سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اقتصادی
  • کد خبر: 2566
  • بازدید: 750
  • 1403/07/22 - 10:25:13

مدیرکل بازرسی استان اردبیل:

کسب درآمد نباید مخل آسایش عمومی باشد

کسب درآمد نباید مخل آسایش عمومی باشد

مدیرکل بازرسی استان اردبیل با اشاره به ساماندهی وانت‌بارها در اردبیل گفت: کسب درآمد نباید مخل آسایش عمومی و ایجاد مزاحمت برای مردم باشد.

علی رمضان‌پور در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، اظهار داشت: پایه و اساس سازمان بازرسی بر اساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی ایجاد شده است تا حق نظارت قوه قضائیه اجرایی شود و تأکید بر نظارت بر حسن جریان امور و نظارت بر اجرای صحیح قانون دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ سال است که بازرسی کل استان اردبیل در خدمت مردم شریف استان است افزود: طبق قانون نظارت مستمر بر اساس برنامه منظم از وظیفه‌های سازمان بازرسی است و با اولویت‌بندی به پرونده‌ها رسیدگی می‌شود و سامانه تلفنی ۱۳۶ نیز به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌ها و شکایات مردمی است.

 بازرس کل استان اردبیل تصریح کرد: دستورالعمل ساماندهی دست‌فروش‌ها سال ۱۳۹۸ از طریق وزارت کشور ابلاغ شد و در استان ما هم بحث میوه‌فروش‌ها مشکلات متعدد شهری ایجاد کرد، ولی این قانون باگذشت بیش از ۴ سال اجرایی نشده بود، یعنی حسن جریان امور اتفاق نیفتاد که برای حل این معضل سازمان بازرسی با تشکیل پرونده موردی و جلسات متعدد با کمیته‌های مختلف دستگاه‌های متولی را پای‌کار آورد و به‌صورت فنی با برنامه این معضل حل شد و امروز ما می‌بینیم در خیابان‌ها نظم و امنیت حاکم شده است و این روند باید ادامه‌دار باشد.

 رمضان‌پور ادامه داد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم از جمله وظایف سازمان بازرسی حمایت از سیاست‌های کلی نظام است و سازمان بازرسی در این راستا دفتری با عنوان حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید ایجاد کرده است که در راستای حمایت از تولیدکنندگان عمل می‌کند.

 وی با اشاره به اینکه سال گذشته انتصابات ادارات نظارت و آسیب‌شناسی شد و گزارش آن به نهاد ریاست‌جمهوری ارسال شد، خاطرنشان کرد: نظارت سازمان بازرسی شامل دستگاه‌های دولتی، شرکت‌های دولتی، بانک‌های خصوصی و شرکت‌هایی است که دولت به نحوی به آن‌ها کمک می‌کند.

انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • کسب درآمد نباید مخل آسایش عمومی باشد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
نوزده منهای نه