سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 144
  • بازدید: 835
  • 1403/06/27 - 10:33:10

امام‌جمعه اهل‌تسنن عنبران:

آزادی قدس محور اتحاد مسلمانان است

آزادی قدس محور اتحاد مسلمانان است

امام‌جمعه اهل‌تسنن عنبران گفت: امروز آزادی قدس شریف و مردم فلسطین از چنگ رژیم کودک کش صهیونیستی محور اساسی اتحاد و یکپارچگی بین مسلمانان جهان است.

 حجت‌الاسلام سید یاور مرادی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، هفته وحدت را فرصتی برای بازخوانی لزوم اتحاد بین مسلمانان و بیان مشکلات جهان اسلام دانست و گفت: پیامبر اسلام (ص) با تفرقه و تکروی مخالف بودند و احادیث بسیار از ایشان در باب اتحاد و همبستگی روایت شده است و امام خمینی (ره) با نام‌گذاری ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به‌عنوان هفته وحدت، فرصتی برای انسجام و همبستگی امت اسلامی فراهم کرد.

 وی افزود: در راستای تحقق شعایر اسلامی مسلمانان باید با یکدیگر اتحاد داشته باشد چرا که ایجاد تفرقه و پراکندگی بین مسلمانان از اهداف جبهه کفر برای تضعیف مسلمانان است.

 امام‌جمعه اهل‌تسنن عنبران با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) محورهای اصلی اتحاد بین مسلمانان است تصریح کرد: در عصر ما آزادی فلسطین از محورهای اصلی وحدت بین مسلمانان است و برای رسیدن به این هدف باید کشورهای مسلمانان با الگوگرفتن از قرآن کریم و فرمایشات پیامبر رئوف اسلام با یکدیگر اتحاد داشته باشند.

 مرادی ادامه داد: با اتحاد و انسجامی که امروز بین مسلمانان ایجاد شده و با داعیه که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد به‌زودی نماز وحدت را در قدس شریف و بیت‌المقدس ان‌شاءالله اقامه خواهیم کرد.
 وحدت و همگرایی مسلمانان توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

 وی با اشاره به اینکه پیامبر اعظم (ص) وحدت امت اسلامی را از راهبردهای بنیادین اقتدار امت اسلامی در تمامی زمان‌ها و مکان‌ها تعیین کرده‌اند تأکید کرد: از زمان بعثت پیامبر، وحدت امت اسلامی همواره در کانون توجه بوده و مسلمانان با وحدت و همگرایی، می‌توانند توطئه‌های دشمنان را در نطفه خفه کنند .

امام‌جمعه اهل‌تسنن عنبران ادامه داد: در گرامیداشت هفته وحدت، اهل‌تسنن عنبران در کنار دیگر اعضای امت اسلامی، با پیروی از شخصیت و سیره پیامبر رحمت، تلاش می‌کنند او را به‌عنوان الگوی راستین خود قرار داده و در حفظ این وحدت تلاش کنند.

انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • آزادی قدس محور اتحاد مسلمانان است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وهفت منهای پنج