه از ۷۴ درصد به بیش از 92درصد رسیده است.

 میرجعفریان با بیان اینکه سختی اجرای پروژه راه‌آهن اردبیل تمام شده و تونل‌ها آماده بهره‌برداری هستند گفت: اخیراً ۵۰۰ میلیارد تومان نیز تأمین اعتبار شده و در مرحله پایانی هستیم.

ذخیره ۵۵۰ میلیون مترمکعب در ۳ سد اردبیل

وی با بیان اینکه در بحث آب شرب و کشاورزی نیز مشکلات متعددی در استان اردبیل وجود دارد، گفت: حدود ۵۵۰ میلیون مترمکعب در سه سد ما جمع شده و سدهای عمارت و گیوی نیز ۵۰درصد آبگیری شده و اثرات آن ملموس است.

 معاون عمرانی استانداری اردبیل به عرصه گاز و خدمت‌رسانی به مردم اشاره کرد و گفت: در بحث گاز یکی از دغدغه‌ها تأمین گاز در صنایع است، یکی از پروژه‌های در این زمینه کمتر از یکسان از پیشرفت ۵۰ درصدی برخوردار بوده، ۳۰ کیلومتر مسیر حفاری را سپری کرده و ۱۰ کیلومتر نیز لوله‌گذاری شده است و این روند تا حل مشکلات ادامه خواهد داشت.

  مشکل مسکن حل شود مشکل ازدواج حل می‌شود

وی با اشاره به بحث مسکن و با بیان اینکه مسکن یکی از دغدغه‌ ما است گفت: بالای ۵۰ درصد سبد خانواده را مسکن تشکیل می‌دهد؛ بنابراین حل مسکن منجر به حل بسیاری از مشکلات خانواده‌ها از جمله ازدواج جوانان می‌شود.

 میرجعفریان با بیان اینکه مسکن‌سازی خود منجر به تولید شغل می‌شود، گفت: ۶۴۰ هکتار در شهرک سلیمانی به نهضت ملی مسکن اختصاص‌یافته به‌طوری‌که ۱۵ هزار واحد مسکن در حال احداث است که تا پایان سال به همراه ۸ هزار مسکن روستایی در استان اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: گام‌های بلندی برداشته شده و درصدد هستیم دغدغه جوانان ریشه‌ای حل شود.

 انتهای خبر/

https://www.sabalanema.ir/short/VmBR7
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر