سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 46152
  • بازدید: 170
  • 1403/03/16 - 20:56:59

در دولت سیزدهم انجام شد؛

بهره‌برداری از ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه بهداشتی

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: طی دو سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه بهداشتی در مناطق مختلف کشور اجرا و به مجموع طرح‌های بهداشتی و مراکز جامع سلامت کشور اضافه شد.

 به گزارش خبرنگار «سبلان ما»  سید حمید جمال‌الدینی عصر امروز در بازدید از بیمارستان امام خمینی خلخال با اشاره به اعتبارات کلان صرف شده درحوزه بهداشت در دولت سیزدهم اظهار کرد: علاوه بر صرف  اعتبارات کلان طی دو سال گذشته برای راه‌اندازی تخت بیمارستانی واضافه شدن بیش از ۱۷ هزار تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی کشور در آینده نزدیک نیز ۷۰۰ تخت به این تعداد اضافه خواهد شد.

وی افزود: در دولت سیزدهم ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه بهداشتی در مناطق مختلف کشور اجرا و به مجموع طرح‌های بهداشتی و مراکز جامع سلامت کشور اضافه شد و همچنین در این مدت 4 هزار و ۴۰۰ پروژه خانه بهداشت در مناطق مختلف روستایی کشور احداث و ۲۵ هزار نیروی جدید در سیستم بهداشت و درمان کشور جذب شد.

 معاون حقوقی و مجلس وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور افزایش ۲۵ درصدی رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، درمان کاملاً رایگان بیماری‌های کودکان زیر هفت سال و همچنین کاشت حلزون شنوایی در کودکان را از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم درحوزه بخش بهداشت و درمان دانست و گفت: اقدامات موثری جهت ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی کشور در این دو سال در دولت سیزدهم انجام شد. 

وی از راه‌اندازی رشته‌های جدید تحصیلی در دانشکده علوم پزشکی خلخال خبر داد و بیان داشت: باوجود به حدنصاب نرسیدن جمعیت شهرستان خلخال برای دریافت تجهیزات ام آرای، اما با توجه به نیاز منطقه کار خرید و واگذاری  این تجهیزات به بیمارستان خلخال در دستور کار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته است.

 قراراست در مرحله اول خرید تجهیزات ام آر آی به بیمارستان خلخال ، ۴۲ میلیارد ریال از سوی دانشکده علوم پزشکی خلخال به‌صورت پیش‌پرداخت واریز شود و به‌زودی با خرید این دستگاه و نصب آن در بیمارستان خلخال مردم این شهرستان از مزایای این تجهیزات نوین‌پزشکی بهره‌مند خواهند شد.

انتهای خبر/ 

اشتراک‌گذاری

  • بهره‌برداری از ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه بهداشتی

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
نوزده به‌اضافه دو