دوشنبه 1403/04/18 20:55 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 12
1403-04-15 14:25 - شماره خبر : 103801 0
ائمه جمعه استان اردبیل مطرح کردند؛

رئیس‌جمهور آینده به فکر مردم باشد

دعوت به مشارکت بالا رعایت حقوق شهروندی و اخلاق مداری کاندیدای پیروز از جمله مسائل مهمی بودند که ائمه جمعه استان اردبیل در نمازجمعه مطرح کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، دعوت به مشارکت بالا رعایت حقوق شهروندی و اخلاق مداری کاندیدای پیروز از جمله مسائل مهمی بودند که ائمه جمعه استان اردبیل در نمازجمعه مطرح کردند. 

 رئیس‌جمهور با رأی مردم انتخابات می‌شود نه شگردها فضای مجازی


 حجت‌الاسلام مهدی ستوده در خطبه‌های این هفته نمازجمعه سرعین با اشاره به‌روز شهرداری مطرح کرد: به لحاظ اینکه شهرستان سرعین شهری گردشگری است و در تعطیلات تابستان حجم مسافران در این شهر بسیار زیاد می‌شود کار برای نظافت عمومی و بهداشت شهرداری نیز به چشم می‌آید.

 وی افزود: نظام امور مالیاتی جزء نیازهای قانونی یک کشور به‌حساب می‌آید ما باید از این مالیات برای رونق کشور استفاده کنیم.

 امام‌جمعه موقت سرعین گفت: مردم به نظرسنجی‌های شبکه‌های مجازی اهمیت ندهید رئیس‌جمهور انتخابی با رأی مردم است و مردم رئیس‌جمهور کشور را انتخابات می‌کنند.

 وی تصریح کرد: ماه محرم فقط گریه و ناله نیست ما باید راه و رفتار امام حسین علیه‌السلام را بشناسیم امام حسین دین‌دار بی‌دین نمی‌خواهد واقعه عاشورا را فکرهای و مغزهای افراطی رقم زد.

 در پایان سخنان خطبه‌های این هفته مطرح کرد: از نان‌آوران خانواده‌ها سؤال می‌شود که آیا به فرزندان خود نان حلال دادی یا حرام، لقمه حرام در زندگی فراوان تأثیر دارد اگر شکم‌های خود با نان حرام پر کنیم از واقعه عاشورا هم این لقمه‌های حرام رقم می‌زند.

 پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری تنها به فکر رفع مشکلات مردم باشد

 حجت‌الاسلام سید رضا قدسی در خطبه‌های امروز نمازجمعه خلخال اظهار داشت: هرچند شاید تعدادی از افراد به دلایلی نتوانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند و این به منزله مخالفت با نظام اسلامی نیست و هر قدر مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد قطعاً در دنیا سربلند خواهیم بود.

 وی با تقدیر از تلاش همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات و همچنین هواداران دو کاندیدای حاضر در این دوره از انتخابات گفت: تقدیر از همه عزیزانی که زمینه حضور حداکثری و مشارکت بالای مردم در این دوره از انتخابات را فراهم کردند.

 حجت‌الاسلام قدسی گفت: روز شنبه و فردای روز انتخابات روز نمایش الگوی مردم‌سالاری صادقانه و تلاش برای برگزاری یک انتخابات به‌دوراز هرگونه شائبه و تقلب است.

 امام‌جمعه خلخال با بیان اینکه فردای انتخابات مهربانی و محبت با پیروز انتخابات و بردباری کاندیدایی که‌رای نیاورده است انتظار می‌رود افزود: انتظار از پیروز انتخابات ایجاد عدالت اجتماعی، رفع فساد همچنین مقابله با توطئه‌های سیاسی فرهنگی و اقتصادی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 کاندیدایی که پیروز نشده اخلاق را رعایت کند

 آیت نعمتی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته نیر اظهار داشت: مردم در دور دوم نیز مانند دور اول باید به‌صورت گسترده و پرشور شرکت کنند و کار ناتمام خود را تمام کنند.

 وی افزود: از میان دو کاندیدا هر کدام که پیروز شد باید به آرای صندوق‌ها اعتماد کند و به رأی مردم احترام بگذارد.

 امام‌جمعه نیر اظهار داشت: فردا و با مشخص‌شدن نتیجه انتخابات نباید بداخلاقی در جامعه وجود داشته باشد و کاندیدایی که در انتخابات باخته باید اخلاق را رعایت کند و به کاندید پیروز تبریک بگوید.

 نعمتی افزود: کاندیدای پیروز باید بداند که کار سختی را در پیشروی خود دارد و باید خود را مدیون خون شهدا بداند.

 امام‌جمعه نیر گفت: در این انتخابات در حفظ صندوق آرای مردم در سیستان و بلوچستان نیروی تأمین صندوق به شهادت رسیده و از کسانی که در تأمین امنیت کمک می‌کنند تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

https://www.sabalanema.ir/short/VJddA
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر