سه‌شنبه 1403/04/19 01:10 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 4
1403-03-19 19:59 - شماره خبر : 103457 0
با مشارکت اهالی بازار انجام می‌شود؛

مرمت سرای زنجیرلو و پنبه‌فروشان در بازار اردبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: طرح بازسازی و مرمت بخش‌های مختلف بازار تاریخی، از جمله سرای زنجیرلو و سرای پنبه‌فروشان توسط اداره کل میراث‌فرهنگی و با مشارکت اهالی بازار در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، حسن محمدی‌ادیب عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: ساماندهی بازار تاریخی اردبیل به‌عنوان یک اثر مهم ملی و جاذبه گردشگری یک امر ضروری است، اما ساماندهی مجموعه باید منطبق با ضوابط میراث‌فرهنگی انجام گیرد.

وی افزود: رعایت ضوابط مربوط به بافت تاریخی و عدم مداخله بیش از حد در بازار تاریخی از جمله مواردی است که باید در طرح ساماندهی لحاظ شود و این مسائل در مواردی باعث اصلی عدم پیشرفت طرح ساماندهی است.طرح بازسازی و مرمت بخش‌های مختلف بازار تاریخی، از جمله سرای زنجیرلو و سرای پنبه‌فروشان توسط اداره کل میراث‌فرهنگی و با مشارکت اهالی بازار در حال انجام است.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل اظهار داشت: به‌صورت هم‌زمان طرح بازسازی و مرمت بخش‌های مختلف بازار تاریخی، از جمله سرای زنجیرلو و سرای پنبه‌فروشان نیز توسط اداره کل میراث‌فرهنگی و با مشارکت اهالی بازار در حال انجام است.

محمدی‌ادیب همچنین همراهی بازاریان و کسبه را از انتظارات اداره کل میراث‌فرهنگی در مسیر ساماندهی بازار تاریخی دانست.

 بازار اردبیل در دوره سلجوقیان در قلب شهر اردبیل بنا شده ولی در دوران صفویه رونق گرفته است. این بازار جدای از وجه تاریخی و اقتصادی‌اش، به لحاظ معماری و مردم‌شناسی نیز قابل‌توجه است.

انتهای خبر/

 

 

https://www.sabalanema.ir/short/N2ryB
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر