سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 422
  • بازدید: 856
  • 1403/07/15 - 07:15:36

بخشدار بخش سبلان سرعین:

ماندگاری جمعیت روستا موجب توسعه پایدار می‌شود

ماندگاری جمعیت روستا موجب توسعه پایدار می‌شود

بخشدار بخش سبلان شهرستان سرعین گفت: ماندگار کردن جمعیت در روستا باعث حرکت به سمت توسعهٔ پایدار می‌شود.

مالک عزیزی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، گفت: بدون استثنا در تمامی روستاهای بخش سبلان شهرستان سرعین عملیات جدول‌گذاری انجام شده است.

وی افزود: روستای آتشگاه و روستای سئین جزء روستاهایی است که در بخش سبلان بیشترین اعتبارات را به خود اختصاص داده است و تلاش بر این است برای توسعه تمامی روستاهای بخش سبلان ختم شود.

بخشدار سبلان شهرستان سرعین تصریح کرد: در روستای سئین جدول‌گذاری، آسفالت، رفع مشکلات تلفن ثابت که به‌صورت رادیویی انجام شده از جمله اقداماتی است که اخیر در این روستا انجام شده است.

 وی با اشاره به اقدامات انجام شده در روستای آتشگاه بخش سبلان اظهار داشت: در این روستا عملیات جدول‌گذاری نصب دکل و رفع مشکلات آنتن‌دهی تلفن‌های همراه در این روستا رفع شده است.

 عزیزی در خصوص اقدامات انجام شده در روستای آلوچه سبلان گفت: در این روستا حدود یک و نیم کیلومتر عملیات روکش آسفالت انجام شده است که حدوداً هزینه بزرگی برای عملیات روکش و آسفالت در این روستا شده است و مورد بعدی هم نصب دکل ایرانسل در این روستا است.

بخشدار بخش سبلان با اشاره به یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در روستای درآباد افزود: اجرای پل چسبیده به روستای درآباد که مشکل تردد به این روستا را در فصل زمستان حل کرده است که به همت مسئولان، دهیاری و اهالی روستا این پل اجرا شد.

وی با معرفی روستاهای محروم در بخش سبلان تصریح کرد: روستای سامانلو و کور در بخش سبلان جزء روستاهای محروم حساب می‌شود که فاقد دهیاری بوده و اعتباری تخصیص داده نمی‌شود.

 عزیزی گفت: در دنیای امروز کارکردهای روستاها و شهرها تا حدود زیادی با هم اشتراک دارد و روابط عمیقی بین شهرها و روستاها برقرار است که روستانشینان در آن نقش عمده‌ای در تولیدات کشاورزی و دامی در کشور دارند و توسعه روستایی و ماندگار کردن جمعیت در روستا باعث حرکت به سمت توسعهٔ پایدار می‌شود.

بخشدار بخش سبلان در پایان سخنان خود افزود: توسعه روستایی به معنای ارتقای سطح رفاه و معیشت روستاییان، همواره دغدغه مسئولان شهرستانی و استانی است. دراین‌رابطه تاکنون اقدامات زیادی به‌منظور افزایش سطح زندگی و رفاه روستاییان مطرح شده است و دغدغه تمام مسئولان شهری و شهرستانی بر این است تا با ایجاد امکانات رفاهی و گردشگری برای توسعه روستا ختم شود و هر چقدر امکانات روستاها و پیشرفت آنها قوی باشد باعث رشد شهرستان، استان و در نهایت به کشور قوی منجر خواهیم کرد.

انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • ماندگاری جمعیت روستا موجب توسعه پایدار می‌شود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
شش به‌اضافه یک