دوشنبه 1403/04/18 20:25 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 12
1403-04-15 14:58 - شماره خبر : 103803 0
امام جمعه اردبیل :

وعده‌های رئیس‌جمهور آینده مطالبه جدی شود

امام جمعه اردبیل گفت: از جوانان و فرهیختگان می‌خواهم فردا هر کسی انتخاب شد فوراً وعده‌های او را که در مناظره و در تبلیغات خود مطرح کرد جمع‌آوری کنند و بی‌رحمانه پیگیری کنند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اردبیل اظهار داشت: طرف‌داران هر دو کاندیدا دقت کامل کنند که سیستم انتخاباتی ایران دقیق‌ترین سیستم است و امکان تخلف، تخطی، جعل و جابه‌جایی در آن نیست نماینده هر دو نامزد هم در تمام شعبه‌ها حضور دارند؛ بنابراین اگر کسی ادعای تقلب کند "کالشمس فی کبدالسماء" دروغ می‌گوید و خائن به کشور است .

 آیت‌الله عاملی تأکید کرد: فردای انتخابات باید اولا همه رقابت‌ها به رفاقت‌ها تبدیل شود ثانیا باید همه حول منتخب جمع بشویم و نهایت همکاری را با او داشته باشیم هرگونه اختلاف و شقاق در این باب گناه کبیره و برآورده‌ساختن آرزوی دشمن است.

 امام‌جمعه اردبیل افزود: مسئولین ارشد نظام دقت کنند که بعد از هر انتخابات کنارگذاشتن جناح مغلوب از بدنه اجرایی کشور یک خسارت عظیم است در این باب جناح برنده به‌هیچ‌وجه حاضر به همکاری نمی‌شود و می‌گوید کسانی که برای من کارکرده‌اند باید از آنها استفاده کنم و الا در انتخابات آینده باخته‌ام به همین جهت مجلس یا در صورت لزوم مجمع تشخیص مصلحت باید وارد ماجرا شود در هر دو جناح افراد
 مجرب، کارشناس و نخبه مدیریتی وجود دارد خانه‌نشین شدن چهار سال آنها اصلاً به صلاح کشور نیست.

 وی تصریح کرد: همه توجه کنند هم انتخابات و هم جدی بودن انتخابات و هم مناظره همه امتیاز بزرگ برای جمهوری اسلامی است در زمان شاه از این‌ها خبری نبود جهت آگاهی‌بخشی به نسل جوان و مخصوصا جهت آگاهی کسانی که تحت‌تأثیر برنامه‌های ماهواره‌ها شرکت نکردند به دو مورد از زمان پهلوی اشاره می‌کنم: اول، محمدسجادی وزیر راه رضاخان می‌نویسد در اولین سال ورود ایشان عرض کردیم برای مجلس "رعیت جماعت" وکیل انتخاب می‌کنند.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل ضمن تأکید بر لزوم مطالبه وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور منتخب اظهار داشت: از جوانان و فرهیختگان می‌خواهم فردا هر کسی انتخاب شد فورا وعده‌های او را که در مناظره و در تبلیغات خود مطرح کرد جمع‌آوری کنند و بی‌رحمانه پیگیری کنند.

عاملی تاکید کرد: از اهل‌فن و از متفکرین جامعه انتظار است که اظهارات نامزدها را بعد از انتخابات نقد کنند بعضی از اظهارات دروغ کامل، اشتباه محض و ضربه بزرگی به حیثیت نظام بود همه این‌ها باید به طور مفصل و تدریجی در جامعه مطرح و نقد شود اگر این کار صورت نگیرد گره ذهنی که از آن حرف غلط درست شده باقی خواهد ماند و به‌تدریج به غده بزرگی تبدیل خواهد شد.

 وی تصریح کرد: در دهه عزاداری از هم استانی‌های عزیز و عزاداران می‌خواهم اولا اعتقاد داشته باشند که ثواب عزاداری به جز ثواب رفع گرفتاری انسان‌ها از تمام حسنات بالاتر است و ما به هر کسی بر اساس معرفت او عنایت می‌کنیم بعد از نصف شب در وقت استراحت مردم طبل و شیپور نزنند صدای بلندگو را بیرون پخش نکنند .

 وی افزود: از بدحجابی و بی‌حجابی به جد اجتناب کنند از اختلاط زن و مرد اجتناب شود نگاه‌های آلوده زخم بر امام حسین (ع) است امام به‌اندازه کافی زخم دارد عزاداری نباید معرکه خودنمایی و میدان تبرج جاهلی زنان و چشم‌چرانان باشد .

 انتهای پیام

https://www.sabalanema.ir/short/Vpoo2
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر