سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403

شهید «حسین اسدی نصیرآبادی»:

باید از دنیا برید تا به معبود پیوست

باید از دنیا برید تا به معبود پیوست

در فرازی از وصیت‌نامه این شهید می‌خوانیم: دنیا یک‌لحظه است و باید در این لحظه مطیع و عبد و بنده خدا بود و این با رفاه‌طلبی سازگار نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، شهید حسین اسدی در سال ۱۳۳۷ در یک خانواده کاملاً مذهبی در روستای نصیرآباد مشکین‌شهر چشم به جهان گشود و شادی و نشاط را برای خانواده به ارمغان آورد و در عملیات کربلای ۵ در تاریخ ۲۰ دی‌ماه ۱۳۶۵ درحالی‌که سمت فرماندهی گروهان از گردان پیروز لشکر عاشورا را داشت بعد از رشادت‌های فراوان به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

در فرازی از وصیت‌نامه این شهید بزرگ می‌خوانیم:

معبودا خجالت می‌کشم از این که قلم‌به‌دست گرفته و با قلبی آکنده از خطاها و گناهان مطالبی در این مجموعه بگنجانم. خدایا تقصیر کردم درحالی‌که مأموران تو ضبط می‌کردند.
الهی هر چه فکر می‌کنم غرق در گناهم از کدامین توبه کنم ولی نمی‌دانستم که تو، توبه‌پذیری، تو مهربان‌ترین مهربانی. فکر کردم که چرا شهادت نصیبم نمی‌گردد دریافتم که باید نیت خروج از دنیا داشته باشم از دنیا بریدم تا به معبود پیوندم.
باید از دنیا برید به معبود پیوست. بنا به فرمایش پیامبر اسلام "الدنیا ساعته و اجعلها طاعة" دنیا یک‌لحظه است و باید در این لحظه مطیع و عبد و بنده خدا بود و این با رفاه‌طلبی سازگار نیست.



انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • باید از دنیا برید تا به معبود پیوست

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هفت به‌اضافه هشت