سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اقتصادی
  • کد خبر: 358
  • بازدید: 626
  • 1403/07/10 - 12:53:47

مدیرکل صمت استان اردبیل:

صنایع تبدیلی تولید ثروت می‌کند

صنایع تبدیلی تولید ثروت می‌کند

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: توسعه صنایع تبدیلی زحمت کشاورزان را دارای ارزش افزوده کرده و به کسب و کار، تولید و کشت و زرع کمک می‌کند.

مسعود ایرانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، با اشاره به‌ضرورت برخورداری استان اردبیل از صنایع تبدیلی و توسعه این صنعت، اظهار داشت: با توسعه صنایع تبدیلی زحمت کشاورزان ما در قالب مجموعه‌های تولیدی دارای ارزش‌افزوده خواهد شد که این امر به کسب‌وکار، تولید و کشت‌وزرع کمک می‌کند.

وی افزود:  باتوجه‌به اهمیت توسعه صنایع تبدیلی در درآمدزایی و اقتصاد استان، آماده همکاری برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی در استان اردبیل هستیم.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به کلنگ‌زنی کارخانه صنایع تبدیلی سیب‌زمینی (فرنچ فرایز) در روستای «تازه‌کند شریف‌آباد» شهرستان اردبیل بیان داشت: باتوجه‌به حجم زیاد تولید این محصول راهبردی در استان و عدم سرمایه‌گذاری مناسب در بحث صنایع تبدیلی این محصول، به‌تبع ارزش‌افزوده حاصل از این محصول نیز به جیب کشاورزان این منطقه نمی‌رود. 

وی خاطرنشان کرد: خام‌فروشی محصولات کشاورزی استان اردبیل به دلیل نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی در این استان اتفاق می‌افتد که امیدواریم با راه‌اندازی  این صنایع تولید ثروت بیشتر برای تولیدکنندگان اتفاق بیفتد.

ایرانی تصریح کرد: بحث دورریز سیب‌زمینی در سال‌های گذشته، دغدغه اساسی در استان اردبیل بود که امیدوارم امسال با راه‌اندازی کارخانه صنایع تبدیلی سیب‌زمینی (فرنچ فرایز) این مشکل رفع شود .

وی ادامه داد: کارخانه صنایع تبدیلی سیب‌زمینی (فرنچ فرایز) با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود و انتظار می‌رود باتوجه‌به اهمیت توسعه  این نوع از صنعت در ثروت‌آفرینی برای منطقه، شاهد سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه باشیم.

انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • صنایع تبدیلی تولید ثروت می‌کند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یازده منهای ده