جمعه 1403/04/15 19:19 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 22
1403-04-12 14:24 - شماره خبر : 103754 0
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت برق اردبیل:

مدیریت مصرف برق خانگی باید فرهنگ‌سازی شود

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: حدود ۳۷ درصد مصرف برق استان اردبیل را مصارف خانگی شامل می‌شود که برای مدیریت مصرف این بخش از مشترکین باید به فرهنگ‌سازی رسانه‌ای رجوع کنیم.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، ناصر پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیشترین مصرف برق در بخش خانگی است اظهار داشت: ناترازی بین تولید و مصرف برق در ایام پیک مصرف یک واقعیت است.

 وی افزود: برای تأمین انرژی در زمان اوج مصرف برق تنها سه گزینه داریم یا نیروگاه احداث کنیم که هزینه‌ای بسیاری دارد، یا اعمال خاموشی را در سطح کشور اجرا شود که این مورد نیز اصولی نخواهد بود و راه سوم مدیریت مصرف است که در این زمینه به کمک اصحاب رسانه و فرهنگ‌سازی نیازمند هستیم.

 معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: کنتورهای هوشمند، مصرف برق ادارات را کنترل می‌کند و از طریق این کنتورها برای مشترکین برق اعمال محدودیت نیز می‌شود.

 وی افزود: از مشترکین برق تقاضا داریم در ساعات ۱۳ الی ۱۸ و ۲۰ الی ۲۳ لوازم برقی پرمصرف را استفاده نکنند.

 عبدالهیان با بیان اینکه فرهنگ درست مصرف‌کردن را به کودکانمان آموزش بدهیم، اضافه کرد: در ایام گرم سال مصرف برق در شمال استان سه برابر افزایش می‌یابد و ناگزیر به مدیریت مصرف برق در استان هستیم.

 معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: در بخش صنعتی و کشاورزی استان روزانه ۵ ساعت قطعی برق داریم که طبق جدول‌بندی و اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

 وی در پایان گفت: مصرف برق بخش خانگی استان ۳۷درصد، بخش صنعت ۲۷درصد، بخش کشاورزی ۱۶درصد و سایر بخش‌ها ۲۰درصد است که در اغلب مشترکین می‌توان مدیریت مصرف زمان‌بندی شده هوشمند ارائه کرد؛ ولی برای صرفه‌جویی در بخش خانگی باید از قدرت نرم رسانه استفاده کنیم.

 انتهای پیام/

https://www.sabalanema.ir/short/N2drY
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر