دوشنبه 1403/04/18 20:00 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 12
1403-03-19 12:45 - شماره خبر : 103453 0
خدمات رئیس‌جمهور شهید همچنان ادامه دارد؛

پروژه‌هایی که قرار بود رئیس‌جمهور افتتاح کند

9 پروژه مهم حوزه سلامت استان اردبیل که قرار بود رئیس‌جمهور در دومین سفرش به اردبیل آن‌ها را افتتاح کند، با حضور وزیر بهداشت به اردبیل به‌بهره‌برداری رسید.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی «سبلان ما»، وزیر بهداشت پس از پایان سفر به استان گیلان و افتتاح همزمان ۲۰ پروژه بهداشتی و درمانی در این استان، برای افتتاح 9 پروژه حوزه سلامت استان اردبیل به این استان سفر کرد؛ پروژه‌هایی که قرار بود در دومین سفر رئیس‌جمهور شهید به دست وی افتتاح شود.

پروژه‌هایی که قرار بود رئیس‌جمهور افتتاح کند

سنگ تمام دولت سیزدهم برای حوزه سلامت و درمان اردبیل 

بهرام عین‌اللهی در آیین افتتاح طرح‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در 18 خرداد ماه با اشاره به خدمات ارزنده دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: کنترل کرونا، بیمه رایگان پنج دهک نخست، درمان رایگان کودکان زیر هفت سال از جمله اقدامات شاخصی است که در دوران دولت سیزدهم اجرا شد. 

وی با اشاره به حمایت‌های تأثیرگذار دولت سیزدهم از شرکت‌های دانش‌بنیان، بیان داشت: افزایش فعالیت‌های دانش‌بنیان از دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان کشور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: تا قبل از سال ۱۴۰۰ ما در کشور تنها ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان پزشکی داشتیم که در ۲ سال و ۹ گذشته این میزان به یک هزار و ۴۰۰ مورد افزایش‌یافته است و تعداد این شرکت‌ها دوبرابر شده است که این شرکت‌ها خدمات ارزنده‌ای ارائه می‌دهند.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد تجهیزات درمانی موردنیاز کشور در حوزه دانش‌بنیان تولید می‌شود.

عین‌اللهی ادامه داد: راه‌اندازی قرارگاه جمعیت در کشور از شاهکارهای دولت سیزدهم است به‌گونه‌ای که امروز مراکز درمان ناباروری در تمام استان‌های کشور راه‌اندازی شده و امید به فرزندار شدن در بین تمام خانواده‌های ایرانی وجود دارد.

وی به خدمات ارزنده دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان در سطح شهرستان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: در ادامه این خدمات ارزشمند، امروز ۹ طرح بهداشتی و درمانی در استان اردبیل با پنج هزار میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید. 

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: ساختمان آموزشی سبلان، خوابگاه دانشجویی، بخش ام ار آی بیمارستان فاطمی، مرکز جامع خدمات سلامت روستایی حسن باروق و پایگاه سلامت شماره ۱۹ در اردبیل و همچنین دستگاه ماموگرافی بیمارستان ولیعصر (عج) شهرستان مشگین شهر از جمله طرح‌هایی هستند امروز به بهره‌برداری رسید.

 وی گفت: راه‌اندازی صندوق بیماری‌های خاص، ایجاد مراکز درمان ناباروری، کاشت رایگان حلزون شنوایی، توجه به مسائل فرهنگی حوزه بهداشت و درمان، اجرای تعرفه‌گذاری پرستاری از دیگر اقدامات مهمی بود که در دوران دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان برای ملت بزرگ ایران انجام شد. 

عین‌اللهی تأکید کرد: دولت سیزدهم در حوزه درمان در کشور سنگ تمام گذاشت و مجاهدت و تعصب شهید آیت‌الله رئیسی برای توسعه و پیشرفت کشور را هرگز فراموش نخواهیم کرد.

پروژه‌هایی که قرار بود رئیس‌جمهور افتتاح کند

56 پروژه درمانی اردبیل در شرف بهره‌برداری است

 علی محمدیان در آیین افتتاح ۹ پروژه بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد ریال در اردبیل و شهرستان مشگین شهر به بهره‌برداری رسید.

 وی با بیان اینکه این پروژه‌ها قرار بود در سفر دوم رئیس‌جمهور به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: متأسفانه با شهادت آیت‌الله رئیسی توفیق حضور وی را در اردبیل نداشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، خدمات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان در اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: با هماهنگی استاندار اردبیل ۴۵ پروژه قابل افتتاح برای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تعریف شده است که امروز شاهد افتتاح پروژه‌های فصل بهار در قالب ۹ پروژه و با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان در اردبیل هستیم.

