جمعه 1403/04/15 19:18 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 22
1403-04-13 00:05 - شماره خبر : 103752 0
شهید «سید احمد مهری»:

حسین‌وار و زینب‌وار زندگی کنید

در فرازی از وصیت‌نامه این شهید بزرگ می‌خوانیم: زندگی‌کردن زمانی افتخار است که حسین‌وار و زینب‌وار باشد وگرنه زندگان متحرک عین  مردگان حقیقی‌اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، شهید «سید احمد مهری» در تاریخ چهارم دی ۱۳۳۶ در روستای شال از توابع شهرستان خلخال به دنیا آمد.

وی پس از به پایان رساندن مقطع تحصیلی دیپلم عازم جبهه شد و در ۱۲ مهر ۱۳۶۱ در سومار با اصابت گلوله به شهادت رسید.  مزار این شهید در گلزار شهدای زادگاهش است.

 در فرازی از وصیت‌نامه این شهید بزرگ می‌خوانیم:

در این راه چه لاله‌های گلگونی پرپر شدند و زیباترین کتاب تاریخ را با خون سرخ خود نگاشتند. می‌روم تا پیمانی که باخدا بستم اجرا کنم و اسلام خدا را دین خدا را انقلاب خدا و امت حزب‌الله و روح خدا را یاور باشم. 

زندگی‌کردن زمانی افتخار است که حسین‌وار و زینب‎وار باشید وگرنه مردگان متحرک عین مردگان حقیقی‌اند. معیار را اسلام قرار دهید و عزیزان بزرگی که در راه این مشعل همیشه جاوید شهید شدند. زندگی زیبای مادی دو روز بیشتر دوام نخواهد داشت باید دنبال دنیای روحانی و معنویت رفت که جاودانه است.

 سال، سال اوج افتخار و مردانگی ملت مظلوم بود که با قیام پرخروش و هدف‌دار خود بنیان جفا را برکندند. می‌رویم تا خط امام باقی بماند.

انتهای خبر/

https://www.sabalanema.ir/short/VwaJz
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر