- کد خبر: 26273
- بازدید: 613
- 1394/12/01 - 10:00:19
یوز دفعه الچ بیر دفع بیچ
جبران خطای تشخیص و انتخاب اصلح شاید جبران ناپذیر و یا مستلزم هزینه کمی نباشد و خطای اجتماعی آن مشمول حق الناس است و خطاکار نه تنها در حق خود بلکه در حق دیگران نیز جفاکرده است و انجام قضای آن بعد از چهارسال اگر تمامی شرایطش از بین نرفته باشد با کرام الکاتب
به گزارش به نقل از مشکینرسا، براساس آنچه در قرآن و سنت رسول مکرم اسلام و ائمه اطهار(ع) آمده و طبق نظر علمای اسلام علی الخصوص مراجع بزرگ عالم تشیع مثل نظریه ولایت فقیه حضرت امام خمینی (ره) و فرمایشات و سخنان حضرت امام خامنه ای(مدظلهالعالی) انتخاب کردن و برگزیدن وکیل و به نوعی رای دادن آنهم در مسایل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هم تکلیف است و هم وظیفه. که امروز از این مورد آخر به عنوان حقوق شهروندی نیز یاد میشود بنابراین از این منظر شاید دادن رای و تشخیص فرد اصلح برای وکیل کردن در تمامی امورات اجتماعی باید از طریق به کارگیری معیارها و مقیاسهای بسیار دقیق و حساس و برگرفته از شریعت و مذهب باشد و با این دیدگاه این ادای تکلیف و انجام وظیفه باید به گونهای انجام شود که فردای قیامت به حساب اجر و پادش نوشته شود، برای روشنتر شدن موضوع، آن را با تشخیص قبله و ادای فریضه نماز مشابهت میدهیم بدین صورت که اگر فردی برای تشخیص جهت قبله راهها و ابزارهای لازم را داشته باشد و این راهها و معیارها و مقیاسها را به کار نبندد و احیاناً نمازش را در جهتی مخالف قبله به جای آورد نمازش باطل است بنابراین جبران خطای تشخیص و انتخاب اصلح شاید جبران ناپذیر و یا شاید مستلزم هزینه کمی نباشد در حالی که جبران نماز باطل دستورات خاص خود را دارد اما خطای اجتماعی مشمول حق الناس است و خطاکار نه تنها در حق خود بلکه در حق دیگران نیز جفاکرده است و انجام قضای آن بعد از چهارسال اگر تمامی شرایطش از بین نرفته باشد با کرام الکاتبین است. و مثالی دیگر مسله امر به معروف و نهی از منکر است که اگر در قالب تعریف شدهاش صورت پذیرد اثرات مثبت اجتماعیاش سازنده خواهد بود و اگر در چارچوب معیارهای اسلامیاش نباشد به تولید و تکثیر منکر منجر میشود. با این توصیف بر همه آحاد ملت مسلمان ایران و به خصوص آنها که در شرایط رای دادن قرار دارند لازم است در نهایت ظرافت و دقت دست به عمل زده و خدای ناکرده تحت تاثیر شانتاژها و دروغ های شاخدار ابالیس قرار نگیرند و دین و دنیاشان را برای قدرت طلبی و تمامیت خواهی فرعونیان نسوزانند که این برای معتقدان به اولی الامر منکم بسی مهم و قابل دقت است.
حربنیزید ریاحی و شهدای کربلا در آن لحظه لازم با تمام معیارها و مقیاسهای ولایی تشخیص دادند و به درجه ای رسیدند که افراد خواص بسیاری چون سلیمان صرد خزاعی و دیگران با محافظه کاری و یا مرعوب شدن و یا افتادن در دام سیاسیون دنیاطلب و دروغگو، از آن ماندند. میدانیم که تهمت و افترا بستن به دیگران آنهم بدون کوچکترین سند در هر زمان و در هر شرایطی- حتی در زمان مسموم تبلیغات انتخاباتی- در زمره گناهان کبیره است پس به خاطر عوام فریبی عده ای بیمار روانی و جسمانی حتی از تکرار تهمتها و افتراها به دیگران بپرهیزیم و بدانیم که شیطان نیز در نوع خود نخبه ای بی نظیر است و هر لحظه با ترفند و رنگی نو در پی فرو ریختن بنیان ایمان افراد متقی است. امروزه مسلح شدن به ابزارهای درست تشخیص اصلح به مانند داشتن تسلیحات برتر نظامی برای حفظ ایمان و حق الناس امری بس ضروری و لازم است و به خاطر داشته باشیم که مراجعی چون هیاتهای اجرایی و شورای نگهبان افراد صالح را در حد یک نمره قبولی شاید ناپلئونی به عنوان نامزد معرفی میکنند لذا در این میان این مردم هستند که با تمام ایمان و اعتقادشان اصلح را انتخاب میکنند و در نظر داشته باشیم که شاید افرادی نیز با لطایف الحیلی چون حمایت علی اکبرها و در سایه حمایت برخی فرعونها وارد عرصه شده اند پس در نهایت این مردم هستند که میتوانند بت ها و فراعنه ذلیل و خوار سازند.
انتهای پیام/
علی عباسی
دیدگاهها