 ۵۶ پروژه درمانی اردبیل پیشرفت بالای ۸۰ رصد دارد

 وی با اشاره به شهادت آیت‌الله رئیسی گفت: شهادت ایشان انگیزه خدمت را در بین مسئولان افزایش داده و ما این روحیه خدمت‌رسانی را به‌وضوح در اردبیل و بین مسئولان شاهدیم.
وی با بیان اینکه ۱۰۰ پروژه در دانشگاه برای احداث و بهره‌برداری تعیین شده است، افزود: ۵۶ پروژه با پیشرفت بالای ۸۰ درصد و با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در شرف بهره‌برداری است و ۴۴ پروژه دیگر نیز با اعتبار یک هزار میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری و افتتاح رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، فعالیت خیرین سلامت را در اردبیل یادآور شد و بیان کرد: از محل کمک‌های خیرین سلامت ۱۵۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پزشکی از قبیل دستگاه طب هسته‌ای، تجهیزات درمانی بیماران سرطانی، ای.پی.اس جراحی باطری قلب، دستگاه رادیوتراپی و … خریداری شده و در اختیار مردم این استان قرار گرفته است.

 تأمین اجتماعی بزرگ‌ترین بدهکار علوم پزشکی اردبیل است

دکتر محمدیان به کمبود فضای فیزیکی بیمارستانی و درمانی در اردبیل اشاره و اظهار کرد: با راه‌اندازی بخش ان. آی. سی. یو، آی. سی. یو، ساختمان آموزشی و فرهنگی، خوابگاه، مراکز جامع سلامت و … بخشی از این کمبودها مرتفع شده است.

 وی مطالبات بیمه‌ها را یکی از مشکلات اساسی علوم پزشکی اردبیل دانست و تصریح کرد: تأمین اجتماعی بزرگ‌ترین بدهکار علوم پزشکی است که امیدواریم با پرداخت بدهی‌های این دستگاه بتوانیم بخشی از معوقات کارکنان بیمارستانی و درمانی را پرداخت کنیم.

پروژه‌هایی که قرار بود رئیس‌جمهور افتتاح کند

بیمارستان فاطمی اردبیل صاحب دستگاه ام‌‎آر‎آی شد

بهره‌برداری از دستگاه ام.آر.آی بیمارستان فاطمی اردبیل با هزینه‌کرد ۷۰ میلیارد تومانی و با  حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل و جمعی از مسئولان در 18 خرداد ماه  آغاز شد.

 این دستگاه یکی از سه دستگاه ام.آر.آی جدید استان اردبیل به‌حساب می‌آید که انتظار بیماران برای دریافت خدمات موردنیاز را به حداقل کاهش خواهد داد.

 

پروژه‌هایی که قرار بود رئیس‌جمهور افتتاح کند

مرکز فرهنگی و آموزشی شهدای خدمت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به بهره‌برداری رسید 

 مرکز فرهنگی و آموزشی شهدای خدمت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز دیگر پروژه‌ای بود که در جریان سفر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اردبیل به بهره‌برداری رسید.

مرکز فرهنگی و آموزشی شهدای خدمت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ۴۱ اتاق اداری و ۷ کلاس آموزشی دارد. 

پروژه‌هایی که قرار بود رئیس‌جمهور افتتاح کند

افتتاح سرای دانشجویی شهید آیت‌الله رئیسی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل 

همچنین بهره‌برداری از پروژه ۱۳ واحدی سرای دانشجویی شهید آیت‌الله رئیسی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با ظرفیت اسکان ۱۹۰ نفر از دانشجویان غیربومی این دانشگاه آغاز شد. 
این پروژه نیز با حضور بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

راه‌اندازی دستگاه ماموگرافی دیجیتال مدرن در بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر

بهره برداری از دستگاه ماموگرافی دیجیتال مدرن در بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر نیز یکی دیگر از طرح‌هایی بود که در توسط وزیر بهداشت   به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به ضرورت وجود این دستگاه در شهرستان و راه‌اندازی این دستگاه در دوران دولت سیزدهم  بیان داشت: دستگاه ماموگرافی برای غربالگری و تشخیص انواع بیماری پستان مانند سرطان پستان و بررسی علل درد، توده و ترشحات در قسمت پستان کاربرد دارد که با تشخیص به موقع سرطان پستان، باعث کاهش خطر مرگ می‌شود.

به گفته وی اعتبار اختصاص یافته برای این دستگاه بیش از۱۵۰هزاریورو است که تاکنون ۱۱۵ هزاریورو هزینه شده است.

پروژه‌هایی که قرار بود رئیس‌جمهور افتتاح کند

  وزیر مشکلات حوزه سلامت اردبیل را بررسی کرد

همچنین در نشست روز جمعه‌ای با حضور بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیدحامد‌ عاملی، استاندار اردبیل، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان، رئیس‌کل دادگستری استان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، مسائل و چالش‌های حوزه سلامت استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در بدو ورود نیز وزیر بهداشت به دیدار آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل رفت؛ در این سفر وزیر بهداشت را سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت و رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت،  همراهی می کردند.

9 پروژه درمانی که 18 خرداد ماه در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید، قرار بود در دومین سفر رئیس‌جمهور به اردبیل افتتاح شود که با شهادت وی، این پروژه‌ها به دست وزیر بهداشت رئیس‌جمهور شهید به بهره‌برداری رسید.

انتهای خبر/ 

https://www.sabalanema.ir/short/VMl6d
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر