سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 46155
  • بازدید: 214
  • 1403/03/17 - 05:43:00

پایداری آب ۳۰ هزار عشایر مغان تا مهرماه

طبق اعلام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل، ارتقای تصفیه‌خانه گلمالی پارس‌آباد مغان تا مهرماه سال جاری که زمان کوچ پاییزه و بازگشت عشایر به قشلاقات دشت مغان است تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، تأمین آب پایدار برای عشایر مغان همواره از دغدغه‌های اهالی و مسئولان استان اردبیل بوده است که این دغدغه با  استفاده از ارتقای تصفیه‌خانه گلمالی پارس‌آباد مغان و ساخت  بزرگ‌ترین مجتمع آب‌رسانی سازمان عشایری کشور در شمال استان اردبیل در حال رفع شدن است. 

پایداری آب 30 هزارعشایر با تصفیخانه گلمالی 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در شانزدهمین روز از خرداد سال 1403  وقتی کلنگ‌ طرح ارتقای تصفیه‌خانه آب ناحیه گلمالی پارس‌آباد را به زمین زد، اظهار داشت:  هدف از اجرای این طرح تأمین و پایداری آب برای ۳۰ هزار نفر از عشایر مغان است.

به گفته وی در طرح ارتقای تصفیه‌خانه گلمالی پارس‌آباد مغان ،۷۰ میلیارد تومان برای تأمین ۸۰ لیتر آب در ثانیه هزینه خواهد شد.

مسعود خیرجو اعلام کرده است که امیدواریم طرح ارتقای تصفیه‌خانه گلمالی پارس‌آباد مغان تا مهرماه سال جاری که زمان کوچ پاییزه و بازگشت عشایر به قشلاقات دشت مغان است تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.   

افتتاح بزرگ‌ترین مجتمع آب‌رسانی سازمان عشایری کشور تا 22 بهمن 

 پیش‌تر حاتم طهماسب‌پور مدیرکل امورعشایری استان اردبیل در دیدار عشایر استان اردبیل با امام‌جمعه اردبیل در 27 اردیبهشت ماه امسال، از افتتاح بزرگ‌ترین مجتمع آب‌رسانی سازمان عشایری کشوردر شمال استان اردبیل خبر داده و گفته بود که مجتمع آبرسانی «آج اِشمه»، بزرگ‌ترین آب‌رسانی سازمان عشایری کشوراست که این مجتمع در شمال استان اردبیل ۲۳۴ قشلاق را پوشش قرار داده و  تا ۲۲ بهمن امسال افتتاح خواهد شد.

سالانه بالغ بر صدهزار مترمکعب آب در بین عشایر توزیع می شود 

طبق اظهارات حاتم طهماسب‌پور سالانه بالغ بر صدهزار مترمکعب آب با ۱۵ تانکر، در بین عشایر استان اردبیل توزیع می‌شود .

تامین آب عشایر ازضرورت‌های، فراهم کردن آسایش برای کسانی است که تولیدکنندگان جامعه هستند و نقش اساسی در اقتصاد کشور دارند. 

عشایر دشت مغان که در حاشیه رود ارس زندگی می کنند، از اوایل خرداد ماه تا اواخر تابستان به ییلاق های حومه مشکین شهر در دامنه کوه سبلان کوچ می کنند. مهمترین شغل آنها دامداری است که به دلیل کاهش میزان بارندگی، کمبود مراتع و منابع طبیعی و گرم شدن هوا  این شغل نیز به مخاطره افتاده است. 

انتهای خبر/ 

اشتراک‌گذاری

  • پایداری آب ۳۰ هزار عشایر مغان تا مهرماه

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هیجده به‌اضافه هفت