جمعه 1403/04/15 19:52 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 23
1403-03-23 07:04 - شماره خبر : 103499 0
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال :

گردش مالی کشاورزی خلخال ۶۰۰ میلیارد است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال گفت: از جمعیت ۸۶ هزارنفری خلخال ۳۳ درصد به شغل کشاورزی مشغول هستند و سالانه ۶۰۰ میلیارد تومان گردش مالی این حوزه در شهرستان خلخال است.

 حسین نورمحمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، به گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: بخش کشاورزی به‌عنوان یکی از بخش‌های بنیادین نظام اقتصادی کشور با بهره‌گیری از تمامی ابزارها، نیروهای متخصص و کارآمدترین روش‌ها برای دستیابی به اهداف عالی خود که همانا استقلال، امنیت غذایی و توسعه همه‌جانبه است، تلاش می‌کند.

 وی در ادامه به تولیدات بخش کشاورزی در شهرستان خلخال اشاره کرد و افزود: از جمعیت ۸۶ هزارنفری خلخال ۳۳ درصد به شغل کشاورزی مشغول هستند و سالانه ۶۰۰ میلیارد تومان گردش مالی این حوزه در شهرستان خلخال است که بیشترین سهم آن مربوط به باغداران گردو می‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال به فعالیت‌های صورت‌گرفته در حوزه دامپروری اشاره کرد و گفت: در بخش توسعه دامداری و کاهش تلفات دام نیز مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان با اجرای طرح‌های ترویجی، اصلاح نژاد، تلقیح مصنوعی و ترغیب دامداران به واکسیناسیون دام‌ها در مقابل انواع بیماری‌های دام موفق به افزایش تولیدات دامی، بهره‌وری بیشتر همراه با کاهش تلفات و هزینه نگهداری دام در بین دامداران شد.

 وی از پایان رفع تداخل مجموع اراضی کشاورزی خلخال در ساله‌ای گذشته خبر داد و اظهار کرد: درحالی‌که پیش از اجرای رفع تداخل مجموع اراضی کشاورزی خلخال ۴۹ هزار هکتار بود، با اجرای این طرح اراضی کشاورزی این شهرستان به ۷۰ هزار هکتار رسیده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان آذرماه امسال مجموع اراضی کشاورزی رفع تداخل شده و اضافه شده به اراضی کشاورزی شهرستان به بیش از ۷۲ هزار هکتار برسد.

 مدیر جهاد کشاورزی افزود: سالانه بیش از ۳۶۰ میلیون مترمکعب آب از طریق منابع آبی خلخال تولید و بیشترین سطح آب تولیدی بدون استفاده از دسترس منطقه خارج و وارد رودخانه قزل‌اوزن شده و از طریق این رودخانه به سمت دریای خزر روانه می‌شود که باتوجه‌به وضعیت جوی و شرایط خشکسالی و کاهش میانگین بارندگی توسعه بخش کشاورزی خلخال نیازمند استفاده از روش‌های آبیاری نوین و مکانیزه‌شدن کشت و برداشت است.

انتهای خبر/ج

https://www.sabalanema.ir/short/VwJjp
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر